De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Merken gaan uiteraard zeggen van niet maar in de praktijk is het geen probleem. Doc blue en (de gewone) no tubes is ook hetzelfde.
Op weightweenie zijn er veel die voor de initiële setup melk met brokken gebruiken en dan de gewone melk om tijdens het jaar bij te vullen.
Moet je eigenlijk normaal niet heel de boel uitkuisen en nieuwe gebruiken? Of volstaat het om gewoon bij te vullen ieder half jaar?

Moet je eigenlijk normaal niet heel de boel uitkuisen en nieuwe gebruiken? Of volstaat het om gewoon bij te vullen ieder half jaar?
Gewoon bijvullen als je het niet meer hoort klutsen in je band. Het is ook niet dat je dezelfde band 3x gaat bijvullen, als dat wel zo is moet je meer rijden zodat je banden sneller slijten!!

Nieuw obstakel, achterwiel heeft losse lagers. Op zich wel makkelijker te reinigen, hopelijk zijn er geen te kort. Maar welk vet gebruik ik om ze terug te plaatsen?

Merken gaan uiteraard zeggen van niet maar in de praktijk is het geen probleem. Doc blue en (de gewone) no tubes is ook hetzelfde.
Op weightweenie zijn er veel die voor de initiële setup melk met brokken gebruiken en dan de gewone melk om tijdens het jaar bij te vullen.
in dezelfde categorie: Stans en Schwalbe zijn ook identiek

Vandaag 50km - 3u klimmen - 50km gedaan. Die eerste continu 50 plat tegen de wind in, viel nog lelijk tegen.

Als ik in de trapas kijk, zie ik wel op 1 plekje wat roestwater
:S

Rechterkant krijg ik voor geen meter los. Ik veronderstel dat je clockwise moet moet draaien naar achter toe, maar voor geen milimeter beweging in te krijgen...
Roestplek drogen, evt eens met de staalborstel er over en invetten/anti seize, zou nog niet te erg mogen zijn.

Tip om extra kracht te zetten om crankbouten los te krijgen, er van uit gaande dat ge ne werkpaal hebt om de fiets op te hangen: trapas ongeveer een tikje boven heuphoogte, crank en inbussleutel zo zetten dat ze op 'twingtig voor zes' staan, beiden vastpakken, uw gewicht er boven plaatsen door op uw tippen te gaan staan, en met uw gewicht naar beneden terwijl ge uw ellebogen zo dicht mogelijk naar uw heupen brengt en naar binnen en beneden duwt. Dat is biomechanisch een van de meest efficiënte manieren om kracht te ontwikkelen in die situatie aangezien uw gewicht het werk doet en ge dicht bij uw heupen werkt.

Laatst bewerkt:
Ondertussen 5 weken mee bezig, helaas nog geen verbetering
Core stability optrainen is een werk van lange adem dat je ook goed moet onderhouden. Het is ook belangrijk dat alles in u rug "los" zit, het kan bv zijn dat je ergens bepaalde blockages hebt in uwe rug, zolang die daar blijven zitten gaat je probleem waarschijnlijk niet opgelost geraken. Ik vermoed dat je voornamelijk grond oefeningen doet? Het kan nuttig zijn van de starten met een aantal oefeningen die specifiek u onderrug en bekkenbodem los maken voor je echt met stabilisatie begint.

Core stability optrainen is een werk van lange adem dat je ook goed moet onderhouden. Het is ook belangrijk dat alles in u rug "los" zit, het kan bv zijn dat je ergens bepaalde blockages hebt in uwe rug, zolang die daar blijven zitten gaat je probleem waarschijnlijk niet opgelost geraken. Ik vermoed dat je voornamelijk grond oefeningen doet? Het kan nuttig zijn van de starten met een aantal oefeningen die specifiek u onderrug en bekkenbodem los maken voor je echt met stabilisatie begint.
Inderdaad, gaat over grondoefeningen gepaard met stretching.

De ronde is binnen een 50 tal dagen maar ik maak me geen illusies meer waar. Gisteren een ritje van 100km met 1000hm gemaakt in de buurt van Oudenaarde, de zwaardere klimmen niet meegepakt en na 2u30 wouden de benen en de conditie wel nog maar de rug niet meer.

De ronde is binnen een 50 tal dagen maar ik maak me geen illusies meer waar. Gisteren een ritje van 100km met 1000hm gemaakt in de buurt van Oudenaarde, de zwaardere klimmen niet meegepakt en na 2u30 wouden de benen en de conditie wel nog maar de rug niet meer.
Heb je hier vroeger nogal last van gehad? Want dit zijn klachten die misschien deels ook met het weer te maken kunnen hebben?
Het 'mooie' weer van dit weekend ter zijde, het was evengoed gewoon koud, zeker met die snijdende ijswind bij momenten. Het zou best kunnen dat je daardoor wat verkrampt op u fiets gaan zitten of gewoon dat er van de koude bepaalde spieren verkrampen na verloop van tijd? Het zou best kunnen dat het begin april 20°C is en dat ge plots niks last meer hebt.

Enfin, ik zeg maar wat hé... ook om u nog wat hoop te geven, leek mij de betere optie dan "ja vergeet die ronde maar, you're doomed" :unsure:

Heb je hier vroeger nogal last van gehad? Want dit zijn klachten die misschien deels ook met het weer te maken kunnen hebben?
Het 'mooie' weer van dit weekend ter zijde, het was evengoed gewoon koud, zeker met die snijdende ijswind bij momenten. Het zou best kunnen dat je daardoor wat verkrampt op u fiets gaan zitten of gewoon dat er van de koude bepaalde spieren verkrampen na verloop van tijd? Het zou best kunnen dat het begin april 20°C is en dat ge plots niks last meer hebt.

Enfin, ik zeg maar wat hé... ook om u nog wat hoop te geven, leek mij de betere optie dan "ja vergeet die ronde maar, you're doomed" :unsure:
Is enkel tijdens het fietsen maar was er zeker al tijdens de warmere maanden ook. Toch bedankt voor de tips :)

Had je een rugzakje/camelbag op de rug tijdens het rijden? Dat zorgt voor extra belasting voor de rug, zelf heb ik er dan ook wel last van. (Rit van 150km met een +/-20kg rugzak is bv gene fun meer de laatste 25km :lol: )

Had je een rugzakje/camelbag op de rug tijdens het rijden? Dat zorgt voor extra belasting voor de rug, zelf heb ik er dan ook wel last van. (Rit van 150km met een +/-20kg rugzak is bv gene fun meer de laatste 25km :laugh: )
20kg??? Dude... :unsure:

Ben je zeker dat Bikepacking en Backpacking uit elkaar kan halen? 20kg is zelfs iets waar de gemiddelde backpacker niet aan begint denk ik.

Ik verschiet er zelf van hoe vlot ik lange ritten verteer, dit jaar nog niet veel op de fiets gezeten maar wanneer het eens uitkomt (mooi weer en goesting) wel 100+km meerijden met wat vrienden en ik geraak altijd vlot thuis. Ondanks de winterpauze draag ik toch veel mee van vorige jaren, want het lijkt precies elk jaar een gemakkelijkere start te zijn

Terug
Bovenaan