De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

ik, maar dat was meer om mijn hartsteken te testen :D
En wat was de uitslag? Gisteren zelf naar cardioloog geweest na een paar weken last van mijn hart. Direct doorverwezen naar ziekenhuis voor onderzoek van kranslag aders ( niets gevonden, zijn vrij ). Dan nachtje ter oberservatie gebleven. Nu terug thuis zonder echt oorzaak van de last te weten.

Iemand tips om remschijven te rechten? Ik heb de BTL-74 disc straightener, maar ik slaag er niet in om de rotor te laten stoppen met slepen..

Zeker dat het aan de schijf ligt? Heb je de caliper al eens gecentreerd (boutjes los, rem indrukken en terug vastzetten)?

En wat was de uitslag? Gisteren zelf naar cardioloog geweest na een paar weken last van mijn hart. Direct doorverwezen naar ziekenhuis voor onderzoek van kranslag aders ( niets gevonden, zijn vrij ). Dan nachtje ter oberservatie gebleven. Nu terug thuis zonder echt oorzaak van de last te weten.
dokter zei laat maar steken das goe haha, denk dat het eerder van mijn longen was die steken, soms heb ik da dan kan ik niet diep doorademen want dan steekt dat

dokter zei laat maar steken das goe haha, denk dat het eerder van mijn longen was die steken, soms heb ik da dan kan ik niet diep doorademen want dan steekt dat
Ik heb toch al vaker gehoord dat steken in u borststreek niet per definitie slecht zijn, toch niet als het maar heel sporadisch en zonder direct aanwijsbare reden gebeurt. Als het dagelijks is dan is dat wel iets anders.
Same 😉
Zoals zoveel mensen waarschijnlijk in het begin daar dingen kopen.
Den Decathlon heeft nochtans wreed goe materiaal. Maar je moet wel goed uitkijken wat je koopt. Fietskledij van Btwin lijk mij bv niet met ne winner. Mijn hartslagband is bv wel gewoon van Decathlon en dat werkt net zo goed als een premium merk.

Zeker dat het aan de schijf ligt? Heb je de caliper al eens gecentreerd (boutjes los, rem indrukken en terug vastzetten)?
Al een aantal keren, krijg het nooit goed. Alsook de pistons wat terug duwen. Draait dan goed tot de eerste keer ik de rem indruk, vanaf dan sleept het weer.
Wiel is tru-axle, maar elke keer ik mijn voorwiel eruit haal en en terug steek sleept het weer meer of net minder. Is dat eigelijk normaal?

Tis niet dat het wiel echt hard sleept dat het onnatuurlijk hard tot stilstand komt. Tis gewoon elke keer die duivelse 'zing'-klank elke rotatie

Al een aantal keren, krijg het nooit goed. Alsook de pistons wat terug duwen. Draait dan goed tot de eerste keer ik de rem indruk, vanaf dan sleept het weer.
Wiel is tru-axle, maar elke keer ik mijn voorwiel eruit haal en en terug steek sleept het weer meer of net minder. Is dat eigelijk normaal?

Tis niet dat het wiel echt hard sleept dat het onnatuurlijk hard tot stilstand komt. Tis gewoon elke keer die duivelse 'zing'-klank elke rotatie
Sleept er geen van uw pistons? Ik bedoel dus dat die niet ver genoeg terug trekt waardoor die het blokje tegen uw schijf blijft duwen. Ik had dat probleem mijn SRAM Guide remmen (die daarna ook gewoon de vuilbak in zijn gegaan).

Ik kan niet kiezen

Shwalbe racing Ray/Ralph combo
Of
Vittoria barzo/mezcal maar met tan sidewalls

eqp7Jsl.jpeg

Hier bleef het in elk geval doorgaan 'tot het niet meer ging' (was meer dan 250w)
Het zou der nog moeten bijkomen eigenlijk. Uiteindelijk is het een maximale inspanningstest. Als je een FTP van 300 hebt, wat voor nuts heeft het dan een inspanningstest te doen tot 250W, dat is wrs de bovenkant van je tempo zone.

Ik kan niet kiezen

Shwalbe racing Ray/Ralph combo
Of
Vittoria barzo/mezcal maar met tan sidewalls

eqp7Jsl.jpeg

Hier ook voor 29'er aan het twijfelen voor de winter set-up. Momenteel twee Maxxis Ikon's voor zomer/ droog weer.
- Schwable Rocket Ron (F) / Schwalbe Racing Ralph (R)
- Maxxis Forekaster (F) / Maxxis Rekon (R)

Iemand ervaring met één van bovenstaande set-ups?

Terug
Bovenaan