De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Gisteren nog eens binnengesprongen bij Van Eyck in Sint-Pauwels, triestig winkeltje geworden...
Was gaan kijken voor schoenen, echt mijn goesting niet gevonden en voor de lage prijs moet je er precies toch ook niet meer gaan.

Stond ook bijna niks van fietsen binnen, terwijl enkele lokale fietsenwinkels in mijn streek bomvol staan.
Ligt er toch aan met wat je vergelijkt?
Met een klantenkaart krijg je al 10% korting op kledij dus die moet je hoe dan ook er al aftrekken.
En qua schoenen heb je Shimano, gaerne, sidi en northwave die daar uitgestald staan ik alle populaire modellen en in veel maten. Als je een schoen van die merken zoekt dan vindt je ze daar.

Qua fietsen valt dat toch gewoon goed mee? Allez de leverproblemen voelt iedereen, ook zij. Maar er staan daar meerdere BMC’s, Thompsons, pinarello’s, willier’s en MTB van cube en scott.

Ik zou zelfs durven zeggen dat ze net relatief veel hebben qua materiaal en kledij. En dat de prijzen voor veel zaken echt niet meer zijn dan online.

Ligt er toch aan met wat je vergelijkt?
Met een klantenkaart krijg je al 10% korting op kledij dus die moet je hoe dan ook er al aftrekken.
En qua schoenen heb je Shimano, gaerne, sidi en northwave die daar uitgestald staan ik alle populaire modellen en in veel maten. Als je een schoen van die merken zoekt dan vindt je ze daar.

Qua fietsen valt dat toch gewoon goed mee? Allez de leverproblemen voelt iedereen, ook zij. Maar er staan daar meerdere BMC’s, Thompsons, pinarello’s, willier’s en MTB van cube en scott.

Ik zou zelfs durven zeggen dat ze net relatief veel hebben qua materiaal en kledij. En dat de prijzen voor veel zaken echt niet meer zijn dan online.

Er was echt praktisch niks van fietsen binnen maandag, aan de deur stonden er een aantal elektrische fietsen opgesteld, en de rechterkant van de winkel was praktisch volledig leeg, heel triestig om te zien.

En qua schoenen vond ik niets neutraal in mijn maat jammer genoeg, heb ondertussen gelukkig mijn goesting reeds elders gevonden.

Zondag heb ik buiten gebold. De Garmin ingesteld op de gereden tijd, ik wou +/- 2,5u gereden hebben en dat was het.
Voor de rest genoten van het zonnetje, gezien dat er opvallend veel huizen te koop staan, halfweg gestopt om rustig iets te eten. Mooie dag.

'kben goe bezig al zeg ik het zelf. Bearings in voor en achteras voorzien van nieuw vet. Uiteindelijk piece of cake als je alles in de juiste volgorde losmaakt en weer monteert.
Nieuwe cassette zit ook klaar.

Nu nog wachten op levering van de kettingbladen & missing link (+ tang) en kan bijna terug bollen 🥳

Zondag heb ik buiten gebold. De Garmin ingesteld op de gereden tijd, ik wou +/- 2,5u gereden hebben en dat was het.
Voor de rest genoten van het zonnetje, gezien dat er opvallend veel huizen te koop staan, halfweg gestopt om rustig iets te eten. Mooie dag.
Wat bedoel je exact met Garmin gesteld op 2.5h?

Niks zo leuk als rustige koffieritjes, Z2 is voor mij echt geen straf.
Alleen moeilijk als we dat in groep proberen want er is altijd wel iemand die de trein aantrekt nog voor we aan de koffiebar zijn.
Ontspoort vaak volledig en wordt terugvlammen naar huis, maar kom, ze blijven leuk :shy:

Vertrekken met wind in de rug, uw band platsteken aan het einde van de rit en de verzekering van uw wielerbond opbellen om u te komen ophalen...
Heeft er hier iemand al eens beroep gedaan op die pechverhelping? Herstellen die ter plaatse indien mogelijk of is dit gewoon een taxidienst naar huis?

Heeft er hier iemand al eens beroep gedaan op die pechverhelping? Herstellen die ter plaatse indien mogelijk of is dit gewoon een taxidienst naar huis?
2 keer
1 keer lekke band en had niets bij, die wou dat repareren en pompt die binnenband op met zijn compressor en die springt -> taxi naar huis
1 keer omdat mijn palletjes kapot waren dus ja dat is ook taxi naar huis

2 keer
1 keer lekke band en had niets bij, die wou dat repareren en pompt die binnenband op met zijn compressor en die springt -> taxi naar huis
1 keer omdat mijn palletjes kapot waren dus ja dat is ook taxi naar huis
Dat moesten ze gewoon aanrekenen imo... die paar mannen dat per ongeluk eens 3 keer plat rijden op ne rit zijn dan maar collateral damage.

@Selten ik denk eerlijk dat ze weinig proberen te herstellen. Buiten misschien nen band hebben die mannen weinig gerief bij volgens mij. Ik heb één keer beroep gedaan op die mannen ne kilometer of 30 van Namen met een spaakbreuk, dat was ook gewoon auto in en klaar.

Ik herinner mij wel dat die aan den telefoon niet al te snugger was: "Jammaar, ge zijt zo ver van u huis?". Euhm... ja, ik ben met mijnen auto naar Namen gereden... "Ah dus ge moet maar terug naar Namen?"... Ja, mijnen auto gaat niet zelf naar huis rijden... :sop:

Dat moesten ze gewoon aanrekenen imo... die paar mannen dat per ongeluk eens 3 keer plat rijden op ne rit zijn dan maar collateral damage.

@Selten ik denk eerlijk dat ze weinig proberen te herstellen. Buiten misschien nen band hebben die mannen weinig gerief bij volgens mij. Ik heb één keer beroep gedaan op die mannen ne kilometer of 30 van Namen met een spaakbreuk, dat was ook gewoon auto in en klaar.

Ik herinner mij wel dat die aan den telefoon niet al te snugger was: "Jammaar, ge zijt zo ver van u huis?". Euhm... ja, ik ben met mijnen auto naar Namen gereden... "Ah dus ge moet maar terug naar Namen?"... Ja, mijnen auto gaat niet zelf naar huis rijden... :sop:
Was mijn zakje vergeten aan fiets te hangen na het kuisen :D

Maar zit in pechverhelping dus moeten ze komen

1 keer.

3e keer lekgereden (op 35KM :') i.t.t.) en dan was mijn materiaal op. Even gewacht, mens nieuwe binnenband gestoken (die ik betaald heb met de kaart) en terug naar huis.

Terug
Bovenaan