De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Alright dus al niet geheel abnormaal die waarden. Ik ging er altijd van uit dat de 1 seconde waarde makkelijk 20-30% hoger lag dan de 5, of toch zeker de 10 seconden waarde.

Het rare is dan nog dat die 20s waarde van vandaag is nadat ik gisteren 25km TT heb gereden én 8km tempo run heb gedaan. Dus bezwaarlijk fris. Toch krijg ik die 1s waarde niet hoger als mijn benen wel fris zijn. Misschien doe ik iets mis qua techniek.
Naar 1 seconde waarde moet je sowieso nooit kijken, daar kan veel te snel foutmarge opzitten. Zou heb ik een 1" van 1240w, ooit in 2019 "getrapt", is duidelijk een fluke.

5s 981w
10s 939w
15s 918w
20s 885w

Het lijkt me ook logisch dat die waardes vrij vlak zijn. Je gaat een sprintje vol aan en kan dat een seconde of 15 echt op niveau volhouden. Profs gaan ook liefst aan op 200 a 250m van de meet, tegen 60 per uur is dat dus max 15 seconden.

Bon twas dus iets onnozel: dat ding om tegen te gaan dat uw ketting er vooraan aftottert zat los.

Heb het vastgezet maar eens naar de winkel als ik tijd heb, gewoon om te zien hoe dat eigenlijk moet zitten want dat draait veel meer dan ik dacht
Op uw scalpel?
Toch easy? Download de handleiding en het staat er wel duidelijk hoe dat geïntegreerd zit op uw main pivot en met hoeveel moment ge hem moet aandraaien

Sart Tilman is zondag ook ter info.
Ik ga naar Lummen want is van mijn schoonbroer. En in Stefan Everts zijn domein een stukske.

Anders ging ik zeker naar één van die andere twee. Organisatie Kortrijk Dutsel is wel AAA.

Die waarde van 1 sec heeft totaal geen waarde. Veel ruimte voor meetfouten, en wat ben je met 1s duwen? 5-10-20sec-1min is interessanter.
Bij mij is het wel veel minder vlak dan bij jou; maar dat kan echt gewoon aan het type sensor liggen.
Ik ben het niet eens met @Airjinx dat het logisch is dat het vlak is. Mijn "recordjes" komen van normaal rijden, een brug zien, 2-3 keer volle macht stampen, en dan doorsprinten tot boven de brug.

@veloke hoe houd je de metingen bij? Uit Strava of een andere app? Of door het schermpje van je GPS? Want die velden zijn meestal een gemiddelde over 3s, omdat het veldje vermogen anders constant op en neer gaat.
Het feit dat je benen niet fris zijn doet ook veel denk ik. Die korte sprintjes zijn op pure power, elk procentje vermoeidheid dat in de benen zit komt meteen tot uiting.
gHMYZfe.png

Laatst bewerkt:
Op uw scalpel?
Toch easy? Download de handleiding en het staat er wel duidelijk hoe dat geïntegreerd zit op uw main pivot en met hoeveel moment ge hem moet aandraaien
Ja
Dat ding kan naar voor en achter, dacht alleen omhoog voor als je grotere tandwiel steekt :p

15 NM staat er op dus gewoon goed aantrekken denk ik dan :D

Te druk voor mij :tongue:. Ik zal de route later weleens rijden, al kan ik me niet voorstellen dat ze de moeite is, ze passeert precies zelfs door mijn straat.
Een gebuur heeft een fietsroute laten omleggen nadat er 2x een fietser in zijn auto was gereden op enkele dagen tijd, en nu leggen ze een nieuwe route door de straat :laugh:.

Iemand hier die ticket RVV voor volgende week zaterdag (257km) wil overnemen?
Ken iemand die hem ging rijden maar thuis zit met gebroken elleboog...

Heeft er iemand ervaring met carbonreparaties?
De liggende achtervork van mijn rollenfiets is gebarsten (daarom dat het ook mijn rollenfiets is geworden), maar nu merk ik dat de barst vergroot en dat het niet lang meer zal duren dat die volledig in 2 gaat barsten.
Ik zou dat carbon dus DIY aan elkaar willen hangen om kosten te besparen. Estetisch is het toch niet zo belangrijk aangezien het een rollenfiets is.
Iemand tips? goede tutorials?

