De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

@Airjinx of een volle bidon alla Steels door de achterruit :laugh:
Mss beter witte kei, wss effectiever
Ik vrees inderdaad dat je met een bidon niet door de ruit geraakt.
Ja, tis toch iets ze. Zo ben ik ook eens op een fietser gereden die tussen geparkeerde auto's door kwam, gelukkig had ik hem zien komen en reed ik er aan lage snelheid op in. Begon die kerel nog van zijn tak te maken, ongelofelijk. Soms droom ik van een fiets met van die roterende pinnen aan mijn wielen zoals bij gladiator :biglaugh:

Mijn vriendin had haar fiets hier in de buurt binnengestoken voor een 'klein onderhoud' (en vervangen van derailleurkabels), maar nu heeft die pipo de ketting (die ik 'gesquirt' had') volledig ingevet met gewone fietsolie (of anders gezegd: vuiligheid).

:sop:

Mijn vriendin had haar fiets hier in de buurt binnengestoken voor een 'klein onderhoud' (en vervangen van derailleurkabels), maar nu heeft die pipo de ketting (die ik 'gesquirt' had') volledig ingevet met gewone fietsolie (of anders gezegd: vuiligheid).

:sop:
Het zal je leren om niet zelf kabels te steken! :evil:

Iemand tips voor een "tasje" waarin je je gsm en een paar kaarten in kwijt kan die in je achterzak van een fiets shirt past?

Ik had zo een baggicase op het oog, maar vind het wel veel geld voor een stuk stof met een rits..

Het zal je leren om niet zelf kabels te steken! :evil:

Feit! Ik heb al eens de remkabels vervangen voor mijn eigen fiets (doorheen het frame), dus derailleurkabels zou mij ook nog moeten lukken dan.

Er moest evenwel ook aan de voorderailleur gesleuteld worden, en dat is het ver het enige dat ik nog niet onder de knie heb. Onlangs op mijn eigen fiets wat verprutst :unsure:.

Zie ik nu goed dat dat ding minstens 75 euro kost? Die hebben zelf een 'case' gemaakt voor een mondmasker :rofl:.

Vriend van mij gebruikt deze en is daar wel tevreden van (en nog wel betaalbaar eigenlijk voor Rapha te zijn).

Feit! Ik heb al eens de remkabels vervangen voor mijn eigen fiets (doorheen het frame), dus derailleurkabels zou mij ook nog moeten lukken dan.

Er moest evenwel ook aan de voorderailleur gesleuteld worden, en dat is het ver het enige dat ik nog niet onder de knie heb. Onlangs op mijn eigen fiets wat verprutst :unsure:.

Zie ik nu goed dat dat ding minstens 75 euro kost? Die hebben zelf een 'case' gemaakt voor een mondmasker :rofl:.

Vriend van mij gebruikt deze en is daar wel tevreden van (en nog wel betaalbaar eigenlijk voor Rapha te zijn).
75 en de rest. 85€ voor de L die je tegenwoordig nodig hebt om er een smartphone in te krijgen.

Die rapha, past die makkelijk in een fiets shirt? Op foto's is dat altijd moeilijk in te schatten hoe groot het is.

75 en de rest. 85€ voor de L die je tegenwoordig nodig hebt om er een smartphone in te krijgen.

Die rapha, past die makkelijk in een fiets shirt? Op foto's is dat altijd moeilijk in te schatten hoe groot het is.

Ja, want is er voor gemaakt. Waarschijnlijk zal je ook wel de large versie nodig hebben (wel zelfde prijs).

Ja, want is er voor gemaakt. Waarschijnlijk zal je ook wel de large versie nodig hebben (wel zelfde prijs).
Fietskameraad heeft die ook, maar ik vind die wel nogal lomp. Past in een shirt uiteraard, maar je rijdt best rechtstreeks door naar Parijs om de klokken te gaan luiden.

Ik gebruik ook gewoon een ziploc zakje, maar wel een dat echt ritst, hé, zodat je niet moet prutsen met open- en toepriegelen. Die van Rapha zien er ook niet mis uit, maar zo'n ritsen zijn meestal niet MTB-proof.

Welke IQ of andere dinges raden jullie aan voor een Edge 830? Op het moment de Komoot, Trailforks & Strava app en als datavelden Heart Rate Zones Chart en Active Data Field als test. Usecase = MTB routes en VTTs met hartslagmeter, occasioneel stadsfiets routering. Ik kom van een 810.

Wintersetje blijft afgaan (vooraan), lijkt me geen sealant meer in te zitten ook

Dan maar zomersetje erop gezwierd met het goede weer, al liggen er wel ook winterbanden op (pirelli 4s)

Binnenkort eens zien hoe ik dat wintersetje kan ombouwen naar snelbinder zodat ik die op vriendin haar fiets kan zwieren (voor haar is dat upgrade). Alleen cassette is anders (11-28 vs 11-34) maar op zich zou dat moeten werken zonder iets aan te passen toch?

Terug
Bovenaan