De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mja maar hij heeft meerdere maten
En gepikt zet je denk ik niet op facebook :unsure:
Er is een volledige container gepikt
Stopped by my dealer yesterday and inquired on my RC Comp delivery timeframe. They can see the specific current expected delivery date of each bike coming their way. Many December bikes were pushed out to March due to containers being stolen. Mine was not in one of the stolen containers and currently shows 1/7/22. People will need to be careful buying these in the used market down the road.

Amai, die Grizl met die Scope wielen is lelijk als de nacht. Het aerodynamisch voordeel van een hoge velg wordt toch ook volledig om zeep geholpen door die brede banden?
Het is dan ook maar een test van Douwe Doorduin. Puur sponsoring en YouTube views.
Gaat ook voor geen drol rijden natuurlijk.

.....

Zoiets bedoel ik dus. Kun je zulke brede banden op een gravel/crosser krijgen?
Velgen zijn dt swiss xm481 (als ik het goed zie), 30mm interne breedte. Dat zijn al echte mtb velgen en bijhorende -breedtes. Dit zal dus idd wel een mtb zijn met krom stuur.
Vroeger reed ik op mijn gravelbike met 50mm brede banden (650b), 2,1" zou misschien ook wel gelukt zijn. Ik vind niks mis met zo'n monstercrossers. Het aerodynamisch voordeel van hoge velgen is sowieso al niet meer relevant bij het offroad rijden.... Die grote witte beletttering, dát vind ik nu eens lelijk :shy:

Velgen zijn dt swiss xm481 (als ik het goed zie), 30mm interne breedte. Dat zijn al echte mtb velgen en bijhorende -breedtes. Dit zal dus idd wel een mtb zijn met krom stuur.
Vroeger reed ik op mijn gravelbike met 50mm brede banden (650b), 2,1" zou misschien ook wel gelukt zijn. Ik vind niks mis met zo'n monstercrossers. Het aerodynamisch voordeel van hoge velgen is sowieso al niet meer relevant bij het offroad rijden.... Die grote witte beletttering, dát vind ik nu eens lelijk :shy:
Vind ik ook wel nog iets hebben. En ook voor in de winter op de baan en eens een offroadstuk mee te pakken. Moet je ook niet zo stuurvaardig mee zijn als met een crossfiets.

Zijn er hier die al beachraces hebben gedaan?
Mss wel eens doen volgend jaar (ben nu hopeloos uit vorm), neem aan dat ik wel best andere banden steek (strandbanden) maar dat een verende voorvork in lockmodus wel ok is?
Zondag meegedaan in De Panne, meestal rij ik er een 5tal per jaar (de belgische kust doe ik nog wel maar naar Nederland of Frankrijk trek ik niet).
Je gaat alle soorten fietsen zien tijdens een strandrace, van carbon 29ers tot oude 26 inch fietsen die nog maar half aan elkaar hangen.
Best dat je gewoon een fiets kiest waar geen al te dure onderdelen op staan. Buiten de strandbanden heb je niet echt iets speciaals nodig.
Met gewone MTB banden met profiel ga je je ingraven en heb je geen plezante voormiddag.
Mijn setup:
Oud 29er frame gered van het containerpark
2dehands 29er wielen (deze zijn jammergenoeg vrij smal wat wel een klein nadeel is)
Vaste vork normaal bedoeld voor een 26inch maar werkt in een 29er
2dehands 11speed groepje
Totale kosten > 500 euro

Over dat carbon VS als heb ik nog nooit nagedacht.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn strandracefiets wel al 2 seizoenen zo meegaat zonder dat ik iets heb moeten vervangen.
Die fiets ziet natuurlijk af maar na elke wedstrijd wordt die afgespoten en afgewreven. Dan thuis nog eens grote kuis en opnieuw invetten en dan valt dat allemaal wel mee.

Hoop en al een uurtje werk

Na het seizoen vet ik wel alle lagers terug in. Iets meer werk (2 tal uurtjes)

Ik ben ook eens wat aan het rondkijken voor een MTB/crossfiets.

Maar zou niet echt zijn om veel offroad te gaan en al zeker niet voor de zware stukken. Gewoon eens rechtsafslaan een stukje bos in of een stukje gravel, eens in de camionette gooien en eens in het zand gaan spelen aan zee,...
De reden is dat ik me bij modder en nat weer niet echt meer op mijn gemak voel op mijn koersfiets.

Wat raden jullie dan aan? Ik heb ook geen zin om er al te veel geld aan uit te geven aangezien er ook niet zot veel mee gereden zal worden.

Ik ben ook eens wat aan het rondkijken voor een MTB/crossfiets.

