De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Het verschil is niet goed te zien. Het kleur is anders en er zou ergens een hoekje eraf zijn bij de multi release, maar het is niet goed te zien.
Ja onderste loopt meer in een punt, en er staat een M op. Straks eens klein toertje doen om te testen.

Bij decathlon ook een verstelbare stuurpen gekocht, ik had al ffkes het gevoel dat mijn stuur iets hoger moest zodat ik rechter kon zitten. Staat nu op 30° ipv de standaard die volgens mij 10° is. Ben benieuwd of het betert

En ik heb qua uitzicht exact dezelfde maar is volgens mij van BBB, ik dacht ook dubbel zo duur… Alleszins tevreden van, maar nu ik deze zie net iets minder 😅

Heeft iemand ervaring met straps van een helm langer maken? Op FuturumShop staat de POC Omne Air in korting, gecombineerd met hun 20% korting op kledij is die nu maar €87. Gisteren toegekomen maar de straps rond mijn oren zijn net te kort, zonder mogelijkheid om die langer te maken, enkel naar voor/achter mogelijk.

Ik speel nu met het idee om een naaiatelier die straps 2cm langer te laten maken, aangezien de helm voor de rest als een droom zit voor mijn hoofd.
Ben je zeker dat die hoeken niet lager kunnen?
Want als ik kijk is dat niet zoals bij kask een vaste verbinding maar kan deze nog glijden.
Ben je ook zeker dat de helm niet te hoog op uw hoofd staat? Want zoals bij kask ook is dat echt wel heel ruim bemeten zodat zelfs mensen met een heel hoog hoofd daarmee gered zijn.

Straps verlengen weer ik niet goed hoe je dat op een nette manier zou kunnen klaarspelen in feite. Maar in principe zou dat moeten lukken natuurlijk.
Persoonlijk zou ik toch kijken voor een andere helm die u wel past.

Ben je zeker dat die hoeken niet lager kunnen?
Want als ik kijk is dat niet zoals bij kask een vaste verbinding maar kan deze nog glijden.
Ben je ook zeker dat de helm niet te hoog op uw hoofd staat? Want zoals bij kask ook is dat echt wel heel ruim bemeten zodat zelfs mensen met een heel hoog hoofd daarmee gered zijn.

Straps verlengen weer ik niet goed hoe je dat op een nette manier zou kunnen klaarspelen in feite. Maar in principe zou dat moeten lukken natuurlijk.
Persoonlijk zou ik toch kijken voor een andere helm die u wel past.
Ik ben zeker dat ze niet lager kunnen, kan enkel aanpassen naar voor en achter.

Ik ging zeggen dat de helm hoger of lager kan, maar ik was mis, lukt wel het is enkel stroef. Helaas is zelfs de laagste stand niet voldoende om mijn oren te vrijwaren, het is blijkbaar een frequent probleem bij deze helm.

Ik zou denken dat het wel proper kan door aan de achterzijde in de helm de straps door te knippen en er stukken tussen te naaien, blijft dat op zich verborgen.

Een helm die onmiddellijk past is uiteraard beter, helaas heb ik blijkbaar een bizar hoofd.

Alles van S-Works past, maar ik wil net een nieuwe helm om niet met mijn Evade door de bossen te moeten rijden 😅

Alles dat ik mooi vind bij Fashion for Cycling gepast, enkel de Abus Airbreaker zit goed, ook niet onmiddellijk de goedkoopste helm om door de bossen te rijden. Bontrager Circuit past ook goed, daarvan heb ik nu de witte in bestelling staan maar de Omne leek nu zo’n buitenkansje, zeker omdat de helm zelf echt perfect zit en ik hem echt wel knap zit. Indien de Bontrager in het wit even knap is hou ik die (ook al is die dubbel zo duur), anders ga ik toch eens bij een naaister langs voor een professionele mening.

Iemand een idee waar in het Antwerpse ze met zekerheid Bloks van Clif verkopen?

clif-bar-testpackage-clif-shot-blocks-box-6-x-60g-diverse-1.jpg

1ste rit vant jaar ( jaja schande ). Toch een vraag: fietsschoenen. Moeten die aansluitend zijn aan de tenen of toch wat marge over zoals bij loopschoenen? Mijn zwarte knellen wat meer dan mijn witte aan de tenen..

