De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Kent iemand nog goedkope duitse shops zoals bike-discount.de waar ik de prijs eens kan nachecken?
Zou de Wahoo Elemnt Bolt v2 willen aankopen en wil checken of hij daar toevallig niet goedkoper te vinden is

Kent iemand nog goedkope duitse shops zoals bike-discount.de waar ik de prijs eens kan nachecken?
Zou de Wahoo Elemnt Bolt v2 willen aankopen en wil checken of hij daar toevallig niet goedkoper te vinden is

Bike-components.de (vaak goedkoper dan bike discount - meer MTB minded)
bike24.com (volgens mij het grootste aanbod, ik denk dat ze in de familie van chainreactioncycles zitten)

en dan nog 2 iets minder gekende:

r2-bike.com (is quasi altijd de goedkoopste)
alltricks.fr (doet soms bizarre kortingen)

Van Eyck is een vreemde winkel. Voor sommige dingen vragen ze bijna het dubbele van wat de gemiddelde (Nederlandse/Duitse) internetshop vraagt, soms bijna MSRP. Voor andere dingen zitten ze dan weer 25/30% onder de prijs van voorgenoemde winkels.

Ik vermoed dat er iets mis is gegaan bij mijn eerste keer squirt lube op de racefiets.
Ik krijg ik steeds zwarte waxbolletjes/ stukjes op de grond (valt het meeste op wanneer de fiets op de rollen staat).
Is dit door onvoldoende de ketting te ontvetten?

bike24.com (volgens mij het grootste aanbod, ik denk dat ze in de familie van chainreactioncycles zitten)

Goeie ervaringen met Alltricks? Ik heb daar eens een freehub besteld en die is aangekomen met wat papier rond in een gewone envelop. Natuurlijk zwaar beschadigd, maar perfect bruikbaar volgens hun quasi niet antwoordende customer service. Pas toen ik wat kabaal maakte op twitter kreeg ik een nieuwe (die was ten minste in een gewatteerde envelop verstuurd). Misschien anekdotisch, maar mij zien ze daar niet terug.

Is dit door onvoldoende de ketting te ontvetten?
Komt daardoor inderdaad. Voor wax (of het nu squirt is of wat anders), moet de ketting echt tot in de kern ontvet zijn. Enige manier waarop dat bij mij lukt is door eerst met whitespirit te ontvetten, en dan met een ontvetter de film van de whitespirit op te lossen.

De Wahoo elemnt bolt v2 vindt je voor 259 bij r2 bike, inderdaad wel de goedkoopste prijs dat ik ben tegengekomen tot nu toe.

Komt daardoor inderdaad. Voor wax (of het nu squirt is of wat anders), moet de ketting echt tot in de kern ontvet zijn. Enige manier waarop dat bij mij lukt is door eerst met whitespirit te ontvetten, en dan met een ontvetter de film van de whitespirit op te lossen.
Heb je dan nog steeds wax korreltjes (maar dan wit/ transparant) of echt niks meer?

Prachtige MTB toer gedaan met collega's in Limburg. Regio Zonhoven/Genk/Helchteren.
Met iemand van de streek die daar veel kent dus geen bloso route.

Enige probleem was dat ik in de zomer nog "de betere" van de hoop was, en nu was ik duidelijk de minste.
Ik had ook wel een leegloper dus wel veel km met bijna platte band gereden.
Ach ja, ik blijf trainen..

Trouwens, ik heb sealant in mijn band en toch een gaatje waar lucht door komt. Het is echt een klein gat dus die sealant zou dat toch moeten kunne dichten?
Kan ik gewoon extra sealant toevoegen of moet de oude er eerst uit?

Laatst bewerkt:

Hoe ontvet jij met whitespirit: even in laten weken of is dat te agressief op die manier?

Met even laten weken in wasbenzine, herhalen en dan goed afspoelen: zo krijg ik ook alles eraf. Enkel met Dasty ofzo lukt dat idd niet..