Maar zou niet echt zijn om veel offroad te gaan en al zeker niet voor de zware stukken. Gewoon eens rechtsafslaan een stukje bos in of een stukje gravel, eens in de camionette gooien en eens in het zand gaan spelen aan zee,...
De reden is dat ik me bij modder en nat weer niet echt meer op mijn gemak voel op mijn koersfiets.

Wat raden jullie dan aan? Ik heb ook geen zin om er al te veel geld aan uit te geven aangezien er ook niet zot veel mee gereden zal worden.
Als je je bij modder en nat weer niet op je gemak voelt op je koersfiets zou ik opteren voor een mountainbike.
Een crossfiets is enorm leuk maar ook wel weinig vergevingsgezind. Op een mountainbike ga je dan veel relaxter zitten en relaxter rijden.
Je kan altijd eens 2dehands kijken als je er niet teveel geld aan wilt uitgeven.

Nieuwe fietsschoenen besteld.
- bontrager circuit
- shimano rc300

Die Bontrager kan ik maar weinig reviews over vinden. Maar stond zeer cheap op Mantel.
Ik heb wel brede voeten, dus zou richting Northwave en Lake moeten gaan, maar we zien wel. Retourneren als ze niet goed zijn..

Ok ik weet niet zo goed waar ik het moet posten, maar ik denk hier. Heb al eens door het topic gezocht, maar vind ni wat ik zoek.

Ik heb mijn auto weggedaan, en de fiets wordt nu in combinatie met mijn step mijn vaste vervoersmiddellen. Ik zoek dus een fiets voor een gans jaar, winter en zomer mee te rijden. Geen electrische btw, probeer me dat niet aan te smeren, mijn gedacht staat vast. Het is te gevaarlijk voor mij.

Voor naar mijn werk te rijden is het echt een belachelijk slecht fietspad. Als ge die hoop stenen die soms tot 30 cm omhoog steken al een fietspad kunt noemen btw. De meesten plaatsen waar ik nu naartoe rij hebben slechte fietspaden holy shit. Ben al een tweetal weken met step alles zowat hier in de buurt aan het bekijken van waar ik het meest naartoe ga. Was eerst richting een deftige koersvlo aan het kijken, maar met de fietspaden van hier is dat geen optie denk ik. Tenzij ik elke week mijn band moet plakken ofzo.

Dus was ik eender richting een mountainbike aan het denken. Denken jullie dat dit een goed idee is, of toch eender koersfiets? Of iets anders? Ik ken hier echt geen fluit van. Ik had een prijs van max 3000 a 3500 eur, goedkoper is beter. Zeker niet daarboven.
Ohja, ik wil er ook fucking snel mee rijden btw. :laugh: Ik pak ook regelmatig van die zandwegen zoals ge hier hebt. Anders moet ik voor naar mijn beste maat te gaan veel te ver omrijden :unsure:

Dus, voorstellen, aanraders, tips, ... alles is welkom

Ok ik weet niet zo goed waar ik het moet posten, maar ik denk hier. Heb al eens door het topic gezocht, maar vind ni wat ik zoek.

Ik heb mijn auto weggedaan, en de fiets wordt nu in combinatie met mijn step mijn vaste vervoersmiddellen. Ik zoek dus een fiets voor een gans jaar, winter en zomer mee te rijden. Geen electrische btw, probeer me dat niet aan te smeren, mijn gedacht staat vast. Het is te gevaarlijk voor mij.

Voor naar mijn werk te rijden is het echt een belachelijk slecht fietspad. Als ge die hoop stenen die soms tot 30 cm omhoog steken al een fietspad kunt noemen btw. De meesten plaatsen waar ik nu naartoe rij hebben slechte fietspaden holy shit. Ben al een tweetal weken met step alles zowat hier in de buurt aan het bekijken van waar ik het meest naartoe ga. Was eerst richting een deftige koersvlo aan het kijken, maar met de fietspaden van hier is dat geen optie denk ik. Tenzij ik elke week mijn band moet plakken ofzo.

Dus was ik eender richting een mountainbike aan het denken. Denken jullie dat dit een goed idee is, of toch eender koersfiets? Of iets anders? Ik ken hier echt geen fluit van. Ik had een prijs van max 3000 a 3500 eur, goedkoper is beter. Zeker niet daarboven.
Ohja, ik wil er ook fucking snel mee rijden btw. :laugh: Ik pak ook regelmatig van die zandwegen zoals ge hier hebt. Anders moet ik voor naar mijn beste maat te gaan veel te ver omrijden :unsure:

Dus, voorstellen, aanraders, tips, ... alles is welkom
Hebt ge ervaring met fietsen?
En dan bedoel ik niet eens naar de bakker. Hoe ver is uw woon-werk traject? Dat zijn toch twee belangrijke vragen.

Terug
Bovenaan