Bib en Jersey van La Passione zijn gisteren toegekomen. Nog niet het weer om ze te testen, maar set ziet er wel heel kwalitatief uit!
Dit met toch wat in het oog houden.
Is er een bepaalde lijn die je best kan mijden? Of is alles ‘goed’?
Had ergens gelezen dat hun winterjassen niet geweldig is (geen getapete naden, waardoor het water snel door de jas sijpelt)

Bib en Jersey van La Passione zijn gisteren toegekomen. Nog niet het weer om ze te testen, maar set ziet er wel heel kwalitatief uit!
Dit met toch wat in het oog houden.
Is er een bepaalde lijn die je best kan mijden? Of is alles ‘goed’?
Had ergens gelezen dat hun winterjassen niet geweldig is (geen getapete naden, waardoor het water snel door de jas sijpelt)
Ik heb die jersey ook, heb er me nog een bijbesteld met het oog op bikepacking trips, die merino truitjes zijn echt schitterend wat betreft niet stinken.

In het verleden veel problemen gehad met de GP4000, de GP5000 laat ik dus ook links liggen.
Ik twijfel momenteel tussen de Rubino Control en de GP Classic (25mm)

1ste rit vant jaar ( jaja schande ). Toch een vraag: fietsschoenen. Moeten die aansluitend zijn aan de tenen of toch wat marge over zoals bij loopschoenen? Mijn zwarte knellen wat meer dan mijn witte aan de tenen..
Je moet je tenen nog kunnen bewegen. Vooral in de winter want in de zomer gaan je voeten nog wat uitzetten van de warmte.

Heb valse reclame gemaakt is enkel de tubeless versie zo te zien.

Dat is toch geen probleem?
Iedereen die een beetje nadenkt zet zijn banden tubeless. Enkel maar voordelen, en nu komt er weer één bij, de mogelijkheid om de betere GP5000’s te rijden.

Dat is toch geen probleem?
Iedereen die een beetje nadenkt zet zijn banden tubeless. Enkel maar voordelen, en nu komt er weer één bij, de mogelijkheid om de betere GP5000’s te rijden.
Afgaande op de reviews zouden de GP5000 TR toch niet mijn keuze zijn.
Moeilijk dicht te krijgen, een scheur in de band, regelmatig lekrijden...

Zalig weertje vanochtend 😍

Iemand tips voor een goeie onderbroek met zeem? Hoe dikker hoe beter denk ik. Heb er nu 2, de ene zit goed maar te dun zeem, de andere beter zeem maar geen goede pasvorm.

Hoe kan ik trouwens makkelijkste/best enkel ketting /casette reinigen. Geen slijk te zien deze ochtend dus kon gewoon wat droog afborstelen. Enkel wat zand enzo aan de ketting. Maar geen zin om gans mijn velo te kuisen daarvoor :p

Zalig weertje vanochtend 😍

Iemand tips voor een goeie onderbroek met zeem? Hoe dikker hoe beter denk ik. Heb er nu 2, de ene zit goed maar te dun zeem, de andere beter zeem maar geen goede pasvorm.

Hoe kan ik trouwens makkelijkste/best enkel ketting /casette reinigen. Geen slijk te zien deze ochtend dus kon gewoon wat droog afborstelen. Enkel wat zand enzo aan de ketting. Maar geen zin om gans mijn velo te kuisen daarvoor :p

Gewoon een binshort aandoen?

Casette en ketting afborstelen en met een droge doek afnemen is het beste. Eventueel op een doek wat kettingreiniger doen en over de ketting en casette gaan en dan met droge doen afhalen.

Gewoon een binshort aandoen?

Casette en ketting afborstelen en met een droge doek afnemen is het beste. Eventueel op een doek wat kettingreiniger doen en over de ketting en casette gaan en dan met droge doen afhalen.
Ik heb nu deze (https://www.mantel.com/be/rogelli-mtb-inner-short) maar de zeem mag dikker naar mijn goesting, nog altijd zeer aan mijn gat :p
Misschien terwijl ook met bretellen nemen zodat het minder afzakt

qua broek heb ik een stevige mtb broek van decathlon en voorlopig heel content van. Warm, stevig en waterdicht

Terug
Bovenaan