Heb je dan nog steeds wax korreltjes (maar dan wit/ transparant) of echt niks meer?
Geen idee, aangezien ik niet binnen rijd. Maar mijn ketting is wel altijd gewoon proper, zonder korreltjes. Kan zijn dat er transparante korreltjes zijn die er dan afvallen tijdens het rijden, maar ik weet het dus niet.

Hoe ontvet jij met whitespirit: even in laten weken of is dat te agressief op die manier?
Aangezien er alles toch af moet, en ijzer niet aangetast wordt, bestaat "te agressief" niet. Kan met een kwast, maar ik week het meestal in een schaaltje. Beiden werken.

Trouwens, ik heb sealant in mijn band en toch een gaatje waar lucht door komt. Het is echt een klein gat dus die sealant zou dat toch moeten kunne dichten?
Ja, maar soms vormt het geen volledig luchtdichte plug (als de vorm een beetje vervelend is bvb). Moet je het even pluggen met iets (ik rijg er altijd een stukje rubber met een knoop door), dan blijft het dicht.

Weekje met de Elemnt Roam op pad geweest. Heb een goeie 8,5u gefietst en batterij heeft nog 50% :eek:
Nog geen moment spijt gehad van de switch van Garmin naar Wahoo:clap:

3e ritje met mijn mtb vandaag. Maar 25km want ik had te koud na een tijdje.

Welke kledij doen jullie aan bij dit weer? (4tal graden en miezer/regen)

Vooral last van koude handen (handschoentjes kunnen niet goed tegen de regen blijkbaar) en ijskoude voeten. Maar ook gewoon mtb schoenen en sportkousen. Misschien eens kijken voor van die overtrekken.

Ook dringend remblokjes vervangen, na een tijdje bijna geen stopkracht meer door alle regen. Hopelijk is het daarmee opgelost

3e ritje met mijn mtb vandaag. Maar 25km want ik had te koud na een tijdje.

Vooral last van koude handen (handschoentjes kunnen niet goed tegen de regen blijkbaar) en ijskoude voeten. Maar ook gewoon mtb schoenen en sportkousen. Misschien eens kijken voor van die overtrekken.

Ook dringend remblokjes vervangen, na een tijdje bijna geen stopkracht meer door alle regen. Hopelijk is het daarmee opgelost
Ik blijf binnen :p

Of thermische Wintervest met dun thermische ondergoed eronder of gewoon lange mouwen met dik thermische lange mouwen eronder en soms daaronder nog dun aansluitend thermisch , 2 paar handschoenen en overtrekschoenen
En lange broek uiteraard ;)

Schijven best ook eens kuisen denk ik

Baselayer (lange mouwen), dikke fietsgilet (fleece, genre Bioracer Tempest), regenjasje, fleece broek. Dikke handschoenen en water/winddichte overschoenen.

Nu ben ik wel iemand die goed tegen de koude kan, maar als ik natte/koude voeten heb, dan is het over & uit (in mindere mate ook mijn handen). Koude benen deren me absoluut niet.

Baselayer (lange mouwen), dikke fietsgilet (fleece, genre Bioracer Tempest), regenjasje, fleece broek. Dikke handschoenen en water/winddichte overschoenen.

Nu ben ik wel iemand die goed tegen de koude kan, maar als ik natte/koude voeten heb, dan is het over & uit (in mindere mate ook mijn handen). Koude benen deren me absoluut niet.
Baselayer lange mouw, gabba lange mouw, eventueel regenjas erover, lange broek/winterbroek die wind en waterdicht is, winterhandschoenen en waterdichte overschoenen.

Nog nooit koud gehad daarmee. Ik doe wel de onderkant van mijn broekspijpen over de overschoenen ipv erin want anders druppelt het water via je broek in je overschoenen en komen je voeten toch weer nat.

Ik doe wel de onderkant van mijn broekspijpen over de overschoenen
Uiteraard. Het "dakpan-principe". Doe ik voor al mijn laagjes zo.

mrrBq7m.jpg

Terug
Bovenaan