De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wacht wacht... even kijken of ik dit goed heb...
Je trainingen lopen voor geen meter, je bent na 20km steendood en euhm... je zoekt naar manieren om je trainingen nóg zwaarder te maken???

Das gelek zeggen: mijnen auto bolt niet meer zo goed... kga morgen eens proberen met de handrem nog op. :confused:

Komt daar nog eens bij dat hij zelf aangeeft op zijn voeding te moeten letten. Ik denk zijn huidige "gewichtsvest" net het probleem is. :D
Voor alle duidelijkheid: ik heb geen overgewicht! Ik ben ook geen springer natuurlijk.

Maar ik kan er wel om lachen met de reacties.

Voor alle duidelijkheid: ik heb geen overgewicht! Ik ben ook geen springer natuurlijk.

:hug:

Teveel vetten in u bloed en overgewicht hoeven inderdaad niet per sé samen te gaan (hoewel ze natuurlijk wel goed samen gaan). Op mijn vorige project op het werk zat er enen die letterlijk elke middag ofwel zone voorverpakte pizza of hamburger van den Aldi at (en als het nen hamburger was at hij om 9u ook al enen). Die kerel was pakweg 1m65-1m70 en echt gráátmager... maar als ze diej zijn bloed trekken zal hij ook wel teveel vetten hebben.

Teveel vetten in u bloed en overgewicht hoeven inderdaad niet per sé samen te gaan (hoewel ze natuurlijk wel goed samen gaan). Op mijn vorige project op het werk zat er enen die letterlijk elke middag ofwel zone voorverpakte pizza of hamburger van den Aldi at (en als het nen hamburger was at hij om 9u ook al enen). Die kerel was pakweg 1m65-1m70 en echt gráátmager... maar als ze diej zijn bloed trekken zal hij ook wel teveel vetten hebben.
En bij cholesterol zit de erfelijkheid er ook nog bij.

Je leest wel vaker dat fietsers op zoek gaan naar een accessoire om de trainingen zwaarder te maken, zoals iets voort sleuren of een gewichtvest in jouw geval.

Het handige aan fietsen is echter, zoals @MrKend54l ook al aangeeft, dat je gewoon een tandje zwaarder kan schakelen als je meer weerstand wil. Een luxe die je als loper niet hebt.

Baneet! Niks zo goed en voedzaam gelijk een hamburger voor in de microgolf!

Is dit een "georganiseerde" tourtocht, of gewoon een folieke?
Folieke. Het is in onze fietsvriendengroep altijd de traditie om de Festive500 te starten net na middernacht, en dan een ritje te doen "om de kop er al af te hebben". Kameraad van me moest vandaag om 8h in Eeklo zijn voor het werk, dus we waren van plan om met z'n tweetjes Gent-Eeklo te doen in de vroege ochtend, en dat is dan een beetje uit de hand gelopen. Ik probeer altijd rond de 100-120km te doen voor de eerste rit, en dan ergens in de Festive500 eentje van 200km, nu kwam het zo uit dat dat effectief de eerste rit was.
Ga je die overige 291km ook nog vandaag rijden? Ik vermoed dat je gewoon verder huiswaarts rijdt aangezien je gisterenavond naar Gent gespoord bent.

En hoe doe je dit met voeding en drank etc? Op een normale dag kan je nog eens ergens stoppen maar op kerstavond "even" stoppen bij nen bakker zit er niet echt in denk ik.

Moest je volgend jaar zo nog eens iets doen vanuit de regio Gent en je wil geen 3+ uur tegen jezelf vertellen wil ik mij misschien wel kandidaat stellen :unsure: (met potentiële bevoorradingsmogelijkheid in Beveren) :tongue:
Na 28h non-stop wakker kon ik geen deuk in een pakje boter meer trappen. Neenee, voor vandaag is het genoeg geweest. Morgen misschien nog iets van een ~60km om los te draaien, en dan vul ik de rest van de ~230km nog in ifv de agenda ('t gaat krabbelen worden om het allemaal bolgewerkt te krijgen).

Voeding: Frametas tsjokvol eten (volledige blok peperkoek, stroopwafels, gelletjes, repen, suikertjes,... de helft meer als mentale zekerheid dan om effectief te gebruiken). Mijn fiets wordt altijd "Het Rijdend Buffet" bij zo'n lange tochten. Ik stop sowieso eigenlijk nooit onderweg om iets te kopen, ik ben zo veel mogelijk zelfbedruipend.

Voor volgend jaar: ik hou het in't achterhoofd. Ik was eventjes aan het bonken vanmorgen in Nieuwkerken-Waas, maar dat was na ~5km wel over. Beetje vermoeid ook van een hele nacht geconcentreerd te moeten rijden op slecht/niet verlichte wegen.

