De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Canyon vraag.
Pakken jullie gewoon de maat die uit de canyon maatwijzer komt? Of meer de logische maat?

1m74 en 83cm geeft S.
Maar dat klinkt me nogal klein.

Lees ook op veel plaatsen dat mensen maatje groter kiezen.

(gravelbike)
1m73 en 82 cm hier.
Heb sinds kort een grail 7 AL in maat S.

Is voor mij ideaal.

alleen vind ik de stack dan wel vrij sportief voor een gravelbike.
Grail/Grizl hebben dan ook echt een erg sportieve geometrie. Hou er ook rekening mee dat voor de Grail AL en de Grizl, de stack gemeten wordt met een slammed stem, terwijl die geleverd worden met 25mm aan spacers.

Canyon vraag.
Pakken jullie gewoon de maat die uit de canyon maatwijzer komt? Of meer de logische maat?

1m74 en 83cm geeft S.
Maar dat klinkt me nogal klein.

Lees ook op veel plaatsen dat mensen maatje groter kiezen.

(gravelbike)
173cm hier en medium exceed vorige editie.

Het is ook wel een trend om een racer (te) klein te kopen en een MTB (te) groot.

Ik ben met mijn 1m86 ietsje groter dan gemiddeld (al halen de BG-dwergen het gemiddelde wel serieus naar beneden :giggle:) en kreeg bij zowel mijn Endurace CF als mijn Lux een 'L' voorgesteld.

Ik heb het advies gevolgd, maar bij de Endurace heb ik soms het gevoel dat een M ook goed ware geweest, en een Lux in XL had zeker ook gekund.

Het is ook wel een trend om een racer (te) klein te kopen en een MTB (te) groot.

Ik ben met mijn 1m86 ietsje groter dan gemiddeld (al halen de BG-dwergen het gemiddelde wel serieus naar beneden :giggle:) en kreeg bij zowel mijn Endurace CF als mijn Lux een 'L' voorgesteld.

Ik heb het advies gevolgd, maar bij de Endurace heb ik soms het gevoel dat een M ook goed ware geweest, en een Lux in XL had zeker ook gekund.
1m86 is nog altijd klein voor mij :unsure:

Heeft er ook wel wat mee te maken dat gedurende "The Great Pandemic of 2020-20xx" Canyon een van de weinige merken was die schijnbaar er wel in slaagden om voldoende fietsen te produceren om niet tot 12+ maanden backlogged te zijn. Er zijn VEEL mensen die een Grail/Grizl gekocht hebben omdat die toen net beschikbaar waren, omdat Canyon druppelsgewijs modellen lost.

Iemand een goeie tip voor een helmlamp (voor woon-werk)?
ik gebruik nu de Scoutcombo van BBB, maar dzee gaat na een jaar terug naar fabriek, lampje begint te sputteren :)

wel jammer, want deze had zowel een lamp vooraan als achteraan.
Futurum verkoopt ze niet meer, dus was op zoek naar een alternatief…

Heeft er ook wel wat mee te maken dat gedurende "The Great Pandemic of 2020-20xx" Canyon een van de weinige merken was die schijnbaar er wel in slaagden om voldoende fietsen te produceren om niet tot 12+ maanden backlogged te zijn. Er zijn VEEL mensen die een Grail/Grizl gekocht hebben omdat die toen net beschikbaar waren, omdat Canyon druppelsgewijs modellen lost.
Gewoon omdat ze B2C zijn.
Andere hebben wss evenveel geleverd alleen gewoon quasi altijd wat fietsenmakers op voorhand besteld hadden

Ja, heb ook een Canyon Grand Canyon 7 en daar heb ik M gekozen omdat de size guide dat aanraadde.

En ook natuurlijk omdat ze heel mooie fietsen maken voor een zeer mooie prijs.
Ik moet de concurrentie nog wel eens zien die het gelijkaardig doet.

Iemand een goeie tip voor een helmlamp (voor woon-werk)?
ik gebruik nu de Scoutcombo van BBB, maar dzee gaat na een jaar terug naar fabriek, lampje begint te sputteren :)

wel jammer, want deze had zowel een lamp vooraan als achteraan.
Futurum verkoopt ze niet meer, dus was op zoek naar een alternatief…
Vervelende en verblindende lampen voor je tegenliggers. Ik hoop dat men hier, net zoals in Duitsland, actief begint op te treden tegen deze hinderlijke lampen.

