De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Het gezaag over de handdoek is immo 1000x storender dan een simpele vraag.
100%
+ Vanaf dit punt in het jaar verdwijnt het buitenrijden toch ook voor een heel deel van de mensen dus dan zou dit topic stilvallen en het zwifttopic actief zijn, eens maart-april zou het weer omdraaien.

Een cinelli zydeco geserveerd om te dienen als light gravel /commuter /bikepacker / winter fiets. Verwacht midden januari.

Mag me nog altijd bedenken op het moment dat em voor me staat. Maar hij spreekt me zo wel aan.

Ik ben op zoek naar goede filmpjes/tutorials ivm het afstellen van de front en rear derailleur. Er is een heel groot aanbod online maar veel ervan is eigenlijk nogal slecht/onduidelijk vind ik...

Vandaag eens een ramp test gedaan op zwift, kom zo op een ftp van 212 wat dus neerkomt op 3,16w/kg.
Ik vind dat precies wel veel voor de hoeveelheid die ik al gefietst heb of valt dat wel mee?
Komt dat er nu op neer dat ik dat zogezegd een uur moet kunnen aanhouden of 20minuten?
Ben benieuwd naar het build me up programma, ik snap nu wel dat er werd gezegd dat het zwaar was. Op het eerste zicht kan ik dat nu wel geloven :unsure:

Ftp zou je een uur vol moeten kunnen houden.
Je ftp is zowat hetzelfde als wanneer ik op Zwift begon te rijden. Ik had toen jaren zeer sporadisch gefietst, soms niet veel meer als 1000km op een jaar. Het lijkt me dus dat iemand met een normaal gewicht al snel aan 3w/kg komt.

Vandaag eens een ramp test gedaan op zwift, kom zo op een ftp van 212 wat dus neerkomt op 3,16w/kg.
Ik vind dat precies wel veel voor de hoeveelheid die ik al gefietst heb of valt dat wel mee?
Komt dat er nu op neer dat ik dat zogezegd een uur moet kunnen aanhouden of 20minuten?
Ben benieuwd naar het build me up programma, ik snap nu wel dat er werd gezegd dat het zwaar was. Op het eerste zicht kan ik dat nu wel geloven :unsure:
Zeker niet slecht voor een beginner. Je kan ook altijd eens de 20-minuten FTP-test doen en kijken wat je waardes daar zijn, kan soms wel wat verschil in zitten.

In principe zou je die waarde inderdaad een uur moeten volhouden, in de veronderstelling dat je perfect uitgerust bent, perfect een uur kan indelen qua inspanning,...

Bijna 11 november, nog eens een heerlijk dagje verlof. Denk dat ik de mountainbike nog eens van onder het stof ga halen en de trails lekker ga omspitten. Nog mensen die vooral in de winter mountainbiken?

Een cinelli zydeco geserveerd om te dienen als light gravel /commuter /bikepacker / winter fiets. Verwacht midden januari.

Mag me nog altijd bedenken op het moment dat em voor me staat. Maar hij spreekt me zo wel aan.
Jawadde, daar gaat het al. Was blijkbaar al eens opgeschoven van levertermijn, maar men belt me juist op dat ze bericht gekregen dat de fiets er pas tegen de zomer zou gaan zijn.

Er is nu een limited edition Grail beschikbaar met SRAM Rival ETAP en carbonnen wielen, voor (voor die specificaties) zeer weinig geld.

full_2022_grail-cf-sl-8-ltd-I_3029_P11_P5.jpg

Trek had toch ook een checkpoint met carbon wielen en rival groep voor 4k? Dus zou dan denken dat bv Cube dat ook wel heeft voor 3,5k.

Terug
Bovenaan