SomeDude
Banned
Zadelpen vervangen kan je toch zelfMijn Aeroad binnengedaan bij Canyon in Rotselaar voor de omvorming van de zadelpen, en een dag later al terug mogen ophalen.
Knappe service

Of was het gratis?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zadelpen vervangen kan je toch zelfMijn Aeroad binnengedaan bij Canyon in Rotselaar voor de omvorming van de zadelpen, en een dag later al terug mogen ophalen.
Knappe service

Zadelpen vervangen kan je toch zelf
Of was het gratis?
Momenteel pragmatisch: tot voor kort had ik 2 lange fietsbroeken (heden ten dage heb er de volle 3!), waarvan 1 'slechte'; het zeem zat nooit op de juiste plaats. Het zeem er dan maar uitgehaald en zo beginnen gebruiken. En eigenlijk heb ik daar niet van te klagen. Het is ook een beetje een experiment, voor bikepacking gebruik ik wel een broek met zeem, maar eentje zonder is eigenlijk 'beter' (droogtijd is vnl veel sneller, want af en toe snel uitwassen is een must bij mij). Maar het blijft een beetje een experiment, ik ben nog niet echt klaar om het zeem uit mijn €200 7mesh broek te snijden.....En waarom rij je zonder zeem als ik vragen mag?
Ik zit zelf een sks mudrocker te overwegen. Ik heb er nu eentje die je aan de zadelpen bevestigt, maar die draait steeds weg… Een asssaver doet weinig als je echt het vuil induikt met de mtb. En bij mij steekt dat altijd wat uit aan het zadel waardoor mijn broek slijt.Met weer zoals dit en het berijden van vele kleine banen, zoek ik een spatbord voor de MTB
Iemand tips qua spatborden?
Gaan voor zo'n oldschool big thing of hoe zit het met die kleine asssavers?

Lange broek kan ook korte broek met beenstukken (tenzij je bij echt koud weer ook wilt gaan voldoet dat meestal wel).Met 2022 in het vooruitzicht is het weer tijd voor sportieve voornemens. Zo heb ik net mijn eerste (tweedehands) MTB gekocht. Newby alert
Gezien we bezig zijn met een nieuwbouw is er totaal geen budget voor een dure (nieuwe) fiets, dus was een goedkope 2ehands de enige optie momenteel. Er moet namelijk nog wat aangepaste kledij ook gekocht worden denk ik dan.
Het is een 22" Orbea Compair uit 2012 geworden. Gekocht van een man van middelbare leeftijd (eind de 40 begin de 50 schat ik) die de fiets enkel voor woon-werk verkeer gebruikt heeft. Volgens mij heeft die fiets amper tot geen offroad gezien
Er zaten SPD pedalen op en nog een setje Cordo SPD duo pedalen. Als SPD noob misschien eerst eens zonder proberen.
Een lijst met de technische stuff (waar ik nog weinig tot niets van ken) heb ik hier terug gevonden: https://www.thebikelist.co.uk/orbea/compair-2012
Hopelijk kan ik in de solden wat kledij scoren (lange winterbroek, handschoenen, schoenen, ...?) zonder gigantisch budget er tegen te moeten gooien.
Verder veronderstel ik wel nog wat kuis en onderhouds producten nodig.
Kortom alle tips voor een nieuwkomer zijn welkom![]()
Ik heb de c15 zowel op mijn race als gravel/bikepacking fiets. Voorheen altijd met standaard zadels gefietst en altijd wel iets. 6 jaar geleden na zoveel kontklachten 1 maand voor mijn bikepacking trip naar Schotland een c15 gekocht en wow nooit geen pijn aan mijn achterwerk gehad en voor mij dus het ideale zadel. Ik zou dit zadel wel nooit kunnen rijden zonder zeemJe kan daar idd niet echt een merk/type op plakken.
Ik reed vroeger met een Brooks c17 carved, super content van, geen zeem nodig. Maar op mijn nieuwe fiets kreeg ik er toch klachten van na lange afstanden. Dan overschakeled naar een c15, maar geen toper. Bij wijze van test ligt er nu al een half jaar een Ergon zadel op, en ik denk dat dit een blijvertje is (rij toch ook vaak zonder zeem, zonder klachten)

