De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb aan mijn gravelbike bevestigingspunten aan de voorvork. Daar zitten echter geen schroeven in, zijn gewoon gaatjes. Zou ik daar toch beter iets in steken om vuil en en water buiten te houden of maakt dat niet uit?
En zo ja, iemand een idee of er ergens van die siliconen plugs te vinden zijn daarvoor?

Ik heb aan mijn gravelbike bevestigingspunten aan de voorvork. Daar zitten echter geen schroeven in, zijn gewoon gaatjes. Zou ik daar toch beter iets in steken om vuil en en water buiten te houden of maakt dat niet uit?
En zo ja, iemand een idee of er ergens van die siliconen plugs te vinden zijn daarvoor?
Denk niet dat dat veel uit maakt. Je kan altijd zelf silicone in spuiten natuurlijk.

Als de kleur niet te hard afsteekt kan je er van die isolatietape over plakken

Ik wil in 2022 of 2023 met mijn vrouw eens echt een lange fietstocht maken (genre 7-8 dagen). Zo'n Grizl ziet er echt wel ok uit, ik zat tot nu toe meer in IDworx of Santos trekking fiets te kopen, maar zo'n Grizl zou ik buiten dat verlof gewoon meer gebruiken, denk ik.

Met BF nog een zomerbroek bijgekocht (Bioracer Epic); zeer tevreden van de Spitfire broek, maar de Epic lijkt me toch een heel stapje hoger op het schavot.
Broek is niet van lycra gemaakt maar een soort 'mesh', het voelt wat aan als een 2e huid (precis alsof je geen broek aanhebt :unsure: )

Ik wil in 2022 of 2023 met mijn vrouw eens echt een lange fietstocht maken (genre 7-8 dagen). Zo'n Grizl ziet er echt wel ok uit, ik zat tot nu toe meer in IDworx of Santos trekking fiets te kopen, maar zo'n Grizl zou ik buiten dat verlof gewoon meer gebruiken, denk ik.
Heeft u vrouw ervaring met fietsen? Ik bedoel dan langdurig fietsen.
En is het de bedoeling om ergens te verblijven en van daaruit ritjes te maken of echt van locatie tot locatie te trekken?
Gaat het parcours vrij heuvelachtig zijn of vrijwel vlak?

Mijn vriendin heeft ook een hybridefiets, een canyon roadlite. Dat is in feite gewoon een koersfiets met een recht stuur en iets rustigere geomterie.
Maar zij is daar deze zomer ook gewoon 6 dagen mee gaan rijden in de vogezen en heeft er ook de grand ballon mee opgereden.
Die drop bars maken u niet sneller als constant op de hoods of naast de stuurpen rijdt :P

Heeft u vrouw ervaring met fietsen? Ik bedoel dan langdurig fietsen.
Ze is al tot in Parijs gefietst, rijdt zowat iedere dag 2 x 20 km naar haar werk (meestal met een trek stadsfiets of mountainbike, in de zomer de racefiets).
En is het de bedoeling om ergens te verblijven en van daaruit ritjes te maken of echt van locatie tot locatie te trekken?
Van locatie tot locatie, echt trekken, anders heb je volgens mij geen trekking fiets nodig
Gaat het parcours vrij heuvelachtig zijn of vrijwel vlak?
Hangt was af van hoelang we tijd zullen vrijmaken. Minimaal scenario is vertrekken vanuit Friesland , maar wanneer we toch wat meer tijd vrijmaken spreken we over vertrekken in Basel -> Straatsburg -> Saarbrucken -> Luxemburg. In 't tweede geval dus licht heuvelachtig

Aangezien het einde van het jaar stilaan nadert is het weer tijd voor aansluiting bij VWB of cycling vlaanderen
Zaten nu bij VWB maar twijfel om te veranderen. Zijn er eigenlijk echt voordelen voor de ene of de andere (scheelt 7 euro, ga me niet bij een club aansluiten)

