De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand ervaringen met www.hollandbikeshop.com?

Wij zijn aan het rondkijken voor een fietskar, en stoten op onderstaande. Korting lijkt wel zeer hoog, vandaar even polsen naar de legitimiteit van die webshop :D

Heb daar al regelmatig gerief gekocht zoals naven, spaken, wielen...
Voor onderdelen beland ik nogal dikwijls daar of in Duitsland.
Nog nooit problemen mee gehad.

In AL-versie niet inderdaad. En de 1x GRX bij de CFSL is ook verdwenen, alleen de CF-SL met de geveerde vork heeft nu die optie. De reguliere 1x is nu met Sram Force Etap XPLR.
Blijkbaar is er voor de amerikaanse markt wel een 1x in alu beschikbaar. Nuja, is de europse markt vet mee.....

@Bubble En hoe bevalt Wahoo Systm?
Mijn Zwift abonnement loopt deze week af dus ik wel even iets nieuws proberen.

Ik was al fan van TheSufferFest en hun hele tongue in cheek aanpak aangevuld met docu's en ritten op locatie, dus Systm voelt heel vertrouwd aan met uitbreidingen.

Je hebt een wat uitgebreidere wizard om een programma op te maken: voor een specifiek evenement of niet, doel, hoeveel uur per week, met kracht/yoga/mentale training bij of niet. Ik ben blij dat je nu ook kan kiezen voor Low Volume. In deze tussenperiode vind ik toch niet motivatie om 7u/week te trainen.

Voor mij niet relevant, maar er zijn ook zwem- en looptrainingen bij gekomen.

Ik heb "On location" al eens gebruikt, dat is met die Mike van The Col Collective. 't Beviel me wel, zo wat actieve virtuele toerist spelen.

Er is niets van gamification, sociale interactie of wedstrijden, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Is 1x op gravel zo een grote meerwaarde?
Ik vind er maar niets aan. De nadelen (beperkte bereik van versnellingen, grote sprongen tussen de versnellingen, sterke zijdelingse torsie op de ketting wanneer je op de kleinste/grootste kransjes aan het rijden bent) zijn te groot tegenover de beperkte voordelen (eenvoudiger in gebruik). Uw ketting vooraan komt er echt niet zo gemakkelijk meer af bij 2x als je een derailleur met clutch gebruikt, iets wat tegenwoordig eigenlijk al standaard is bij offroad derailleurs.

Ik vind er maar niets aan. De nadelen (beperkte bereik van versnellingen, grote sprongen tussen de versnellingen, sterke zijdelingse torsie op de ketting wanneer je op de kleinste/grootste kransjes aan het rijden bent) zijn te groot tegenover de beperkte voordelen (eenvoudiger in gebruik). Uw ketting vooraan komt er echt niet zo gemakkelijk meer af bij 2x als je een derailleur met clutch gebruikt, iets wat tegenwoordig eigenlijk al standaard is bij offroad derailleurs.

Ik deel dezelfde mening. Op MTB vind ik het nuttig. Gravel combineer je toch al snel met wat asfalt - en zijn de snelheidsverschillen groter.

Ik deel dezelfde mening. Op MTB vind ik het nuttig. Gravel combineer je toch al snel met wat asfalt - en zijn de snelheidsverschillen groter.

Ik sluit me hierbij aan. Zou nooit 1X op de gravel willen.

Enduro-achtig of XC? Want de XC routes zouden toch de moeite zijn daar.

Beide. :)

Heb zowel m'n XC als trail bike mee.

Op mtbdatabase staan wel wat XC trails, en dan een zogenaamde "downhill" track (bij Malmedy), maar als ik de commentaren mag geloven, stelt dat niet veel voor.

Dus als je suggesties van iets uitdagendere trails hebt, let me know! :)

Thanks.

@DEN_DWOAZN Vooral zien dat alle lagers nog vlot draaien: wielen, stuur, trapas. Qua ketting en tandwielen ziet het er zo op de foto's goed uit. De fiets ziet er alvast niet afgeleefd uit.

Velgen zijn WTB ST i23 TCS met WTB Riddler TCS banden. Van de naven vind ik geen info.
Ik vermoed dat dit een vrij basic wielset is, aangezien de adviesprijs voor de fiets 1899 euro is.

Die WTB wielen zijn nog wel cava, wel aan de zwaardere kant. Naven zijn niet speciaal, maar "doen gewoon hun job". 1899 voor GRX400 is... tsja, Canyon kan een vergelijkbare fiets leveren voor 400€ minder, maar Cannondale is nu eenmaal geen goedkoop merk.

Vriendin van mij heeft zo'n Topstone gehad (is nu overgestapt op een BMC URS), en die had daar echt geen klagen over. Reed erg aangenaam, en was goed gebouwd.

Ja, Canyon heb ik ook al bekeken. Ik zit echter tussen 2 framematen in. Volgens de site zou ik met mijn 1m83 en BBL van 88 cm een medium nodig hebben. Dan ga ik volgens mij te diep zitten, ofwel met een mega spacertoren zitten. Large is dan mss weer aan de grote kant.
Op zich wel een heel interessant aanbod, die nieuwe Grizl alu. Zouden normaal in december terug leverbaar moeten zijn.
Zijn die leverdatums iets of wat betrouwbaar?

Terug
Bovenaan