De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Of op 1km van de streep nog een bevoorrading tegenkomen waar iedereen een Chouffe'ke aangeboden krijgt. Ja, Wallonië is toch wel een andere wereld :smile:

Ik heb toch ook nog jenevers (was wel een nightride, altijd gemoedelijker) of een biertje (in Gavere) gedronken op vlaamse tt's hoor...

In de Walen is het idd wel wat relaxter, ook veel meer trainingsbroeken en basketsloefen.

Of op 1km van de streep nog een bevoorrading tegenkomen waar iedereen een Chouffe'ke aangeboden krijgt. Ja, Wallonië is toch wel een andere wereld :smile:

In Frankrijk eens een TT gereden. Daar was het BBQ en wijn op 3km van de streep.
Zes (extreem uitgebreide) bevoorradingen + 2 waterstops op 50km daar.

Ik heb toch ook nog jenevers (was wel een nightride, altijd gemoedelijker) of een biertje (in Gavere) gedronken op vlaamse tt's hoor...

In de Walen is het idd wel wat relaxter, ook veel meer trainingsbroeken en basketsloefen.

En Decathlon fietsen.
En kinderen op ne halve schoolfiets die met ne hoop gerammel de afdalingen doen.

@Arkaine
Gezien je voorkeur hebt met iemand met een medische achtergrond zou ik inderdaad wolfperformance (Joris Verreydt) aanraden.
Hij is zelf kiné en master in de revalidatiewetenschappen.

Niet dat ik 360 sports zou afraden evenals nog enkele andere adressen maar binnen Belgie zit je bij Joris denk ik het beste. Zeker als er specifieke problemen zijn.
Geboekt.

445 euro voor twee fietsen :cry2:
Mijn rollenfiets en mijn scalpel.

Met garantie op 'nu zit ge juist en geen blessures meer' is het mij 1000 euro waard... maarja

Geboekt.

Met garantie op 'nu zit ge juist en geen blessures meer' is het mij 1000 euro waard... maarja
Kost wel wat geld maar moest je na de bikefit nog ergens last hebben of een pijntje zou ik dan ook niet aarzelen van terug naar hem te bellen om opnieuw te laten kijken. Je betaald er ook voor om juist te zitten eh ;-)

Maffe prijzen wel bij die privé bikefitters vind ik. Onlangs nog geinformeerd bij sportmedisch centrum van het UZ (vroeger ook veel langsgeweest voor loopanalyse / steunzolen etc.) en daar vragen ze €84. Kan me niet voorstellen dat er daar een zodanig groot kwaliteitsverschil op zit?

Geboekt.

Ik ga nu misschien iets dom vragen hé, maar kan je niet gewoon de findings voor fiets 1 copypasten naar fiets 2? :unsure:

Ik ga nu misschien iets dom vragen hé, maar kan je niet gewoon de findings voor fiets 1 copypasten naar fiets 2? :unsure:
Zelfde type fiets zeker, andere mss niet
Maar heb het ook alleen voor koersfiets laten doen, mtb beweeg je meer dus daar heb ik zadelhoogte wel ongeveer hetzelfde gezet maar de rest gaat niet dusja gewoon op gevoel

Maffe prijzen wel bij die privé bikefitters vind ik. Onlangs nog geinformeerd bij sportmedisch centrum van het UZ (vroeger ook veel langsgeweest voor loopanalyse / steunzolen etc.) en daar vragen ze €84. Kan me niet voorstellen dat er daar een zodanig groot kwaliteitsverschil op zit?
Wat houdt dat in dan want tenzij dat die dat met 'subsidies' doen kan dat niet aan die prijs
Je bent daar al snel 2-3u mee bezig

jaren geleden ben ik daar geweest en eigenlijk niet erg tevreden van (hoewel mijn orthopedist zei dat hij het prijs/kwaliteit wel goed vindt, so what do I know?)

Je zit daar op een frame waar je stuur en zadel(pen) kan verschuiven. 't is niet op je eigen fiets.
Op half uurtje of 45 minuten ben je buiten.

Mocht ik geen terugkerende blessures hebben, en gewoon uit interesse mijn eerste bikefit eens willen doen om te zien of ik wel goed zit, ging ik ook daarheen. Echter zit ik nu twee jaar na elkaar met exact dezelfde blessure. Dan toch graag met een uitgebreide fit door iemand die al alles heeft zien passeren. Daar wil ik wel een gokje van 445 euro voor wagen. 't is belachelijk veel geld, maar ik ga er geen boterham minder om eten.

jaren geleden ben ik daar geweest en eigenlijk niet erg tevreden van (hoewel mijn orthopedist zei dat hij het prijs/kwaliteit wel goed vindt, so what do I know?)

Je zit daar op een frame waar je stuur en zadel(pen) kan verschuiven. 't is niet op je eigen fiets.
Op half uurtje of 45 minuten ben je buiten.

