De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand die weet waar je gewoon 2 grote naamstickers kan bestellen? Bijna overal is dat een pakket met 4 kleine en 4 grote of iets in die aard, maar ik heb die kleine niet nodig.

Er is, hoe vreemd het ook mag klinken wel degelijk een aero benefit gelinkt aan iemand in het wiel hebben voor de persoon op kop. Ik kan het wel niet terugvinden want hoe begin je zoiets te googlen maar ik geloof dat het iets in de lijn van 3% aero voordeel gaf. Dat klinkt als niet veel maar als je 30kph rijdt is dat wel bijna 1kph verschil met dezelfde inspanning.
3% voordeel is niet 1 kmph voordeel. Totaal niet zelfs. Vermogen en snelheid schalen niet lineair.

Er is, hoe vreemd het ook mag klinken wel degelijk een aero benefit gelinkt aan iemand in het wiel hebben voor de persoon op kop. Ik kan het wel niet terugvinden want hoe begin je zoiets te googlen maar ik geloof dat het iets in de lijn van 3% aero voordeel gaf. Dat klinkt als niet veel maar als je 30kph rijdt is dat wel bijna 1kph verschil met dezelfde inspanning.
Dit is vnl aan hogere snelheid. Tegen de 50km/u zou je effectief voordeel halen uit iemand die achter jou rijdt. De persoon in het wiel zorgt ervoor dat er achter de koprijder minder turbulentie ontstaat.

Mijn shifter shift niet meer geweldig... Vooral zwaarder schakelen is praktisch elke keer 5-10x schakelen voordat ie hem pakt.
Is dit de moeite om te proberen:
of kan ik nog iets anders proberen?

hplmpf...

Altijd super tevreden geweest van mijn Wahoo elemnt bolt, nu kwamen die knoppen los en mocht ik in garantie laten vervangen maar de bolt bestaat niet meer, dus moest wat opleggen en kreeg dan een bolt V2.
Die batterij is écht walgelijk slecht... Gisteren met 80% batterij begonnen en na 5u elapsed time (met maar 3h20 rijtijd) thuis gekomen met 5% batterij... Als ik eens een deftige rit inplan haalt dat bakske het einde nieteens...

Nog mensen? Lees van de bolt v2 zeer gemengde dingen, anders moet ik eens contact opnemen met de support maar haat zo een dingen.

En het was zálig. De ene single na de andere, onder een stralende zon 😍
Welke regio?

Ik had een tourtje gepland via een gpx van sport vlaanderen en dan wat gecustomized zodat ik thuis vertrok/aankom.

Had 3 stukken singletrack in wenduine erbij gestoken en tijdens route maken deed komoot soms lastig met extra lusjes. Ik dacht van ok dat niet de eerste keer, kzal de route wel vinden.

Maar blijkt 2 van de 3 die tegenrichting in mijn route zaten. Had nog een serieus stuk terug te keren en beetje te laat vertrokken dus heb ze moeten skippen. Laat het ons houden op een verkennende rit voor volgende keer...

Ik ga wel nog moeten werken aan lef/durf en vertrouwen in de fiets. Paar keer langs een tractorbaantje gereden met diepe sporen en plassen. Met klikpedalen voel ik me nog niet echt op mijn gemak, bij het minste dat ik bijna vast zit of wegglij panikeer ik nogal snel, en wil dan voet zetten maar de reflex om los te klikken is er nog niet... Spd's staan middelmatig ingesteld. Misschien spd-m plaatjes steken?

Toertocht in Koksijde (dus van Nieuwpoort tot De Panne ongeveer). De bloso-routes daar zijn ook leuk, en goed uitgepijld. Nu zat er ook een erg leuk stuk militair domein in en een zalige passage door het Calmeynbos.

Ik ben zelf content met de sh56 multi-release cleats.

Nog mensen? Lees van de bolt v2 zeer gemengde dingen, anders moet ik eens contact opnemen met de support maar haat zo een dingen.
Klinkt als een defective unit.
Batterijtijd zou normaal meer dan 15u moeten zijn. Anders nog eens opladen en nog eens testen, als het nog zo is dan zou ik toch garantie aanspreken.

Sinds ik tubeless heb op mijn gravelbike ben ik aan het twijfelen om mijn koersfiets ook tubeless te zetten.

Vooral tegen lek rijden dan, maar als ik zo eens rond lees valt dat bij velen wel nog vaak tegen aangezien de sealant vaak moeite heeft om gaatjes te stoppen door de hogere bandendruk.

Vorig jaar maar 3x plat gereden en als het toch niet echt helpt dan vind ik het ook wel het geld niet waard of wat vinden jullie?

Sinds ik tubeless heb op mijn gravelbike ben ik aan het twijfelen om mijn koersfiets ook tubeless te zetten.

Vooral tegen lek rijden dan, maar als ik zo eens rond lees valt dat bij velen wel nog vaak tegen aangezien de sealant vaak moeite heeft om gaatjes te stoppen door de hogere bandendruk.

Vorig jaar maar 3x plat gereden en als het toch niet echt helpt dan vind ik het ook wel het geld niet waard of wat vinden jullie?
Wanneer ben je plat gereden? Want als dat in de tijden was dat je nu de gravel neemt dan ga je nog minder lek rijden :p
Mijn winterset is tubeless, zomerset niet

Tubeless op koersfiets heeft vooral het voordeel van lagere bandendruk, comfortabeler en sneller daardoor.
De extra van sealen bij een puncture is bijkomstig.
Probleem bij tubeless is dat een gaatje in uw buitenband automatisch een leegloper veroorzaakt, bij een band met binnenband heb je vaak nog geluk dat de binnenband het overleeft. Je moet maar eens kijken naar uw buitenbanden hoeveel gaatjes en sneetjes daarin zitten.
Met goeie sealant zullen ook veel gaatjes gedicht worden, maar je kan altijd wel eens pech hebben.

Wanneer ben je plat gereden? Want als dat in de tijden was dat je nu de gravel neemt dan ga je nog minder lek rijden :p
Mijn winterset is tubeless, zomerset niet
Laatste keer was idd met de winterfiets die nu door de gravel vervangen is.

Met de zomerfiets weet ik het bijna al niet meer. Op 8000 km met de zomerfiets was het 2 keer vorig jaar.

Zoals je zegt werkt tubeless het best bij lagere druk. Dus liefst 28mm banden (of breder) en max 5 bar nodig hebben (afhankelijk van je gewicht).
Gebruik orange seal of no tubes race voor de koersfiets. Die sealants zijn dikker en werken veel beter bij hogere druk.

Ik ga op mijn nieuwe koersfiets ook de overstap maken naar tubeless. De nieuwe generatie banden gaat ook veel vlotter op de velg, dat was vroeger vaak een regelrechte nachtmerrie.

Terug
Bovenaan