De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Alé, de jaarlijkse vragen over fietsen in koud weer mogen weer komen.
Ik heb alles qua bovenkleding goed onder controle (base layer, handschoenen, muts, buff), maar ik blijf sukkelen met kou aan de knieën en benen als het 5-10 graden is.
Wat doen jullie dan behalve gewoon een lange broek dragen? Daaronder een base layer voor je benen dragen (genre "lange onderbroek"), dikkere lange broek kopen, korte broek en daar een lange broek zonder zeemvel over?

Precies wel veel liefhebbers van craft :p
Heb er ook vooral van craft. Maar die hogere kraag steekt me een beetje tegen.
Ga eens kijken naar gribgrap, deze lijken mij wel ook niet te lang te zijn. Heb zo ook eentje van van futurum, weet niet goed wat ik ervan moet denken.

@Herman De Croo
Ik draag op dat vlak iets dikkere broeken van castelli en gobik. Heb geen klachten daarover, nooit kou aan de knieën.
Wat je eventueel eens kan proberen is om kniestukken of beenstukken over uw lange broek te dragen.

Ik heb alles qua bovenkleding goed onder controle (base layer, handschoenen, muts, buff), maar ik blijf sukkelen met kou aan de knieën en benen als het 5-10 graden is.
Wat doen jullie dan behalve gewoon een lange broek dragen? Daaronder een base layer voor je benen dragen (genre "lange onderbroek"), dikkere lange broek kopen, korte broek en daar een lange broek zonder zeemvel over?
Een korte bib met daarover een lange loopbroek is bij mij de warmste optie. Op de MTB gaat er bij serieuze vrieskou ook soms nog een baggy over, dat helpt enorm.

In jouw geval zou je een kniebroek onder een loopbroek kunnen dragen?

Dat heb ik nu wel niet veel en ben nochtans een koukleum.

Ik heb voor echt heel koud weer een sportful winterbroek. Is veel dikker en wind en waterdicht maar ook wel vrij stug.

Anders moet je eens kijken voor een broek die winddicht is aan de knieën. Of je kan ook van die kniestukken eronder aan doen.

Veel interesse om een gravelfiets te kopen.
Vandaag TT in Poederlee gedaan. Dat is wel plezant, maar ne MTB is daar toch zwaar overkill.
In Leopoldsburg 2 weken terug hetzelfde gevoel.

Koersfiets is ondertussen gebarsten. Maar aangezien ik daar zo weinig mee reed was al enkele maanden het idee van een gravelbike.
Maar die stomme corona... Ik wil naar een winkel gaan, die fiets echt zien staan en binnen de week meepakken.... Ik ga echt geen 3 maanden wachten tot ik mijne fiets heb.

Hogere aantal omwentelingen :unsure:

Veel interesse om een gravelfiets te kopen.
Vandaag TT in Poederlee gedaan. Dat is wel plezant, maar ne MTB is daar toch zwaar overkill.
In Leopoldsburg 2 weken terug hetzelfde gevoel.

Koersfiets is ondertussen gebarsten. Maar aangezien ik daar zo weinig mee reed was al enkele maanden het idee van een gravelbike.
Maar die stomme corona... Ik wil naar een winkel gaan, die fiets echt zien staan en binnen de week meepakken.... Ik ga echt geen 3 maanden wachten tot ik mijne fiets heb.
https://www.cameleonbike.com/shop-2/#!/Gravel/c/65227033

Ik heb bij kouder weer (onder 5°) daar ook last van. Wat voor mij werkt: ofwel thermische (lange) onderbroek als onderlaag ofwel, zoals hier ook al gezegd, een "echte" winterbroek. Dat laatste kost vaak wel wat, maar maakt (voor mij) alleszins wel een verschil.

Precies wel veel liefhebbers van craft :p
Heb er ook vooral van craft. Maar die hogere kraag steekt me een beetje tegen.
Ga eens kijken naar gribgrap, deze lijken mij wel ook niet te lang te zijn. Heb zo ook eentje van van futurum, weet niet goed wat ik ervan moet denken.

Voor bij koude temperaturen ben ik toch ook fan van die merino's van futurum. Gebruik die ook voor te wandelen, lopen, wintersport,.. Heb ook deze van Craft, maar dat is voor mij toch niet voldoende als het echt koud is.

Met die 10% korting op futurum toch weer serieus aant twijfelen geslaan voor de suito T.
Wie zwift er met ipad? lukt dat om de trainer te koppelen (voor snelheid, cadance, en power) en dan nog bijkomend aan hartslagmeter (ik heb een garmin van bij mijn edge 530), of is het toch beter om met ant+/laptop te werken?

Met die 10% korting op futurum toch weer serieus aant twijfelen geslaan voor de suito T.
Wie zwift er met ipad? lukt dat om de trainer te koppelen (voor snelheid, cadance, en power) en dan nog bijkomend aan hartslagmeter (ik heb een garmin van bij mijn edge 530), of is het toch beter om met ant+/laptop te werken?
Geen ervaring met de Suito, maar wel met de direto x.
Bij mij is het in de garage bluetooth-fest, en alles werkt eigenlijk heel goed. Alles van de trainer naar de laptop (en vice versa, uiteraard), daarnaast nog een extern HRM die verbindt met Zwift en mijn sporthorloge (Garmin), en een draadloze headset zodat ik ondertussen filmpjes kan kijken op een tablet.
Ik heb de voorbije maanden 1x gehad dat het signaal even weg was omdat mijn draadloze hoofdtelefoon wat vervelend deed en daardoor plots de connectie tussen pc en trainer weg was. Even stoppen met trappen, en na een minuut terug alles perfect.

Ik Zwift met een ipad! Weliswaar met de kickr core, maar het principe blijft hetzelfde. Ik heb alles via Bluetooth opgezet, geen ANT+. Mijn hartslag komt via mijn garmin 245 die een instelling "broadcast heartrate" heeft. Ik start dan op mijn horloge een acitiviteit (indoor cycling) en vanaf dan begint ie mijn hartslag naar mijn iPad te sturen. Werkt perfect!
Ik heb mijn ipad wel verbonden aan een monitor om een groter scherm te hebben.

Heb al gezwift op de iPad. Werkt gewoon vlekkeloos.

Ik fiets bij 7-10 graden nog steeds met korte broek :unsure: Weliswaar voor woon-werk (+/- 40 min enkel).
Probeer eens een warm up gel te gebruiken, ik smeer dat altijd aan mijn benen/voeten bij koud weer. Ik heb die van Born.

Terug
Bovenaan