Aangezien het einde van het jaar stilaan nadert is het weer tijd voor aansluiting bij VWB of cycling vlaanderen
Zaten nu bij VWB maar twijfel om te veranderen. Zijn er eigenlijk echt voordelen voor de ene of de andere (scheelt 7 euro, ga me niet bij een club aansluiten)
Ik ben een jaar of 2-3 geleden overgestapt van VWB naar Cycling Vlaanderen. Op dat moment was het verschil in prijs wel nóg kleiner en eigenlijk zijn beiden quasi identiek op de meeste vlakken. Cycling Vlaanderen had wel het voordeel dat je een paar euro korting kreeg bij de meeste Golazo organisaties wat je bij VWB niet hebt. Aangezien ik meestal toch wel oa de Fleche Wallonie en Tilff-Bastogne-Tilff reed was Cycling Vlaanderen iets betere value. VWB richt vooral op eigen organisaties door hun clubs. Maar ook bij die tochten krijg je dezelfde korting als CV lid. Uiteindelijk maakt het allemaal niet zoveel uit... tis €42 lidgeld: mijn vriendin trekt €25 terug via OZ en ik €15 via CM. Is dus een nuloperatie.

Cycling Vlaanderen werkt naar mijn gevoel overigens wel professioneler, wat niet zo moeilijk is zolang Franske bij de VWB de plak zwaait. Er zijn een aantal jaar geleden gesprekken geweest over een fusie tussen beide bonden maar daar blijkbaar nogal stokken in de wielen gestoken door 1 van beide partijen.

Ik heb een tijdje geleden ook even rondgekeken. Het is lastig om verschillen te ontdekken - ik vond zelfs hetzelfde artikel in het ene boekje op de andere site. Uiteindelijk gewoon lui geweest en vernieuwd bij VWB ipv alles opnieuw te geven bij Cycling Vlaanderen.

Cycling Vlaanderen werkt naar mijn gevoel overigens wel professioneler, wat niet zo moeilijk is zolang Franske bij de VWB de plak zwaait. Er zijn een aantal jaar geleden gesprekken geweest over een fusie tussen beide bonden maar daar blijkbaar nogal stokken in de wielen gestoken door 1 van beide partijen.
Ik ben lid van VWB (via fietsclub). De colums van Franske zijn echt gewoon een schandaal. Die kerel kan niet vlug genoeg op pensioen gaan. Mindset van het jaar 1850 of zo.

Er is enkel een verschil als je wilt BMX of op de piste rijden. Dan krijg je als cycling vlaanderen lid korting, maar niet als vwb lid.

Canyon vraag.
Pakken jullie gewoon de maat die uit de canyon maatwijzer komt? Of meer de logische maat?

1m74 en 83cm geeft S.
Maar dat klinkt me nogal klein.

Lees ook op veel plaatsen dat mensen maatje groter kiezen.

(gravelbike)

Altijd lid geweest bij VWB.
Één jaar nu cycling Vlaanderen.

Is gewoon identiek.
Overgestapt omdat VWB tijdens Lockdown compleet niks organiseerde. En Cycling Vlaanderen toch vrij veel uitgepijlde ritten/gpx-en had voorzien via die flandrien actie (https://cycling.vlaanderen/flandrienactie).

Canyon vraag.
Pakken jullie gewoon de maat die uit de canyon maatwijzer komt? Of meer de logische maat?

1m74 en 83cm geeft S.
Maar dat klinkt me nogal klein.

Lees ook op veel plaatsen dat mensen maatje groter kiezen.

(gravelbike)
Dat is dan wel voordeel cycling vlaanderen: korting canyon :D

Met mijn 1m76 zetten ze mij ook nog op een Grail in S. Qua reach ziet dat er inderdaad wel goed uit, alleen vind ik de stack dan wel vrij sportief voor een gravelbike.

Terug
Bovenaan