De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zwift en smarttrainers zijn dan ook martel machines! Ik betrap mezelf vaak ook dat ik me daar kapot op rij. Ogen dicht en trappen voor dood. Ritje op zwift van 20km voelt zwaarder aan dan een ritje van 60km op de baan. :eek:
Heb ik ook. Op de naam kan ik met die hartslag nooit zo hard trappen. Mijn hartslag ligt buiten veel hoger. Ook omdat je meer spieren gebruikt om je recht te houden enzo.

+ buiten hou je de benen meer eens stil, moet je eens stoppen om een straat over te steken,..

Tips en tricks? Het is een Cannondale Synapse.
FM is nu natuurlijk al gelsoten.
9 vd 10 faulty batterij, komt wel vaker voor.
Batterij losmaken en morgenvroeg terug insteken wil al eens helpen, maar slechts tijdelijk. Heb hetzelfde ook voor gehad, gewoon een nieuwe batterij in garantie gekregen.
Laden met snellader is ook slecht moest je dat doen. Best aan de pc.

@515 resetten? Mss crash protect modus ofzo

https://bike.shimano.com/en-EU/e-tube/project.html weet niet of die software bij uw Di2 ook gaat
Reset gedaan, alle versnellingen achteraan doorlopen, maar doet nadien niets meer (en blijft op grootste tandwiel achteraan liggen).
9 vd 10 faulty batterij, komt wel vaker voor.
Batterij losmaken en morgenvroeg terug insteken wil al eens helpen, maar slechts tijdelijk. Heb hetzelfde ook voor gehad, gewoon een nieuwe batterij in garantie gekregen.
Ik ga hem dan best laten zitten en morgen naar de FM bellen dan zien ze het meteen i.p.v. dat het gereset is en zij mij op mijn woord moeten geloven.
Is het nog steeds een batterij fout als de crash reset wel nog werkt?
Laden met snellader is ook slecht moest je dat doen. Best aan de pc.
Dat was met een oudere stekker die van een gsm was ja. Volgende keer dan beter aan de laptop? (Fiets mee naar boven naar de desktop is geen optie).

Ja maar ik vertik het om mijn fiets te moeten afstellen elke keer ik hem op de rollen zet. Dat moet plug and play zijn. Ik bekijk deze week eens die andere cassette en zal hier terugkoppelen. Ketting kan het niet zijn want is niet ingesleten.
Naar mijn gevoel zit gans die cassette gewoon niet juist, maar dan zou hij op elke versnelling hetzelfde probleem moeten hebben, en de ene is al wat erger dan de andere.

Waarom deze niet trouwens? Mooi op budget en knappe fiets.
Oké gasten... Ik raap dus al mijn moed bij mekaar en steek de cassette van mijn wiel op de rollen en omgekeerd.

De Sunny rijdt op het eerste zicht lekker op het wiel (gewoon wat in het ijle geschakeld maar doet niet raar).
De Ultegra cassette op de kickr is een ander paar mouwen. Toen ik hem erop legde en begon te draaien zaten gans die rollen vast, dus ik ben eens dieper gaan kijken en die nieuwe thru axle mount zit gewoon niet waar hij moet zitten...

Verduidelijkend
Foto 1; originele mount, de insparing hiervan zat niet diep genoeg waardoor hij op het frame duwde
Ffoto 2; nieuwe mount, komt veel meer naar buiten omdat die insparing op de cassette afsteunt en de cassette dus niet vrij kan lopen. Bij die sunny cassette draaide hij wel vrij, met de ultegra niet meer.
Foto 3; de originele (links) en nieuwe (rechts) naast mekaar.

1 2 3
Ook 2 korte filmpjes om te verduidelijken.
En dan de originele mount die vrij draait; Nieuwe mount die gewoon los op de cassette zit;
Ik weet echt niet meer wat te doen tbh, ben het kotsbeu.

En nog iets anders; toen ik de cassette van het wiel wou halen is gewoon gans die body er mee afgevallen, is dat normaal? :unsure:
Heb dat op de mountainbike ook constant voor dat mijn body er volledig afvalt maar daar kan ik nog ergens iets vastdraaien, bij dit wiel zit daar nergens draad om aan te spannen..?

Laatst bewerkt:
Reset gedaan, alle versnellingen achteraan doorlopen, maar doet nadien niets meer (en blijft op grootste tandwiel achteraan liggen).

Ik ga hem dan best laten zitten en morgen naar de FM bellen dan zien ze het meteen i.p.v. dat het gereset is en zij mij op mijn woord moeten geloven.
Is het nog steeds een batterij fout als de crash reset wel nog werkt?