Mocht ik geen terugkerende blessures hebben, en gewoon uit interesse mijn eerste bikefit eens willen doen om te zien of ik wel goed zit, ging ik ook daarheen. Echter zit ik nu twee jaar na elkaar met exact dezelfde blessure. Dan toch graag met een uitgebreide fit door iemand die al alles heeft zien passeren. Daar wil ik wel een gokje van 445 euro voor wagen. 't is belachelijk veel geld, maar ik ga er geen boterham minder om eten.
I see, was zeker geen aanval op u persoonlijk hoor en begrijp het volkomen inzake van blessurepreventie. Vroeg me gewoon af waar het verschil zat. Maat van mij was onlangs geweest en was er wel content van, was nu wel met eigen fiets en schoenplaatjes afstellen ook.

I see, was zeker geen aanval op u persoonlijk hoor en begrijp het volkomen inzake van blessurepreventie. Vroeg me gewoon af waar het verschil zat. Maat van mij was onlangs geweest en was er wel content van, was nu wel met eigen fiets en schoenplaatjes afstellen ook.
Met een mtb ging dat toen niet om een of andere reden. Met een koersfiets wel

Dat was nog in mijn beginjaren

Bij mijn meest recente schoenen heb ik het gevoel dat mijn plaatjes niet ver genoeg naar achteren kunnen. Ik krijg ook altijd op andere plekken pijn in de knieën met die schoenen, de plaatjes al meermaals verzet. Ik ben de gleuf nu dus aan het verlengen met een boor.

Als ik aan jou op de fiets denk, zie ik in verhouding ook heel grote voeten of te grote schoenen. Mocht het dat laatste zijn, dan kan het idd wel zijn dat ze goed zitten (veel ruimte aan de tenen = comfy) maar dat je plaatjes niet voldoende naar achter kunnen.

Ik rij trouwens ook met mijn plaatjes quasi volledig naar achter.

Het tegenovergestelde kan ook gewoon perfect, dat de fitter de plaatjes bijna maximaal naar voor gaat zetten omdat dit de optimale positie voor u is.
En dat je het advies krijgt om specifiek bepaalde spiergroepen en uw core te versterken. You can’t fix a bad posture.
De beste fit voelt niet altijd zo aan, initieel oncomfortabel zitten kan in de long run wel de oplossing zijn.

Ook wel raar dat je op uw MTB het ook hebt. Want daar zit je toch totaal anders op normaal. Ik zou dus vermoeden dat er iets gemeenschappelijk is wat u parten speelt.

Ik hoop alvast dat je opnieuw pijnvrij kan fietsen!

Het tegenovergestelde kan ook gewoon perfect, dat de fitter de plaatjes bijna maximaal naar voor gaat zetten omdat dit de optimale positie voor u is.
En dat je het advies krijgt om specifiek bepaalde spiergroepen en uw core te versterken. You can’t fix a bad posture.
De beste fit voelt niet altijd zo aan, initieel oncomfortabel zitten kan in de long run wel de oplossing zijn.

Ook wel raar dat je op uw MTB het ook hebt. Want daar zit je toch totaal anders op normaal. Ik zou dus vermoeden dat er iets gemeenschappelijk is wat u parten speelt.

Ik hoop alvast dat je opnieuw pijnvrij kan fietsen!
Hij heeft énkel een MTB hé. Allez, 2, enen voor de rollen en enen voor offroad

Hij heeft énkel een MTB hé. Allez, 2, enen voor de rollen en enen voor offroad
Op die manier! Ja sorry dat had ik niet zo verstaan, ik dacht een koersfiets op de rollen en een MTB.
Ik denk ook niet dat de fit op beide exact hetzelfde zal zijn, dus zal het volgens mij toch iets gemeenschappelijk moeten zijn.

Laat ons hopen dat het opgelost geraakt!

Merci :)

Het ligt sowieso aan ofwel de rollenfiets, want de blessure / ontsteking komt op wanneer ik maanden uitsluitend op mijn rollenfiets zit. Ofwel aan mijn lichaam dat de inspanningen op de rollen niet kan verdragen en een ontstekingsreactie geeft.

De schoenen die voor problemen zorgen heb je nog niet gezien @poeperman . Ze zijn kleiner dan mijn vorige paar en zitten beter om de voet, maar de plaatjes krijg ik niet goed.

Klotegedoe allemaal :)

Merci :)

Het ligt sowieso aan ofwel de rollenfiets, want de blessure / ontsteking komt op wanneer ik maanden uitsluitend op mijn rollenfiets zit. Ofwel aan mijn lichaam dat de inspanningen op de rollen niet kan verdragen en een ontstekingsreactie geeft.

De schoenen die voor problemen zorgen heb je nog niet gezien @poeperman . Ze zijn kleiner dan mijn vorige paar en zitten beter om de voet, maar de plaatjes krijg ik niet goed.

Klotegedoe allemaal :)
Ik moet zeggen, ik heb 1 koersfiets die ik gebruik voor buiten en op de trainer, en wanneer ik een paar weken uitsluitend op de trainer fiets mijn knieën ook blessuregevoeliger zijn dan anders. Als ik dan eenmaal terug buiten ga neemt dat weer af.
We zullen te hard stampen indoor zeker?

edit: waarmee ik wil zeggen dat de houding op mijn fiets er volgens mij niets mee te maken heeft bij mij.

Ikzelf (herstellende van een knietrauma) krijg op de rollen ook veel sneller last aan de knie i.v.m. fietsen op de weg.

Zou volgens de kine niet abnormaal zijn..

Terug
Bovenaan