De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Omdat het uw eigen fiets is?
Niet superveel ervaring met huurfietsen, maar vaak toch van enkele treden lager dan je eigen fiets, nee?
Dat hangt er van af wat je huurt zeker. Ik heb ne collega die al jaren verschillende keren paar jaar naar Calpe/Benidorm gaat. Deed vroeger altijd zijn eigen fiets mee, nu huurt hij gewoon.
Hij heeft eens één keer eentje moeten huren wegens omstandigheden en dat was blijkbaar voldoende meegevallen om zijn eigen fiets vanaf dan thuis te laten. Is nochtans wel iemand die nogal gehecht is aan materiële zaken...

Het enige wat ik vervelend zou vinden is gebrek aan PM. Maar das een non-issue als je Assioma's hebt oid.

of je moet van die pedalen kopen.

Ik heb ook al een aantal keer een fiets gehuurd in bourg d'oisans en altijd tevreden over (nu heb ik zelf wel een basismodel aluminium tiagra fiets en huurde ik daar een di2 fiets, dus het was sowieso een upgrade). Op zo'n 'toeristische' fietstrekpleisters hebt ge ook gewoon onderlinge concurrentie tussen fietsverhuurders, dus ze kunnen niet maken op slechte service te leveren.

Als je dan toch bezig bent!!

Nee ik ben er maar mee aan het dollen :p
Welke powermeters hebben jullie?
Linkse 4i.
Als ik beide laat registeren tijdens een Zwift race dan merk ik wel de beperkingen van zo'n linkse powermeter. Power tot een minuut loopt aardig gelijk, zelfs wat hoger op de Kickr. Hoe langer de periode wordt hoe verder de twee uit elkaar lopen. Bij wisselende wattages weet die linkse crank nu eenmaal niet of je met rechts ook nog hard geduwd hebt of al wat minder. Het verschil op 20 minuten loopt zo altijd wel op tot 6 a 8% in het 'voordeel' van de 4i.
Als je 20' 300w trapt op de Kickr gaat de 4i dus al richting 325w, als je een Zwift race rijdt is dat dus wel een groot verschil.

Er rijden ook hele volksstammen zonder powermeter rond hoor :tongue:
Er rijden ook nog hele volksstammen op 23mm banden, so :)?
Moest ik morgen een nieuwe koersfiets kopen vind ik een powermeter ook geen must. Trainen doe ik wel op de rollen. Maar aangezien je tegenwoordig <300 euro betaalt voor een linkse crank is het nu ook niet zo'n enorme uitgave.

Vandaag zo nog een prachtig staaltje gezien. Ik reed een toertocht en er passeerden mij 2 jonge gasten op hun cyclocross fiets, die gingen goed vooruit. Het was een rustig wegje breed genoeg voor 2 auto's. Uit de andere richting komende staat daar ne wielertoerist van pakweg 65 stil, maar dan aan onze kant vd weg. Net als die 2 mannen daar aankomen gaat em vertrekken en dus de baan kruisen. Die gasten roepen is ho, begint diene oude mens daar te roepen dat ze moeten uitkijken waar ze rijden :ROFLMAO:. Ik moest ff aan nonkel Jef denken.

Terug
Bovenaan