Heeft er iemand ervaring met carbonreparaties?
De liggende achtervork van mijn rollenfiets is gebarsten (daarom dat het ook mijn rollenfiets is geworden), maar nu merk ik dat de barst vergroot en dat het niet lang meer zal duren dat die volledig in 2 gaat barsten.
Ik zou dat carbon dus DIY aan elkaar willen hangen om kosten te besparen. Estetisch is het toch niet zo belangrijk aangezien het een rollenfiets is.
Iemand tips? goede tutorials?
Ik heb dat geprobeerd, alles besteld bij polyestershoppen.nl. Zonder iets van vacuüm zou ik het niet meer proberen, het is echt wel een gedoe en de kans op slagen is niet zo groot.

Een achtervork is natuurlijk wel “makkelijk” vergeleken met het wiel dat ik probeerde te maken 😅.

Als je van de streek bent (gent/deinze) mag je altijd mijn gerief komen halen en testen.

Die waarde van 1 sec heeft totaal geen waarde. Veel ruimte voor meetfouten, en wat ben je met 1s duwen? 5-10-20sec-1min is interessanter.
Bij mij is het wel veel minder vlak dan bij jou; maar dat kan echt gewoon aan het type sensor liggen.
Ik ben het niet eens met @Airjinx dat het logisch is dat het vlak is. Mijn "recordjes" komen van normaal rijden, een brug zien, 2-3 keer volle macht stampen, en dan doorsprinten tot boven de brug.

@veloke hoe houd je de metingen bij? Uit Strava of een andere app? Of door het schermpje van je GPS? Want die velden zijn meestal een gemiddelde over 3s, omdat het veldje vermogen anders constant op en neer gaat.
Het feit dat je benen niet fris zijn doet ook veel denk ik. Die korte sprintjes zijn op pure power, elk procentje vermoeidheid dat in de benen zit komt meteen tot uiting.
gHMYZfe.png
Serieuze powerbonk jij :P
1028w 20s is al deftig
1min 825w is ook niet misselijk als je 85kg weegt dan is dat nog altijd 9,7w/kg daar kan je al eens een koersje op niveau mee rijden.

Ik kan geen enkele bocht pakken
Dan best alleen maar rechtdoor rijden ;)

Dacht dat ik vorig jaar op de inspanningstest bij de 20sec all-out 1200w gemiddeld dacht ik en piek van 1350 (die trainer gaf wel meer aan als mijn powermeter) maar heb die data precies niet meer

Vandaag dus paar sprintjes gedaan
3s: 1115
5s: 1100
20s: 945

82kg

Wat powerhousen hier inderdaad!
79kg

1 sec: 1330W
3 sec: 1234W
5 sec: 1196W
10 sec: 1063W

so far so good...
20 sec: 720W
1 min: 461W

Kort en krachtig, na 15 sec begint het in elkaar te stuiken 😅

Anders ging ik zeker naar één van die andere twee. Organisatie Kortrijk Dutsel is wel AAA.
Organisatie is inderdaad top. Ook op voorhand inschrijven via de site vind ik een serieuze plus, gewoon qr code laten scannen en weg. Als je cash moet betalen en het is 6 euro staat iedereen daar toch met een briefje van 10 of 20, is altijd miserie. En dan moet iedereen zijn fiets nog in de stalling gaan zetten ook.

Wel geregeld wat opstoppingen, op de zoenk stapte iedereen rond ons af 🤨. Gelukkig konden we daar nog door. Op andere stukken wel voet aan grond moeten zetten. Er is precies toch aardig wat volk post corona beginnen mtb'n die nog wat aan hun techniek moeten werken.

Organisatie is inderdaad top. Ook op voorhand inschrijven via de site vind ik een serieuze plus, gewoon qr code laten scannen en weg. Als je cash moet betalen en het is 6 euro staat iedereen daar toch met een briefje van 10 of 20, is altijd miserie. En dan moet iedereen zijn fiets nog in de stalling gaan zetten ook.

Wel geregeld wat opstoppingen, op de zoenk stapte iedereen rond ons af 🤨. Gelukkig konden we daar nog door. Op andere stukken wel voet aan grond moeten zetten. Er is precies toch aardig wat volk post corona beginnen mtb'n die nog wat aan hun techniek moeten werken.
Naar Lummen geweest.
Organisatie was heel dik in orde. Evenwaardig met eender welke top organisatie.

Goed geamuseerd.

Ook in Kortrijk-Dutsel geweest voor de 69km, dat was genoeg voor mij. Zoals elk jaar goed georganiseerd en ikzelf vind dit een heel leuk parcours. Jammer van het grijze weer.

Terug
Bovenaan