En anders een nieuwe fiets kopen ehNa een goed jaar geklungel is mijn wahoo kickr retour gegaan. Zeer tevreden over de vlotte retour (zwift webshop).
Volgende week eens kijken of mijn teammachine wel op een Tacx past en dan vermoedelijk zo eentje kopen zodat ik ergens februari rustig het fietsen terug kan oppikken![]()

Precies slechte dag gekozen dan vandaag, niemand te zien om 9u, dus alleen richting Eine vertrokken. Uiteindelijk in Eine bij het keren klein groepje van 7 man tegen gekomen dat in Eine uit elkaar ging en met 1 iemand daarvan samen Eine - Gavere - Eine gereden. Volgende keer beterJa die rijden. Starten 9 uur Zwijnaarde brug richting Eine. Bij hevige wind of regenweer zoals bv vandaag zal er wel niemand zijn. Maar donderdag en vrijdag zal er gemakkelijk honderd man zijn en zal het peloton in drie stukken breken
Zalig weer wel overigens, baan wel nog goed vettig dus subiet toch snel weer eens kuisen helaas 
zalig weer.... ik heb toch serieus gevloekt op de wind. Het kuiswerk staat me ook nog te wachten. Maar goed, het was de laatste rit van de festive500, daar zijn we ook weer vanaf!Precies slechte dag gekozen dan vandaag, niemand te zien om 9u, dus alleen richting Eine vertrokken. Uiteindelijk in Eine bij het keren klein groepje van 7 man tegen gekomen dat in Eine uit elkaar ging en met 1 iemand daarvan samen Eine - Gavere - Eine gereden. Volgende keer beterZalig weer wel overigens, baan wel nog goed vettig dus subiet toch snel weer eens kuisen helaas
![]()

Rit over het jaagpad? Rij daar ook vaak. Nu wel ff wachten op fiets die binnen zit voor onderhoud. En dan ben ik daar weer te vinden als het weer meezit.Precies slechte dag gekozen dan vandaag, niemand te zien om 9u, dus alleen richting Eine vertrokken. Uiteindelijk in Eine bij het keren klein groepje van 7 man tegen gekomen dat in Eine uit elkaar ging en met 1 iemand daarvan samen Eine - Gavere - Eine gereden. Volgende keer beterZalig weer wel overigens, baan wel nog goed vettig dus subiet toch snel weer eens kuisen helaas
![]()
Das één van de grote redenen mij wat tegenhoud nog om een gravel bike te kopen... hier in de buurt ben je heel snel uitgegraveld maar als je dan op verplaatsing gaat rijden om te merken dat ze hun klassieke VTT gewoon omgedoopt hebben om mee te surfen op de hype dan zou de fun er voor mij heel snel af zijn.Kerstgravel rit Geel vandaag gedaan.
Uitgepijlde tocht die sinds kerstmis tot ergens volgende week kan rijden (gratis).
Mooie omgeving. Ook redelijk wat volk op het parcours. Toch 20 man ofzo gezien.
Wel vrij vettige stukken. Geen idee of dat met een gravelfiets nog plezant was. Ik zat op een MTB, en heb ook niemand met een gravelbike zien rijden.
Das één van de grote redenen mij wat tegenhoud nog om een gravel bike te kopen... hier in de buurt ben je heel snel uitgegraveld maar als je dan op verplaatsing gaat rijden om te merken dat ze hun klassieke VTT gewoon omgedoopt hebben om mee te surfen op de hype dan zou de fun er voor mij heel snel af zijn.
Ik heb 0 interesse in dat gebagger waarvan ze hier Vlaanderen denken dat dat is wat MTB moet zijn.
Moest ik aan de Oostkant van het land wonen had er hier al ene gestaan, dan zit je vlak bij de Eifel = gravel paradise.

Vlakbij is natuurlijk altijd relatief, maar hoe kom je aan twee uur? Als we in Vlaanderen blijven (zonder de voerstreek mee te nemen), zit je vanaf Hasselt in een uur 20 min in de Eifel. Vanuit Eupen is het een half uurtje.2uur rijden == vlakbij?![]()
Ik weet niet waar jij woont maar ik stond van in Sint-Niklaas op dik 2,5u al een serieus stuk in de Eifel. (Stadtkyll/Kronenburg)2uur rijden == vlakbij?![]()