polar bear
Well-known member
Ondertussen ben ik een 6tal weken beginnen zwiften en het bevalt me echt goed de laatste 3 jaren minder gefietst (max. 1000km per jaar) en in de winter al zeker niks want ik ben nogal een kou kleum en de zonnige winterse dagen wanneer ik net thuis ben zijn op 1 hand te tellen. Nu heb ik voor volgend jaar al enkele sportieve doelen gesteld en zou ik tegen maart/april met de start van de plaatselijke toeristenploeg in vorm willen zijn om op mijn gemak mee te kunnen aan een gemiddelde van 31-33km/h. In het verleden lukte me dit vlotjes. Hoe zouden jullie de winter aanpakken om dus tegen het voorjaar al een redelijke vorm vast te hebben? Nu rij ik wat events links en rechts mee maar telkens ben ik geneigd om met een snelle groep mee te rijden en er 'koers' mee te maken. Zo verbeter ik mijn ftp in een 120min groupride wanneer een bende 'A' rijders ons inhalen en ik meespring met die mannen en zo 40 min vol gas mee ga. Dat is wel eens leuk maar niet echt de bedoeling. Dus best wat ritten rijden op 80% van mijn ftp? Wat interval?

maar ze brengt wel op int voorjaar!