De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Weet er iemand of de wielen van de Grizl cf sl 7 tubeless ready zijn?

En is er naast de servo wave nog een verschil tss RX600 en 810 shifters?

Weet er iemand of de wielen van de Grizl cf sl 7 tubeless ready zijn?

En is er naast de servo wave nog een verschil tss RX600 en 810 shifters?
From another forum:

There are 3 differences (besides weight and optics)
  • ServoWave - as already mentioned above, however this is not about breaking [sic] power but actually for better modulation
  • Bite point adjustment
  • more textured hood cover for better grip in wet conditions and/or without gloves

Altijd een lopen geweest maar wegens kwetsuren is dat niet meer aangeraden, te belastend. Ben aant zien om me ne degelijke fiets aan te schaffen om de fysiek weer wat op te krikken. Was eerst aan het denken aan een koersfiets, alleen geschikt voor de weg uiteraard. Wil ik zo een ritjes doen dan zou ik graag met een groepje mee rijden, maar dat is al wat moeilijker om geschikte momenten te vinden dat je "partners" mee kunnen. Ook lijken die ritjes allemaal een halve dag vaak in beslag te nemen, het duurt langer voor je fysiek dezelfde inspanning verkrijgt dan door te lopen.

Ik zoek inspanningen te doen van 1 a 2 uur max. We zitten hier in een bosrijk gebied, dus dan ligt een mtb voor de hand. Ik heb er nog eentje van vroeger, maar die haal ik niet vaak uit de kast eerlijk gezegd. Ik zou de fiets ook willen gebruiken om in de zomer wat met de wederhelft te gaan fietsen, zij rijdt electrisch. Dus was eens aan het kijken naar een e-mtb en die van Bianchi ziet er echt wel vet uit. Ik zou de aandrijving dan gebruiken op de gewone weg tot ik bij het bos ben (sneller op locatie, en in het bos bij de echt lastige stukken kan het ook wel een hulp zijn. Ook toekomstgericht mss als het wat moeilijker begint te gaan.

Nadeel is de prijs, maar ik zou hem kunnen leasen via een cafetariaplan. Is er iemand die een e-mtb heeft hier en deze kan aanraden ?
En zijn deze wat comfortabel om een 40 a 50 kom op de gewone weg te rijden ?

Ik zie verdomd weinig reviews van deze fiets terug.

Nieuwe handvaten proberen steken. Wat een gesleur zeg. 1 erop de andere 3/4e maar krijg blaren tussen duim en wijsvinger dus ff rust. En ik doe er uiteraard alcohol op (ontsmettingsspray, nx anders in huis)

Nadeel is de prijs, maar ik zou hem kunnen leasen via een cafetariaplan. Is er iemand die een e-mtb heeft hier en deze kan aanraden ?
En zijn deze wat comfortabel om een 40 a 50 kom op de gewone weg te rijden ?
Er zijn redelijk wat winkels waar je die kan testen denk ik. Ik zou me ook afvragen of da ding niet veel te zwaar is om zonder motor te rijden?

Er zijn redelijk wat winkels waar je die kan testen denk ik. Ik zou me ook afvragen of da ding niet veel te zwaar is om zonder motor te rijden?
Je gaat daar toch nooit zonder motor mee fietsen?
Elektrische mtb's komen toch al enkele jaren op. Zelf geen ervaring mee maar schijnt goed mee te vallen qua wendbaarheid ondanks het hogere gewicht. Een kameraad zijn vader rijdt soms met ons mee met zo'n e-mtb, op zich is dat wel nice dat hij op die manier met de jeugd mee kan (ondanks een bourgondische levensstijl :)). Enige "nadeel" is dat je die eigenlijk wel moet opdrijven, 25 per uur is toch te vaak een rem als je bijvoorbeeld een dreef hebt die wat naar beneden gaat. En kies maar voor de grootst mogelijk batterij. Want up to 195km ... misschien op de eco-stand in het kuipke van Gent, maar neem maar max 50km als je gaat mtb'n.

3 april doe ik mee aan RVV, conditioneel ben ik best oké maar heb dus nog steeds wat nek en lage rug problemen.

Bikefit en dergelijke is reeds gebeurd maar het gaat er nu om om meer kilometers te maken en daarnaast ben ik van plan wat core & nektraining te doen. De meeste guides online zijn specifiek voor mensen die ABS willen showen op het strand. Hoe pak ik dit best aan als amateurwielrenner tussen de 8 tal uren die ik fiets per week ? Hoeveel sessies en hoe lang moeten die sessies duren ?

Best de nek en de onderrug tesamen trainen of op verschillende dagen ?

Nieuwe handvaten proberen steken. Wat een gesleur zeg. 1 erop de andere 3/4e maar krijg blaren tussen duim en wijsvinger dus ff rust. En ik doe er uiteraard alcohol op (ontsmettingsspray, nx anders in huis)
Heb eergisteren ook nog eens nieuwe ESI’s gestoken… zonder compressor is dat toch echt de hel.

