De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zoals je zegt werkt tubeless het best bij lagere druk. Dus liefst 28mm banden (of breder) en max 5 bar nodig hebben (afhankelijk van je gewicht).
Gebruik orange seal of no tubes race voor de koersfiets. Die sealants zijn dikker en werken veel beter bij hogere druk.

Ik ga op mijn nieuwe koersfiets ook de overstap maken naar tubeless. De nieuwe generatie banden gaat ook veel vlotter op de velg, dat was vroeger vaak een regelrechte nachtmerrie.
Goed gezien. Op mijn nieuwe racer ook direct tubeless bandjes laten plaatsen van 30mm. Ik rij al 10 jaar tubeless op de MTB dus binnenbanden zijn wat mij betreft sowieso ancient technology.

Ben een missing link stukje van nieuwe ketting kwijt.

Dacht van de gelegenheid gebruik te maken om zoiets aan te schaffen dan maar. Iemand ervaring mee?

Nu het eerste zonnetje komt piepen. Zijn er hier kandidaten voor eens een gezamenlijk ritje te plannen? Of die bepaalde ritjes gepland hebben bv zaterdag ename classic?

Prachtig weer vandaag en al een hele dag van achter mijn bureau naar buiten aan het lonken, dus na het werk meteen de fiets op :woohoo:
Eeeeen, spaakbreuk na 2,5km én op maandag is de fietsenmaker op de hoek hier gesloten, heerlijk :unsure:

edit: ik ben altijd wel te vinden voor een groepsritje trouwens :)

Bol.com? Seriously?

Doe eens niet zo mal man!

Ach, gewoon eerste google link genomen als voorbeeld :)
als je nog ander gerief van plan bent te bestellen, raad ik aan om te gaan piepen bij onze Duitse vrienden. Daar vind je het een pak goedkoper.
Wel verzendingskosten uiteraard, die je bij futurum standaarrd niet hebt...

als je nog ander gerief van plan bent te bestellen, raad ik aan om te gaan piepen bij onze Duitse vrienden. Daar vind je het een pak goedkoper.
Wel verzendingskosten uiteraard, die je bij futurum standaarrd niet hebt...

Bike-discount is echt een topsite daarvoor, kwam voor mijn laatste bestelling goedkoper uit dan bij Futurum ondanks 25€ kortingsbon.

Bike-discount is echt een topsite daarvoor, kwam voor mijn laatste bestelling goedkoper uit dan bij Futurum ondanks 25€ kortingsbon.
yes, standaard.

Bij Futurum koop je voor de top service, niet voor de prijs.
Uiteraard is dat ook perfect verdedigbaar :) Bij grotere bestellingen begin ik wel te rekenen.

Als het snel moet of ik vrees misschien te moeten retourneren (helm bvb.) dan ga ik naar de Nederlanders.
Beetje zielig dat in het wielrennersland bij uitstek, we zo'n pover aanbod hebben aan webshops.

Beetje zielig dat in het wielrennersland bij uitstek, we zo'n pover aanbod hebben aan webshops.
Noem mij is één Belgische webshop, zelfs los van het fietsen :P
Alles komt bijna uit Nederland wat een beetje deftig in elkaar zit.

Maar wat wil je als onze politici pleiten om e-commerce te bannen.

Al even geleden dat ik nog dingen besteld heb maar Van Eyck is gemiddeld qua prijs hetzelfde als de Nederlanders hoor. Alleen niet de dag erna geleverd maar dat is bij de Nederlanders ook niet altijd, vorige keer 5 dagen onderweg, moeten retourneren en retour was dan te vroeg want had uitdrukkelijk gemeld niet thuis te zijn en toch stond het hier 4d buiten aan de voordeur

Noem mij is één Belgische webshop, zelfs los van het fietsen :p
Alles komt bijna uit Nederland wat een beetje deftig in elkaar zit.

Maar wat wil je als onze politici pleiten om e-commerce te bannen.

Magnette heeft dat eens gezegd en is er daarna op teruggekomen. Tot zover 'onze politici'.

Denk dat je als webshop in België beter bent met een nichemarkt. De concurrentie voor onderdelen/kledij vanuit het buitenland is inderdaad zeer groot.

Ik zou een gravelbroek willen bijkopen; momenteel aan het kijken naar Rapha omdat er voor de rest bijzonder weinig merken zijn die dergelijke broeken in hun gamma hebben.
Heeft iemand ervaring met de Core-reeks van Rapha?
Core Cargo Bibs @ 115€, wanneer je er een truitje bijneemt dan heb je 20% korting.
Cargo Bibs @ 230€, dat is al een vrij prijzige broek...

Ik zou een gravelbroek willen bijkopen; momenteel aan het kijken naar Rapha omdat er voor de rest bijzonder weinig merken zijn die dergelijke broeken in hun gamma hebben.
Heeft iemand ervaring met de Core-reeks van Rapha?
Core Cargo Bibs @ 115€, wanneer je er een truitje bijneemt dan heb je 20% korting.
Cargo Bibs @ 230€, dat is al een vrij prijzige broek...
De Core is imho qua truitjes echt slecht maar qua broeken echt heel goed voor de prijs.

Kijk ook eens naar La Passione, die doen het voor het geld nog beter en gebruiken ook Elastic Interface zemen (daar is nog een sale bezig op een aantal items).

Terug
Bovenaan