Dat was met een oudere stekker die van een gsm was ja. Volgende keer dan beter aan de laptop? (Fiets mee naar boven naar de desktop is geen optie).
Een oude stekker is normaal ook wel goed. Je moet kijken naar de output.
Usb3.0 schijnt ideaal te zijn met 0,9amps. Het is vooral dat veel mensen tegenwoordig een snelle lader bij hun gsm krijgen en die dan gaan gebruiken. Net even gechecked op de mijne die geeft 4a, wat teveel is om goed te zijn.

Maar goed, in de eerste plaats zal het wel een slechte batterij zijn. Je bent niet de eerste dus shimano doet daar niet moeilijk over.

Oké gasten... Ik raap dus al mijn moed bij mekaar en steek de cassette van mijn wiel op de rollen en omgekeerd.

De Sunny rijdt op het eerste zicht lekker op het wiel (gewoon wat in het ijle geschakeld maar doet niet raar).
De Ultegra cassette op de kickr is een ander paar mouwen. Toen ik hem erop legde en begon te draaien zaten gans die rollen vast, dus ik ben eens dieper gaan kijken en die nieuwe thru axle mount zit gewoon niet waar hij moet zitten...

Verduidelijkend
Foto 1; originele mount, de insparing hiervan zat niet diep genoeg waardoor hij op het frame duwde
Ffoto 2; nieuwe mount, komt veel meer naar buiten omdat die insparing op de cassette afsteunt en de cassette dus niet vrij kan lopen. Bij die sunny cassette draaide hij wel vrij, met de ultegra niet meer.
Foto 3; de originele (links) en nieuwe (rechts) naast mekaar.

1 2 3
Ook 2 korte filmpjes om te verduidelijken.
En dan de originele mount die vrij draait; Nieuwe mount die gewoon los op de cassette zit;
Ik weet echt niet meer wat te doen tbh, ben het kotsbeu.

En nog iets anders; toen ik de cassette van het wiel wou halen is gewoon gans die body er mee afgevallen, is dat normaal? :unsure:
Heb dat op de mountainbike ook constant voor dat mijn body er volledig afvalt maar daar kan ik nog ergens iets vastdraaien, bij dit wiel zit daar nergens draad om aan te spannen..?
Nee het is niet normaal dat je body afvalt als je de cassette afneemt.

Van waar komt je kickr? Filmpjes en foto's doorsturen en zij moeten dat maar oplossen want dat is verre van normaal.

@iamgroot Welk frame? Want wahoo heeft andere adaptors voor bepaalde modellen die problemen gaven.

https://www.dcrainmaker.com/2021/01...r-incompatibilities-with-new-adapter.html/amp

BMC Teammachine SLR01 Four, vorig jaar ontdekt dat die op mijn frame zat te duwen ipv in de voorziene holte. Als reactie daarop hebben ze dan (na maand of 8) die nieuwe mounts gestuurd, maar rij in de zomer totaal niet op de rollen dus nu pas getest en loopt weer mis.
Probleem toen zag er zo uit;

1 , 2

Zal mijn ticketje bij wahoo nog eens een bump geven :headshake:

Nee het is niet normaal dat je body afvalt als je de cassette afneemt.

Van waar komt je kickr? Filmpjes en foto's doorsturen en zij moeten dat maar oplossen want dat is verre van normaal.

Kickr is online besteld op website van Zwift denk ik, was toen de enige in voorraard.

Wat dan met die body? Zijn de standaard wielen van op de SLR01 Four, nog nooit zelf iets aan gedaan behalve nu die nieuwe cassette erop gelegd. In de body zitten ook sterke aftekeningen van die cassette waardoor ze er niet meer zo vlot afgaat.

BMC Teammachine SLR01 Four, vorig jaar ontdekt dat die op mijn frame zat te duwen ipv in de voorziene holte. Als reactie daarop hebben ze dan (na maand of 8) die nieuwe mounts gestuurd, maar rij in de zomer totaal niet op de rollen dus nu pas getest en loopt weer mis.
Probleem toen zag er zo uit;

1 , 2

Kickr is online besteld op website van Zwift denk ik, was toen de enige in voorraard.

Wat dan met die body? Zijn de standaard wielen van op de SLR01 Four, nog nooit zelf iets aan gedaan behalve nu die nieuwe cassette erop gelegd. In de body zitten ook sterke aftekeningen van die cassette waardoor ze er niet meer zo vlot afgaat.
Aja maar heb je hard moeten trekken aan de cassette? Het is niet normaal dat je de body zomaar kan aftrekken zonder veel kracht te zetten. Maar als je hard trekt kun je hem er wel gewoon aftrekken.