Respect, in zulk grijs depressief weer heb ik het na 2u al gehad.

Maar ik heb dan ook geen zo een machtige grizl 😢.
"Goei gerief is't half verhaal natuurlijk" (deze kleur is trouwens permanent discontinued). Deze fiets leent zich natuurlijk wel tot dat soort ritten. En van het weer heb je 's nachts geen last hoor. Je ziet toch niets van de lucht of van het landschap, dus perfect om wat langs zielloze steenwegen en repititief akkerland te baggeren.

a0vlMGp.jpg

291 to go. Van Eeklo tot Kalmthout op m’n eentje. Na 3 uur heb je jezelf ook niet echt meer iets te vertellen 🤣.
Je route gaat in een wijde bocht rond mijn huis 😂

Folieke. Het is in onze fietsvriendengroep altijd de traditie om de Festive500 te starten net na middernacht, en dan een ritje te doen "om de kop er al af te hebben". Kameraad van me moest vandaag om 8h in Eeklo zijn voor het werk, dus we waren van plan om met z'n tweetjes Gent-Eeklo te doen in de vroege ochtend, en dat is dan een beetje uit de hand gelopen. Ik probeer altijd rond de 100-120km te doen voor de eerste rit, en dan ergens in de Festive500 eentje van 200km, nu kwam het zo uit dat dat effectief de eerste rit was.

Na 28h non-stop wakker kon ik geen deuk in een pakje boter meer trappen. Neenee, voor vandaag is het genoeg geweest. Morgen misschien nog iets van een ~60km om los te draaien, en dan vul ik de rest van de ~230km nog in ifv de agenda ('t gaat krabbelen worden om het allemaal bolgewerkt te krijgen).

Voeding: Frametas tsjokvol eten (volledige blok peperkoek, stroopwafels, gelletjes, repen, suikertjes,... de helft meer als mentale zekerheid dan om effectief te gebruiken). Mijn fiets wordt altijd "Het Rijdend Buffet" bij zo'n lange tochten. Ik stop sowieso eigenlijk nooit onderweg om iets te kopen, ik ben zo veel mogelijk zelfbedruipend.

Voor volgend jaar: ik hou het in't achterhoofd. Ik was eventjes aan het bonken vanmorgen in Nieuwkerken-Waas, maar dat was na ~5km wel over. Beetje vermoeid ook van een hele nacht geconcentreerd te moeten rijden op slecht/niet verlichte wegen.

"Goei gerief is't half verhaal natuurlijk" (deze kleur is trouwens permanent discontinued). Deze fiets leent zich natuurlijk wel tot dat soort ritten. En van het weer heb je 's nachts geen last hoor. Je ziet toch niets van de lucht of van het landschap, dus perfect om wat langs zielloze steenwegen en repititief akkerland te baggeren.
Ik vroeg me al af wat er in je tas zat op de treinfoto.
Welke verlichting heb je gebruikt tijdens de lange tocht? (Ik heb soms het idee dat mijn Lezyne lampje "snel" leeg is).

Ik heb de Lezyne Hecto Drive 500XL vooraan, en de Lezyne KTV Pro achteraan (en eentje van den Decathlon als backup). Die 500XL vooraan is nipt voor een hele nacht, zeker als je over slecht verlichte wegen rijdt (echter heb ik een milde oogaandoening waarbij ik geen fluit zie als de weg voor mij te vel verlicht is, ik rij dus eigenlijk bij voorkeur met een zeer zwak schijnsel). Kameraad van me had zijn Lezyne Macro Drive 1300XXL mee, een plomp en groot bakbeest dat wel erg lang meegaat. Als ik nog eens zo'n tocht doe, ga ik ook voor een lamp gaan die 400Lm 8 uur kan volhouden.

Wachtlijst gaat te traag. Je moet de distill.io browserextensie gebruiken op de pagina van de fiets(en) die je wil, dan krijg je een instant melding als er iets aan die pagina wijzigt (zoals leverbaarheid).
Ik kijk iedere dag ook 😁. Ik zie dat het al veranderd is naar Maart. Ik heb bij die fiets geduwd op "hou me op de hoogte" en dan mijn mailadres ingegeven. Was het dat dat je bedoelde?

80/500 hier. Beter weer dan verwacht (lees: geen regen). Morgen en zondag zal er van fietsen waarschijnlijk niet te veel van in huis komen, dus op naar maandag!

68/500, mijn quarantaine door hoog risico contact heeft mijn plan om alles buiten te doen behoorlijk in de war gestuurd.

5 dagen alleen thuis zitten zonder beweging leek ook een verspilling van tijd, ik heb dus maar Zwift geïnstalleerd. Mijn god, wat haat ik lange (+1u) rollenritten.

Terug
Bovenaan