En ook natuurlijk omdat ze heel mooie fietsen maken voor een zeer mooie prijs.
Ik moet de concurrentie nog wel eens zien die het gelijkaardig doet.
Het is natuurlijk ook een heel ander businessmodel. Canyon verdient meer aan een fiets als elk ander merk. Ik snap dan ook niet waarom ze niet de weg van coolblue op gaan en voor een betere service zorgen dichter bij de mensen thuis. De verhalen die je leest over Canyon Rotselaar zijn niet bepaald om vrolijk van te worden.
We zitten hier op een forum waar nogal wat volk zelf aan hun fiets sleutelt, maar je mag niet denken dat we representatief zijn voor de rest van de wielertoeristen. Je wil de mensen geen eten geven die er in slagen de linkse pedaal in de rechtse crank te draaien.

Tot op heden zijn er aardig wat lokale winkels die gewoon canyons herstellen maar de vraag is of de grote concerns die op de markt komen al la een D'ieteren dat ook gaan doen. Of enkel lease fietsen bij hen gekocht? Mij lijkt het tweede.
Lokale winkels sluiten toch meer en meer hun deuren. Deze week gehoord dat ook filip sport in Hoeilaart er mee kapt. Na winkels als Boydens, Jacobs, veloptiek, fietsen bjarne,... In een grote straal rond Leuven zijn dat toch al aardig wat winkels.
Mij lijkt het dat naar de toekomst toe een volledige service bieden van verkoop tot onderhoud cruciaal wordt.

Het is natuurlijk ook een heel ander businessmodel. Canyon verdient meer aan een fiets als elk ander merk. Ik snap dan ook niet waarom ze niet de weg van coolblue op gaan en voor een betere service zorgen dichter bij de mensen thuis. De verhalen die je leest over Canyon Rotselaar zijn niet bepaald om vrolijk van te worden.
We zitten hier op een forum waar nogal wat volk zelf aan hun fiets sleutelt, maar je mag niet denken dat we representatief zijn voor de rest van de wielertoeristen. Je wil de mensen geen eten geven die er in slagen de linkse pedaal in de rechtse crank te draaien.

Tot op heden zijn er aardig wat lokale winkels die gewoon canyons herstellen maar de vraag is of de grote concerns die op de markt komen al la een D'ieteren dat ook gaan doen. Of enkel lease fietsen bij hen gekocht? Mij lijkt het tweede.
Lokale winkels sluiten toch meer en meer hun deuren. Deze week gehoord dat ook filip sport in Hoeilaart er mee kapt. Na winkels als Boydens, Jacobs, veloptiek, fietsen bjarne,... In een grote straal rond Leuven zijn dat toch al aardig wat winkels.
Mij lijkt het dat naar de toekomst toe een volledige service bieden van verkoop tot onderhoud cruciaal wordt.
Dat zou de mensen die er minder handig in zijn ook eerder overtuigen, true.

Tot zolang hun fietsen als zoete broodjes verkopen is er daar geen noodzaak ook natuurlijk.
Ik zie ik de nabije toekomst ook geen probleem om je canyon te laten onderhouden.

Waar canyon wel in uitblinkt is marketing. Enerzijds met alpecin-fenix wat een boost is voor het merk. Maar ook door elke YouTuber op deze aardkloot een canyon te geven.
Specialized en de andere merken doen dit ook. Met dat verschil dat canyon effectief betaalbaar is, bij een specialized moet je al u huis verkopen wil je een fiets van hun kopen.

Vervelende en verblindende lampen voor je tegenliggers. Ik hoop dat men hier, net zoals in Duitsland, actief begint op te treden tegen deze hinderlijke lampen.
Bizarre redenering… Zo’n lampje richt je naar de grond, niet recht vooruit hé.
Quasi hetzelfde met een stuurman (die heb ik ook).
Ik heb een resem slecht verlichte paden die ik moet nemen, dus beter gezien worden dan dat ze me overhoop rijden…

Terug
Bovenaan