En de cap aan andere kant zit goed?

Kan uw BMC dealer niet helpen?
Als je in buurt van Tremelo woont zou je eventueel eens kunnen checken bij Niels Albert Bike store, die verkopen BMC en wahoo

Aja maar heb je hard moeten trekken aan de cassette? Het is niet normaal dat je de body zomaar kan aftrekken zonder veel kracht te zetten. Maar als je hard trekt kun je hem er wel gewoon aftrekken.

In dit geval wel stevig aan getrokken maar ben nu ook geen krachtpatser :unsure:
Met de mountainbike al lek gereden, wiel eruit gehaald en cassette+body gewoon spontaan eraf gevallen. :rofl:

En de cap aan andere kant zit goed?

Kan uw BMC dealer niet helpen?
Als je in buurt van Tremelo woont zou je eventueel eens kunnen checken bij Niels Albert Bike store, die verkopen BMC en wahoo
Cap aan andere kant geen enkel probleem mee

Vorige keer hebben ze pas door mijn mails ontdekt dat ze niet compatibel zijn... Lijken mij daar dus niet echt mee bezig te zijn. Ze verkopen daar ook wahoo en BMC maar dan krijg ik weer onder mijn voeten dat de Kickr niet van bij hen komt

Laatst bewerkt:
In dit geval wel stevig aan getrokken maar ben nu ook geen krachtpatser :unsure:
Met de mountainbike al lek gereden, wiel eruit gehaald en cassette+body gewoon spontaan eraf gevallen. :rofl:

^Cap aan andere kant geen enkel probleem mee
Ook wel raar dat je daar zo aan moet trekken om die cassette af te krijgen. Als ik mijn wiel ondersteboven zou houden zou de cassette er bijna gewoon af vallen als ik de moer losgedraaid heb.

Ben je de borgmoer niet ergens kwijtgespeeld van je mtb waardoor die zo Los zit? Hangt ook af van het ene wiel bij het andere. Van het ene zit het vast met een borgmoer en de andere kun je erin klikken.

Ook wel raar dat je daar zo aan moet trekken om die cassette af te krijgen. Als ik mijn wiel ondersteboven zou houden zou de cassette er bijna gewoon af vallen als ik de moer losgedraaid heb.

Ben je de borgmoer niet ergens kwijtgespeeld van je mtb waardoor die zo Los zit? Hangt ook af van het ene wiel bij het andere. Van het ene zit het vast met een borgmoer en de andere kun je erin klikken.

Heb dit in mindere mate voor, waardoor die er niet zomaar afschuift. Verschiet er zelf ook van want ding is net een jaar oud..

Bij dt Swiss naven komt body ook snel los (allee de cap) maar is zo voor eenvoudig te servicen.

Wel triest als je een fiets van paar k er gekocht hebt zouden ze u toch even mogen helpen ook al is de kickr niet van bij hen

Tgohja ze zouden wel proberen maar ze kunnen niet meer dan vaststellen dat het met de geleverde mounts niet werkt hé.
Oplossing moet van Wahoo komen

Eigenlijk is dat toch schandalig dat zowel wahoo als BMC zich weinig aantrekken van de comptabiliteit.
Als je een fiets van zoveel geld koopt dan lijkt het mij logisch dat je daar ook mee binnen wilt trainen anno 2021. Dat Wahoo niet elk frame kan testen dat snap ik.
Maar als je als BMC een nieuw frame op de markt brengt en je weet dat er maar 3 grote merken zijn van trainers dan lijkt het mij toch maar normaal dat je even de comptabiliteit checkt. Dat je niet iets hebt gebouwd dat voor problemen zorgt.

AG2R rijdt op elite rollen. Dus die werken alvast wel perfect samen met de teammachine.

Frustrerendste is dat je daar de meest high end rollen koopt en er al een jaar niet eens deftig op kan rijden.
Als ik op voorhand had geweten dat een Elite probleemloos ging rijden aan de helft van de prijs...

Tussenoplossingen nu zijn mountainbike op de rollen zetten maar ik heb liever de koersfiets erop + gebruik de koersfiets in de winter echt niet, de mountainbike wel nog af en toe.

Wat ik niet snap is: Als die nieuwe mount bij mij tegen de cassette duwt, dan moet dat toch bij iedereen zo zijn..? Dat heeft niets met mijn frame te maken. Viel mij wel pas op als ik die ultegra cassette stak, bij de sunny passeerde dat precies net

Terug
Bovenaan