De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vraagske voor de mtb´ers... Hoeveel bar in de banden( 29' schwalbe racing ralpha) voor iemand van 88kg in moddertoestanden?

Ik heb die, maar zou ik nochtans niemand echt aanraden. Is tamelijk slijtagegevoelig, ik zit nu aan mijn 2e band en de sensoren hangen er ook nog maar voor 10% aan vast.
Elke keer beide zijden losklikken helpt heb ook 2 banden binnen garantie versleten sinds ik ze volledig losklik geen problemen meer

Ik gebruik RGT regelmatig. Fun. De wedstrijden zijn imo veel leuker en realistischer dan die op Zwift. Nadeel is wel dat je op RGT sneller uitgekeken bent. Er is niet de verslavingsfactor die bij Zwift wel ingebouwd is. Bij Zwift is er altijd wel een doel te bereiken. Een fiets te unlocken of een routebadge te winnen of nog iets anders. Dat heb je niet bij RGT.

Kleine tip : Ik heb nog nooit betaald voor RGT. Er zijn altijd wel enkele werelden gratis te rijden. Momenteel is dat trouwens Leuven city. Een heel mooi rondje vind ik persoonlijk. Het kan wel goed zijn dat dat morgen niet meer het geval is aangezien dat regelmatig wisselt.
En wat ik eigenlijk helemaal niet begrijp is dat events in RGT altijd gratis zijn, zelfs indien de wereld waar op gereden wordt enkel voor betalende leden is. Op die manier kan je elke wereld gratis rijden, maar je moet wel wachten tot er een evenement op georganiseerd wordt. De community is wel een heel pak kleiner dan de Zwift community. Een gevolg daarvan is dat er veel minder evenementen zijn en dat er veel minder deelnemers zijn tijdens zo een evenement.
Kan me daar alleen maar bij aansluiten.
Ook nooit betaald trouwens voor RGT.

Op Apple tv zijn de graphics van RGT wel slecht.
Op een pc inderdaad beter dan Zwift.

Vraagske voor de mtb´ers... Hoeveel bar in de banden( 29' schwalbe racing ralpha) voor iemand van 88kg in moddertoestanden?
Zo weinig mogelijk.

Als ge de velg raakt, of begint te zwabberen in bochten staan ze te plat.

Maar is wat persoonlijk. Ik rij graag met platte banden. Zeker bij modder.

Allez jong, en ik vond die net plezant om te doen. Duurtraining lijkt mij sowieso aangenamer om buiten te doen. Langer dan 2u wil ik toch niet statisch op de fiets zitten, dat vindt mijn kont niet leuk.
Afwisselend is het wel maar is gevaarlijk voor overtraining en gaat ook zorgen dat je na de mooie gains die je in begin maakt snel gaat stagneren.
Wahoo tickr, niet over twijfelen.
Meh, Tickr is duurder dan het alternatief van Decathlon dat eigenlijk hetzelfde kan... de mijne gaat ondertussen zijn 6de of 7de jaar in.

Ik heb ondertussen wel ne Polar Verity (armband), grote fan tot hiertoe. Tickr Fit is ook een alternatief daarvoor.

Zijn er eigenlijk oplaadbare hartslag banden? Als die batterij plat is duurt het altijd maanden eer ik eens de goesting vind om achter een batterij te gaan.

Meh, Tickr is duurder dan het alternatief van Decathlon dat eigenlijk hetzelfde kan... de mijne gaat ondertussen zijn 6de of 7de jaar in.

Ik heb ondertussen wel ne Polar Verity (armband), grote fan tot hiertoe. Tickr Fit is ook een alternatief daarvoor.

Heel vaak kan je een tickr voor 40€ scoren.
Dan is hij even duur.

Ben er wel tevreden van. Lang signaal, zit comfortabel, niet te dik, makkelijk om te pairen en ook gewoon goedkoop met zijn msrp van 50€.

Vandaag (enfin, zaterdag dus) laatste ritje gedaan hier in GC. 100km en 2600hm. Was een heel gedoe om de top vh eiland te bereiken want was autorally op de baan en had er op Google maps alternatieve route uitgekozen met uiteindelijk bijna 15km zware gravel (vaak gewoon voornl verhard zand en veel losse stenen). Wel geestig en op plekken geweest die ik anders nooit gezien zou hebben.

Blijkbaar mag je met zo'n huurfiets wel helemaal niet op zo'n paden en daar had ik niet bij stilgestaan dus heb nog wat gedoe voor m'n deposit van 100eur. Maar worth it, anders had ik de top niet meer kunnen bereiken. De weg werd nl plots na 15km klimmen (900+hm meteen) onverhard en het was omdraaien en een gewoon ritje doen of erdoor en risico lopen. Was stralend weer dus naast roque nublo ook machtig zicht op de Teide in Tenerife.

Sta na 4 dagen meteen ook weer wat scherper dus das ook mooi meegenomen. In totaal bijna 6000hm en 275km gereden op die 4 dagen wat als relatief zware beginner wel genoeg was voor mij. En wat gezwommen en gelopen. Echt wel alles uitgehaald en alle highlights zowat gezien. Aanrader!

Als uw hartslag meter niet meer werkt, ook niet met nieuwe batterij.

Is er een manier om te weten of dat nu aan de meter ligt, of aan de band?

Ja dat heb ik nu dus ook. Gisteren had ik een nieuwe batterij gestoken na 3 maanden en werkt niet.

Is wel een hartslagband van China en met de vorige had ik het ook. Ik heb die weg gegooid maar wist ook niet of hij wel stuk was.

Zo weinig mogelijk.

Als ge de velg raakt, of begint te zwabberen in bochten staan ze te plat.

Maar is wat persoonlijk. Ik rij graag met platte banden. Zeker bij modder.
Je merkt het idd wel snel wanneer je zwabbert :)
Op een band staat ook altijd de druk vermeldt (meestal minimum en maximum). In geval van tubeless gebruik ik altijd de minimum waarde als beginwaarde. Over het algemeen gebruik ik die als het vlot moet bollen, voor een wegrit bijvoorbeeld. Voor offroad neem ik minimumwaarde en laat er dan wat lucht uit. Als het me nog niet genoeg demping geeft, nog wat lucht eruit. Zo simpel als dat.
En zwabbert het wat, een beetje bijpompen...

Naar hier komen en oftewel uwwe hartslagmeter op mijne band hangen oftewel mijne hartslagmeter op uwe band. Veel moeilijker moet het niet zijn 😜

Terug
Bovenaan