De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Grizl past op een Kickr Core (zo heb ik mijn bikefit aangepast). Op de 142mm plug. Wat ik welk merk is dat de through-axle soms echt moeilijk uitlijnt op een Kickr.

Ik denk dat ik toch eens ga beginnen uitkijken naar een gravelbike met spatborden om in de winter vuil te maken 🙈. Bij momenten zoveel bladeren dat ik niet meer zag waar fietspad, voetpad en goot zich bevonden.

Iemand die goeie overschoenen weet om te mountainbiken? Ik heb er nu waarvan de top constant omhoog krult. Ik kan ze niet goed doen aansluiten rond mijn schoen.

Nog eens een stevige rit gedaan richting de Hallembye , met heen gaan continue wind tegen pff, 60km aan een stuk... natuurlijk met terug komen wind mee da was zalig en uiteindelijk afgeklokt op 139km tam en tevreden :)

Update over mijn val van gisteren. Ik ben gisteren nog langs geweest daar en gelukkig was haar zoon daar. Hij heeft het vandaag dan met zijn broer en zus besproken en ze gaan mijn perfetto terug betalen zonder de verzekering.

Hij zei zelf dat ze veel begint vergeten.. Moest het mijn moeder zijn zou ik mss toch eens kijken om die auto aan de kant te laten staan. En met dat ze het liever zonder verzekering doen vrees ik ervoor dat dit niet de eerste keer is.

Nuja ik ben content dat het zonder veel miserie vlot opgelost is.
Weten ze ook wat een perfetto kost? :p
Al bij al goed dat je het zo kan regelen! Want via verkering is de kans groot dat je met moeite een sportful hot pack kan kopen. “Ja maar meneer dat houdt ook tegen tegen eh. En uw jasje was toch al minstens 2 jaar oud, niks meer waard dus”.

Weten ze ook wat een perfetto kost? :p
Al bij al goed dat je het zo kan regelen! Want via verkering is de kans groot dat je met moeite een sportful hot pack kan kopen. “Ja maar meneer dat houdt ook tegen tegen eh. En uw jasje was toch al minstens 2 jaar oud, niks meer waard dus”.
Jaja had ik direct erbij gezegd. Nu, het zijn ook geen armoezaaiers want het was voor een Jaguar dat ik moest uitwijken op een oprit van een immens grote villa.

Toen ik zei dat die jas 180€ kost was het enige die hen interesseerde of ze het niet gewoon zo mochten betalen ipv met de verzekering. En het is al overgeschreven dus I'm good. 😉

Is hier waarschijnlijk al eerder gevraagd, maar ik vind het niet direct terug.
Ik wil me een Tacx Neo 2T kopen om in de winter meer en vaker te trainen (waarschijnlijk gecombineerd met zwift).
Ik ga er van uit dat ik die best in de garage zet, omdat zo'n hometrainer in huis gewoon oncomfortabel is voor betreft afkoeling?
Waar zetten jullie die trainer neer?

@ugar Heeft bij mij eerst in de garage gestaan zonder ventilator en met de poort open toen het buiten nog iets warmer was. Nu staat die boven op 2e verdiep en meestal laat ik de veluxen toe maar ik zet wel 3 55W ventilators op de hardste stand. Ik zweet veel minder dan in de garage.

Alles kan dus, zolang je voor wat ventilatie zorgt. Ik krijg altijd de opmerking van mensen die de setup zien dat ik een verkoudheid ga opdoen maar daar begrijp ik niets van. Het lijkt mij veel ongezonder om je zonder ventilatie keihard in het zweet te werken.

Bij mij staan de rollen in een slaapkamer die pain cave geworden is. Venster open of op kip en ventilator aan.
Als het in de zomer 25 graden in huis is en je kruipt eens op de rollen omdat het aan onweren is, dat is zweten! Maar voor de rest moet je echt geen schrik hebben dat kamertemperatuur te warm is. Draai de chauffage daar gewoon wat meer dicht. 16 a 18 graden is ideaal 😛

16 graden ideaal?
Dan moet ik al bijna mijn trui met lange mouwen aandoen :P dat is echt wel heel koud voor binnen hoor :P

Terug
Bovenaan