De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik zou een gravelbroek willen bijkopen; momenteel aan het kijken naar Rapha omdat er voor de rest bijzonder weinig merken zijn die dergelijke broeken in hun gamma hebben.
Heeft iemand ervaring met de Core-reeks van Rapha?
Core Cargo Bibs @ 115€, wanneer je er een truitje bijneemt dan heb je 20% korting.
Cargo Bibs @ 230€, dat is al een vrij prijzige broek...
Dat lijkt mij vreselijk ambetant die als ge effectief dingen in die zakken steekt?
Gravelbikes zijn toch voorzien van mountpoints in overvloed zodat ge niks in uw zakken moet proppen?

Dat lijkt mij vreselijk ambetant die als ge effectief dingen in die zakken steekt?
Gravelbikes zijn toch voorzien van mountpoints in overvloed zodat ge niks in uw zakken moet proppen?
Het is net makkelijker om een bar/gelleke/... te nemen.
Ik heb een gravelbroek van Peloton de Paris, zakken zijn heel handig, maar het zeem is echt niks voor mij...

De Core is imho qua truitjes echt slecht maar qua broeken echt heel goed voor de prijs.

Kijk ook eens naar La Passione, die doen het voor het geld nog beter en gebruiken ook Elastic Interface zemen (daar is nog een sale bezig op een aantal items).
Die hebben ook wel mooie kledij.
Zijn Italiaanse maten, dus dat is dan een beetje zoals Sportful?
Via hun size guide heb ik een L (truitje), maar voor de broeken is het precies wat gokken?
Normaal heb ik bij Craft, Bioracer, ... een M

Welke truitjes van Rapha zijn dan wel 'ok' voor een niet zo een superduper athletisch figuur?

Laatst bewerkt:
Gewoon de missing link van uw huidige ketting hergebruiken?

Die is vrij versleten, vandaar..

Die hebben ook wel mooie kledij.
Zijn Italiaanse maten, dus dat is dan een beetje zoals Sportful?
Via hun size guide heb ik een L (truitje), maar voor de broeken is het precies wat gokken?
Normaal heb ik bij Craft, Bioracer, ... een M

Bij twijfel uw maten doorgeven aan hun customerservice. Die helpen u dan wel verder normaal.

Ik ben geen gravelrijder, maar wat is het verschil tussen die broek en een gewone?
Dikkere kwaliteit?
Ander zeem?
staat in de omschrijving. Maar met mijn gewone bioracer heb ik ook van niks last..

BESCHRIJVING
Onze speciale Gravel bibshort is gemaakt om uitdagingen aan te gaan op je gravel of mountainbike. Ga de strijd aan met ieder terrein, weersomstandigheid, afstand en vooral met jezelf.
  • De broek is gemaakt van 190 grams Intese Lycra wat een vuil- en waterafstotende werking heeft.
  • In de Lycra stof zit 35% elastan, en dat biedt de broek een strakke pasvorm met ongeëvenaarde bewegingsvrijheid.
  • De mesh vlakken aan de zij -en achterkant vergroot je bewegingsvrijheid op de fiets.
  • De broek is voorzien van een speciaal ontwikkelde heren MTB-pad voor extra comfort op ruig terrein.
  • Aan de onderzijde van de broekspijpen zit een siliconen grip zodat de broek goed op zijn plek blijft zitten.

Ondertussen ook eerste keer missie tubeless bezig.
Wiel ligt nu op een emmer te rusten. Heb net zoals @scorpken voor dat er sealant belletjes ontstaan aan lasnaad van het wiel. Hopelijk raakt dat nog goed dicht?

Vond het wel moeilijk om te zien hoeveel sealant er in gaat. Allicht straks nog eens bij gieten.

De fietsindustrie is toch echt fantastisch innovatief als het neerkomt op het creëren van een vraag ipv een aanbod hé. Speciale bibshorts voor gravel... :p :crazy:

Goh, het zijn eigenlijk XC-bibs waar ze een fancy naam op kleven. Dikkere zeem, externe zakken van gaas,... Is het nodig: absoluut niet, maar 't is wel handig om niet te moeten liggen voelen in je rugzakjes voor iets, maar het gewoon direct van je been te kunnen halen.

Wiel ligt nu op een emmer te rusten. Heb net zoals @scorpken voor dat er sealant belletjes ontstaan aan lasnaad van het wiel. Hopelijk raakt dat nog goed dicht?

Vond het wel moeilijk om te zien hoeveel sealant er in gaat. Allicht straks nog eens bij gieten.
Is het 'poppen' trouwens altijd een must?
Band ligt er mi goed op, komt buiten aan de naad van het wiel geen sealant of lucht uit. Maar heb wel niks horen poppen...

Ik had ook aan de lasnaad van het wiel dat er maar sealant bleef uitkomen. Heb er nog wat bij gekapt en een paar keer gaan rijden en is vanzelf goed gekomen na 2 ritten. Zolang hij niet teveel druk verliest.. De mijne was een 0,2 bar kwijt op 24u de eerste dagen en nu blijft hij mooi op druk.

Ik had ook aan de lasnaad van het wiel dat er maar sealant bleef uitkomen. Heb er nog wat bij gekapt en een paar keer gaan rijden en is vanzelf goed gekomen na 2 ritten. Zolang hij niet teveel druk verliest.. De mijne was een 0,2 bar kwijt op 24u de eerste dagen en nu blijft hij mooi op druk.
Blijven uitkomen is bij mij nu niet het geval. Enkel als ik ze pakweg op 4 bar zet en wat rond schud dat ik zag dat er daar wat sealant uit kwam. Maar is redelijk miniem hoor.

Die dingen bewegen mooi mee met uw bovenbeen hé, en aangezien daar geen gewrichten zitten voel je dat niet :)

Deze weekend voor de eerste maal buitengereden en nieuw 'probleem' vastgesteld: wanneer ik bolde kwam er soms (niet altijd) een hels lawaai uit de richting van mijn crank (vermoed ik althans). Moeilijk het geluid te omschrijven, maar klonk echt verschrikkelijk. Geen getik of geklopt maar eerder een heel luid gesleep.

Deed zich voornamelijk voor op hogere snelheden bij het afdalen (en stopte wanner ik ik de pedalen weer liet draaien). Misschien irrelevant maar niets van te merken op de rollen.

Iemand een idee vanwaar dit komt? Pedalen, lagers/bottombracket,..? :help:

Deze weekend voor de eerste maal buitengereden en nieuw 'probleem' vastgesteld: wanneer ik bolde kwam er soms (niet altijd) een hels lawaai uit de richting van mijn crank (vermoed ik althans). Moeilijk het geluid te omschrijven, maar klonk echt verschrikkelijk. Geen getik of geklopt maar eerder een heel luid gesleep.

Deed zich voornamelijk voor op hogere snelheden bij het afdalen (en stopte wanner ik ik de pedalen weer liet draaien). Misschien irrelevant maar niets van te merken op de rollen.

Hm raar.. Als je je benen stil houdt dan draait er niks in de buurt van de crank maar een carbon frame is echt een klankkast, kan dus van overal komen.

dat moet bijna uit uw freehub komen hé... de palletjes (of ratchet ring) maken enkel lawaai bij het coasten en niet wanneer je trapt.

dat moet bijna uit uw freehub komen hé... de palletjes (of ratchet ring) maken enkel lawaai bij het coasten en niet wanneer je trapt.

Makes sense indeed.. Sebiet eens afnemen.

Edit: één van de veertjes viel er wel vrij meteen af. Eens schoonmaken en invetten met druppelke squirt en hopelijk is het daarmee verholpen

Laatst bewerkt:
Makes sense indeed.. Sebiet eens afnemen.

Edit: één van de veertjes viel er wel vrij meteen af. Eens schoonmaken en invetten met druppelke squirt en hopelijk is het daarmee verholpen
Ik zou nu wel echt vet erin doen en zeker geen kettingwax.

Terug
Bovenaan