De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dedju, tijdens onze rit vandaag iemand tegen de vlakte gegaan. Zwaar hersenschudding, twee naaiwondes, 6 tanden serieus beschadigd en effe knock out geweest. Dat is toch effe een ferme wake up call dat het soms snel kan gaan.

#idealewintersport❤️

4Gd6JCGl.jpg

Dedju, tijdens onze rit vandaag iemand tegen de vlakte gegaan. Zwaar hersenschudding, twee naaiwondes, 6 tanden serieus beschadigd en effe knock out geweest. Dat is toch effe een ferme wake up call dat het soms snel kan gaan.
Ik doe geen groepsritten meer. Vorige zondag was ik ook mee met een groep en heb er na 10 km de brui aan gegeven want ik voelde me totaal niet op mijn gemak aan 30+ door de natte banen met modder en bladeren.

Of gepikt :unsure:
Ik las gisteren op het mtb forum van iemand die ging mountainbiken was in Minderhout. Hij zet zijn e-mtb tegen de zijkant van zijn auto. Stapt even terug in om zijn schoenen enzo aan te doen. Plots hoort hij wat voetstappen ... en weg was zijn fiets.

Ik doe geen groepsritten meer. Vorige zondag was ik ook mee met een groep en heb er na 10 km de brui aan gegeven want ik voelde me totaal niet op mijn gemak aan 30+ door de natte banen met modder en bladeren.
Wij gaan met een groepje van 3-5 man. Dan is het plezant, + op dagen zoals vandaag ben je blij dat er of iemand bij is om i te helpen of er nog extra volk is om te helpen helpen.
Groepen > 10 is ook wel echt niks voor mij, maar dat kom je bij (enduro) mtb wel niet zo snel tegen

Ik las gisteren op het mtb forum van iemand die ging mountainbiken was in Minderhout. Hij zet zijn e-mtb tegen de zijkant van zijn auto. Stapt even terug in om zijn schoenen enzo aan te doen. Plots hoort hij wat voetstappen ... en weg was zijn fiets.
Mja maar hij heeft meerdere maten
En gepikt zet je denk ik niet op facebook :unsure:

Wij gaan met een groepje van 3-5 man. Dan is het plezant, + op dagen zoals vandaag ben je blij dat er of iemand bij is om i te helpen of er nog extra volk is om te helpen helpen.
Groepen > 10 is ook wel echt niks voor mij, maar dat kom je bij (enduro) mtb wel niet zo snel tegen
Aja met MTB.. Ik had het op koersfiets.

Het is echt een ongelofelijke plaag tegenwoordig.
Hier in het dorp weer iemand zijn garage opengebroken, fiets samen met de rollen weg en het wiel dat opzij stond ook meegenomen.

Met welke gravelbanen rijden de meesten hier?
Schwalbe G-One bite. Perfecte midden tussen grip op het onverharde en snel rollend op het asfalt, stevig en niet te duur. Er zijn lichtere en sneller-rollende banden op de markt (WTB Raddler bvb), maar een stevige band die wat grof terrein aankan zonder te scheuren is een groot voordeel.

Tubeless leggen is wel een must,

Daarnet gaan MTB'en. Onderweg "krakte" mijn achterrem precies. Niet dat ik hard ofzo remde.
Daarna een constant licht geschuur.
Het is een schijfrem. Kan het zijn dat dit het teken is dat de remblokjes op zijn ofzo?

Ik heb Pirelli Cinturato H's gestoken omwille van de bijzonder lage rolweerstand en nog meer voor de looks. Maar als het geregend heeft, hohoho, blijf maar thuis.

Iemand die nog wat online winkels kan aanraden? Zou graag wat deals en promoties in het oog houden om een powermeter aan te schaffen (een linkse is me al voldoende).

Ik heb enkel nog maar besteld bij futurum, mantel en bikester.

Terug
Bovenaan