Had het ook eerst met alcohol en elbow grease gedaan, maar dan zitten ze toch niet muurvast én ze zijn hier en daar vervormd. Terug eraf en met de compressor op een paar seconden gefixt.

Heb eergisteren ook nog eens nieuwe ESI’s gestoken… zonder compressor is dat toch echt de hel.

Had het ook eerst met alcohol en elbow grease gedaan, maar dan zitten ze toch niet muurvast én ze zijn hier en daar vervormd. Terug eraf en met de compressor op een paar seconden gefixt.
Heb ze erop gekregen en ze zitten wel redelijk vast behalve op de uiteindes. Niet meteen iemand die ik ken met compressor.

Mijn chain checker is ook toegekomen, en zoals verwacht los erdoor dus mag die ook vervangen. Maar geen idee welke ik moet kopen, en welke tools. misschien dat ik dit wel via een fietsenmaker zal doen maar zal dubbel de prijs uitkomen dan wel

Heb ze erop gekregen en ze zitten wel redelijk vast behalve op de uiteindes. Niet meteen iemand die ik ken met compressor.

Mijn chain checker is ook toegekomen, en zoals verwacht los erdoor dus mag die ook vervangen. Maar geen idee welke ik moet kopen, en welke tools. misschien dat ik dit wel via een fietsenmaker zal doen maar zal dubbel de prijs uitkomen dan wel
Over de tools en componenten kan je hier wel de specifieke antwoorden vinden, en als je van regio Deinze/Gent/Nevele bent, ben je hier ook altijd welkom.

3 april doe ik mee aan RVV, conditioneel ben ik best oké maar heb dus nog steeds wat nek en lage rug problemen.

Bikefit en dergelijke is reeds gebeurd maar het gaat er nu om om meer kilometers te maken en daarnaast ben ik van plan wat core & nektraining te doen. De meeste guides online zijn specifiek voor mensen die ABS willen showen op het strand. Hoe pak ik dit best aan als amateurwielrenner tussen de 8 tal uren die ik fiets per week ? Hoeveel sessies en hoe lang moeten die sessies duren ?

Best de nek en de onderrug tesamen trainen of op verschillende dagen ?

Ik doe deze. Niet alleen heb ik geen rugpijn, maar ik fiets er merkelijk beter door ook.

Hoe ver er door? Want als je enkel je ketting vervangt bestaat het risico dat je gaat doortrappen. Dan kan je beter tijdens de winter alles verslijten en in de lente met een propere lei starten.

Zet de binnenpootjes op 118 mm. Dan zet je hem tussen de schakels en duw je hem uit, tegen de rollertjes aan. Komt ie dan boven de 120,5 mm dan is je ketting versleten.

Gezwicht onder de trend en ook een gravelbike besteld 😅 Grizl CF SL 7 in Curry Powder, mijn broer is me maar gevolgd en heeft dezelfde besteld maar in het grijs.

Deze zomer wat geproefd van het bikepacken en daar spreekt die mij vooral voor aan!

das toch wat hij voorstelt, ik denk dat dat geen goed idee is:
Hatelijk zo een mensen, te lui om aan conditie te werken maar wel den bos kapot rijden met hun lomp gewicht
En tijdens TT u van de baan rammen bergop om dan de boel te blokkeren bergaf

Laatst bewerkt:
Kijk mensen, we hebben hier km's bossen in de omtrek, Indien ik 10 a 15 km fiets dan kan ik eindeloos aansluiten op verschillende routes, maar moest ik tot daar rijden en dan nog eens een 50k fietsen en terug, dat is wat veel van het goede. Daarom dacht ik dat het een goed idee was die 20 a 30 km snel met ondersteuning tot daar te rijden. Eens in die bossen dan natuurlijk zo min mogelijk. Ook zou dat me toe laten veel verdere tochten te rijden als ik er zin in had en zo andere horizonten te ontdekken. Geen idee wat de bos kapot rijden met mijn lomp gewicht daar mee te maken heeft. TT's doe ik niet dus je zal geen problemen met mij hebben. En nee ik heb geen fietsendrager en ook geen trekhaak. Ik wil gewoon hier de deur uitrijden zonder al dat gedoe, teveel tijdverlies.

Dat was 1. Daarnaast zou ondersteuning me goed lijken om in het weekend eens gewoon met de madam mee op de baan te rijden. Dat was 2.

Maar het lijkt me wel logisch idd dat je zonder ondersteuning heel wat moeite gaat hebben om rond te draaien. Geen idee wat ie weegt tbh. Denk dat een testrit dan maar de doorslag moet geven.

Hoe ver er door? Want als je enkel je ketting vervangt bestaat het risico dat je gaat doortrappen. Dan kan je beter tijdens de winter alles verslijten en in de lente met een propere lei starten.

ChaZ3wL.jpg

zo ver :D

Alles vervangen zal afhangen of ik dit binnen een minimaal budget kan doen, geen idee wat een set kost, hoeft geen top notch stuff te zijn als beginner.

Terug
Bovenaan