De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Die van mij staat in de garage, dan zet ik de poort wat open. En afhankelijk van de temperatuur ook nog de berging- en de achterdeur zodat er wat tocht staat. En sowieso een ventilator voorzien.

Inderdaad. Geen 16 graden om in u zetel tv te kijken.

Dat winteruur heeft mij kapot gemaakt. As we speak nog snel mijn training vd dag aan het afwerken voor het werk 🙈
Dude... het is winteruur, geen zomeruur. If anything zoude vroeger uit u bed moeten zijn ipv later. Ge moet de zwakte van het vlees niet afschuiven op een verandering van het uur. :unsure: :tongue:

De olie in het reservoir van mijn voorste schijfrem (Shimano Deore) is bijna volledig op.
Is dit de reden dat die rem niets meer doet?
Dit is mijn eerste fiets met hydraulische schijfremmen dus ik ken daar nog niet zo veel van (buiten de remblokjes vervangen).

Koop ik mij gewoon zo een setje met een trechtertje om dat bij te vullen?

Ik denk dat ik toch eens ga beginnen uitkijken naar een gravelbike met spatborden om in de winter vuil te maken 🙈. Bij momenten zoveel bladeren dat ik niet meer zag waar fietspad, voetpad en goot zich bevonden.
En zo ben ik gisteren over een tractorsluis gegaan..... normaal zitten daar lichtjes (of reflectoren), maar door alle bladeren uiteraard niet zichtbaar. Was natuurlijk ook net langs een bosrand met heel weinig licht. Ik was gelukkig met de mtb, met de koersfiets had ik er mooi gelegen (met een krom wiel erbij, vermoedelijk).
Ik rijd in deze echt niet graag met de koersfiets, en mijn mtb is nu ook niet zóveel trager (drop-bar mtb)...

En zo ben ik gisteren over een tractorsluis gegaan..... normaal zitten daar lichtjes (of reflectoren), maar door alle bladeren uiteraard niet zichtbaar. Was natuurlijk ook net langs een bosrand met heel weinig licht. Ik was gelukkig met de mtb, met de koersfiets had ik er mooi gelegen (met een krom wiel erbij, vermoedelijk).
Ik rijd in deze echt niet graag met de koersfiets, en mijn mtb is nu ook niet zóveel trager (drop-bar mtb)...
Het hangt er van af waar je rijdt maar er zijn idd veel plaatsen waar je nu echt beter weg blijft met een koersfiets. Alles waar bomen staan is vervelend, de dijken liggen er vaak vuil bij met nen hoop drek. Gravel en MTB zijn idd vaak een beter alternatief in deze periode (hoewel ik weet dat de MTB puristen dan zitten wringen op hun stoel want "MTB is een zomersport" :tongue: )
Als ik erover nadenk is het zot hoe snel Gravel zich heeft kunnen manifesteren als valabele bijkomende optie. Pakweg 3-4 jaar geleden had ik toch eerder het gevoel dat dit zo'n soort niche was die fabrikanten probeerden te gebruiken om weer een bijkomende nood te creëren die er eigenlijk geen was. Aan de andere kant is Vlaanderen door de dichte en wijdverspreide bebouwing natuurlijk ook niet meteen de beste plaats om Gravel volledig tot zen recht te laten komen maar goed.

Als je blokken slijten, zakt de olie wat in het reservoir (omdat er meer olie in de klauw kan) maar dat is echt minimaal. Voor de rest zou je geen verlies mogen hebben (wat wel kan is dat de olie vocht gaat opnemen na verloop van tijd, daarom moet je nu en dan eens ontluchten en verversen).

Hoe lang gaat dit nu nog duren :rofl:
En die klanten komen nu naar ons en zeggen: we gaan ze nog eventjes laten staan tot de btw gedaald is. En nieuwe klanten komen alleen maar om informatie, die stellen hun aankoop zeker uit. Die zeggen dat ook letterlijk, dat ze gaan wachten tot de btw naar 6 procent is gegaan.”

'morgen' beslissing staat er toch :unsure:

'morgen' beslissing staat er toch :unsure:
Het probleem is dat de maatregel niet meteen ingaat, als de Kamer donderdag het voorstel van de PS heeft goedgekeurd. De btw-verlaging moet nog naar de regering en naar Europa. Het zal ten vroegste ergens volgend jaar zijn dat je een goedkopere fiets kunt kopen.
Klanten die wachten om een fiets te kopen totdat de btw-verlaging er effectief is, zouden wel eens lang moeten kunnen wachten. De Europese Commissie moet namelijk haar zegen geven. En dat kan wel even duren, zegt Guy Crab van sectorfederatie Traxio: “Als de Kamer de btw-verlaging goedkeurt, moet die nog naar de federale regering, de volgende regering dus, en die moet het dan voorleggen aan Europa. De Europese Commissie moet dan bij de buurlanden nagaan of er geen sprake is van oneerlijke concurrentie. En zodra één buurland akkoord is, moeten ook de buurlanden van dat buurland bevraagd worden. Dus we zijn voor maanden of jaren vertrokken.”
Het hier beslissen is 1 zaak, het wettelijk rond krijgen is iets anders en daar doelt hij op ;)
Het artikel is van april 2019 btw ;)

dp8VjTP.jpeg

Gisteren wat gaan modderploegen in de Kempen. Spatborden zijn echt een zaligheid, ik had juist wat klamme schoenen.

Awel, daar vreesde ik dus ook voor, maar neen, absoluut niet. Tenzij je echt in kleverige klei/leem gaat rijden (maar dan loopt het sowieso vol, spatborden of niet). Ik heb gisteren de fiets echt niet gespaard qua terrein, en niet 1x is er iets vastgetrokken tussen mijn wiel.

Een fiets aan 21% in 2019 was een koopje ten opzichte van de huidige prijzen, zelfs aan 6 procent 😀.
Elektrische auto's van 50k en meer subsidiëren daar hebben ze nochtans alle geld voor.

Een fiets aan 21% in 2019 was een koopje ten opzichte van de huidige prijzen, zelfs aan 6 procent 😀.
Elektrische auto's van 50k en meer subsidiëren daar hebben ze nochtans alle geld voor.
Welke subsidies?

Fietsvergoeding, leasefietsen, ... Zijn dan ook subsidies dan he.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan