De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vandaag de MTB Toertocht van Sint-Amands gereden. Veruit de lelijkste tocht die ik ooit heb gereden in de 15j dat ik de sport doe. Enkel grasbermen, hobbelpaden, ongemaaide weidestukken. Eerste en laatste keer dat ik daarheen ga.
 
Kadermaat 54 heb ik.
Dus bij canyon is dat een S. 2XL is net iets te groot dus :p
Bij mensen die ne S nodig hebben stel ik mij altijd zo iets voor
96f5708c0556f4554c6adf3a72e88c49.jpg
 
Ben eens bezig met m'n direto xr te installeren. Net de nieuwe body erop gezet (gezien compagnolo) maar men geeft aan dat ik momentsleutel moet gebruiken om deze vast te zetten (5Nm 44in-lbs).

Is dit absoluut noodzakelijk of kan ik op gevoel proberen? :unsure:
 
Kleine update: wat lastig gedaan aan telefoon en via mail. Ze begrepen de situatie. Opeens kan het kader wel geleverd worden in de juiste kleur. Levertermijn 3 - 5 werkdagen en dan alles nog overzetten, dus wachttijd van ongeveer een week. Begrijpen wie begrijpen kan :)
Man man. Toen ik mijn nieuw kader kreeg merkte ik opnieuw een klein blutsje in het kader. Ik gaf aan aan de fietsenmaker dat er terug een foutje was. Geen probleem, ze zouden opnieuw een claim indienen bij Trek voor een nieuw kader.

Claim werd aanvaard. Week wachten en ik zou mijn nieuw kader hebben. Na een week trokken ze hun staart terug in en was de boodschap: "kosmetisch probleem, we aanvaarden de claim niet". De fietsenwinkel gaf aan dat ze dit niet zouden aanvaarden en namen opnieuw contact op met Trek. Geen antwoord.

Ondertussen had ik zelf al geïnformeerd bij de leasemaatschappij. Zij gaven aan dat ze met de winkel gebeld hadden en dat ze daar bevestigd hadden dat het een kosmetisch probleem was. Toen ik de quote van de winkel (heb ik op mail) meegaf, dat ze het ook niet acceptabel vonden, werd het even stil, maar ze bleven bij hun standpunt. Nu dus opnieuw contact opnemen met de winkel om te luisteren wat er allemaal aan het gebeuren is... Wat een gedoe man. Absoluut geen reclame voor Trek en geen reclame voor de fietsenwinkel.

Voor de liefhebbers, foto hieronder. Ik geef meteen toe dat het geen grote 'bluts' is, maar gezien de hele historiek wil ik gewoon dat het in orde is. Ben ik aan het overdrijven? Dit zou je toch ook niet accepteren op een nieuwe iPhone, waarom dan wel op een nieuwe fiets van €6.000? :-)

Fiets.jpg
 
Man man. Toen ik mijn nieuw kader kreeg merkte ik opnieuw een klein blutsje in het kader. Ik gaf aan aan de fietsenmaker dat er terug een foutje was. Geen probleem, ze zouden opnieuw een claim indienen bij Trek voor een nieuw kader.

Claim werd aanvaard. Week wachten en ik zou mijn nieuw kader hebben. Na een week trokken ze hun staart terug in en was de boodschap: "kosmetisch probleem, we aanvaarden de claim niet". De fietsenwinkel gaf aan dat ze dit niet zouden aanvaarden en namen opnieuw contact op met Trek. Geen antwoord.

Ondertussen had ik zelf al geïnformeerd bij de leasemaatschappij. Zij gaven aan dat ze met de winkel gebeld hadden en dat ze daar bevestigd hadden dat het een kosmetisch probleem was. Toen ik de quote van de winkel (heb ik op mail) meegaf, dat ze het ook niet acceptabel vonden, werd het even stil, maar ze bleven bij hun standpunt. Nu dus opnieuw contact opnemen met de winkel om te luisteren wat er allemaal aan het gebeuren is... Wat een gedoe man. Absoluut geen reclame voor Trek en geen reclame voor de fietsenwinkel.

Voor de liefhebbers, foto hieronder. Ik geef meteen toe dat het geen grote 'bluts' is, maar gezien de hele historiek wil ik gewoon dat het in orde is. Ben ik aan het overdrijven? Dit zou je toch ook niet accepteren op een nieuwe iPhone, waarom dan wel op een nieuwe fiets van €6.000? :)

Bekijk bijlage 4672
Welke lease?

Heb ook problemen met lease vandaar (garantie waarbij de lease zegt dat het mijn fout is volgens FM maar de FM zegt dat hem alleen de herstelkost heeft doorgegeven en niets van oorzaak).

Maar je hebt groot gelijk, dit is onaanvaardbaar!
 
Welke lease?

Heb ook problemen met lease vandaar (garantie waarbij de lease zegt dat het mijn fout is volgens FM maar de FM zegt dat hem alleen de herstelkost heeft doorgegeven en niets van oorzaak).
Hoofdlease zit bij ALD Automotive (zij zijn dus eigenaar), maar zij leasen zelf bij B2Bike.
 
Ben eens bezig met m'n direto xr te installeren. Net de nieuwe body erop gezet (gezien compagnolo) maar men geeft aan dat ik momentsleutel moet gebruiken om deze vast te zetten (5Nm 44in-lbs).

Is dit absoluut noodzakelijk of kan ik op gevoel proberen? :unsure:
Op gevoel is zeker oké, als je een beetje voeling hebt met Nm's :D

disclaimer: 5Nm is niet veel (500gr op een hefboom van 1 meter)
 
Dan is het een andere (bij mij is het KBC) maar is quasi altijd als ze zelf moeten tussenkomen steken ze het meestal op u of dat is normaal
Ik heb er nog geen meter mee gereden, dus op mij kunnen ze het alvast niet steken.

Ik heb het gevoel dat ze twijfel proberen zaaien tussen fietsenmaker, lease en leverancier en het op die manier proberen afwimpelen... Kerel van de leasemaatschappij kwam zelfs af met "Ik heb de indruk dat u niet tevreden bent van uw fietslease en een reden zoekt om van de leasing af te komen?". Ik kon beginnen koken... Ik wil er helemaal niet vanaf, ik wil kunnen genieten van mijn fiets zonder zichtbaar defect.
 
Op gevoel is zeker oké, als je een beetje voeling hebt met Nm's :D

disclaimer: 5Nm is niet veel (500gr op een hefboom van 1 meter)
Merci.

Heb op gevoel gedaan maar niet snoeihard of zo. Hopelijk ok dus.

Ander vraagstuk is hoe je dat laatste stukje van je cassette voldoende vast kan zetten. Daar staat dan op "lock -> 50 Nm". Heb gezien dat daar zo'n tool (lockring tool?) voor bestaat maar dat heb ik ook al niet. Als ik het nu probeer los te draaien draait cassette gewoon mee dus zit op zich wel "vast" nu maar heb er helemaal geen macht op kunnen zetten. :crazy:

edit: Opgelost. Bon, voor mijn speciaal geval met campagnolo vond ik geen goeie momentsleutel-compatibele lockring (als de terminologie nog klopt..?) dus gewoon "Park Tool BBT-5 Campagnolo" gekocht dat ik erop kan zetten en met gewone moersleutel zal aandraaien op goed geluk. Moeilijk gaat ook...

En normaal dat ik op die nieuwe body geen extra spacers (dus voor ge uw cassette erop zet) nodig had voor m'n 9 speed? Die zouden nl wel nodig zijn voor die andere body met Shimano cassette edm. Zit zonder die spacers wel als gegoten dus das dan misschien wel normaal. Hoe het dan juist zit met een campagnolo 10-11 speed qua ruimte snap ik niet goed maar ik neem aan dat die cassette compacter in elkaar zit of zo? Swat, maakt niet uit.

Aja, en moet ik nog die body etc invetten? :shutup:

Allemaal niet simpel als ge er niets van kent. :p
 
Laatst bewerkt:
Allez, vandaag fiets op trainer kunnen installeren en eerste ritje kunnen maken. Wel nog een hoop "problemen":

- Ik weet niet of mijn achtervork 130mm of 135mm breed is, wat van belang is voor de plaatsing op de trainer (moertje langs binnen- of buitenkant van de linkerzijde vd vork). Met wat geforceer was het gelukt op 135mm breedte en erna zag ik dat er twee mogelijkheden zijn... Oops.

- Speciale campagnolo body en 9-speed campagnolo cassette gekocht maar schakelen gaat soms enorm stroef en soms helemaal niet. Maakt dan een hels lawaai en moet dan even andere kant op schakelen. Ketting heeft 2k km en cassette is nieuw, misschien daardoor?

- Zwift aan de praat gekregen maar nog geen kalibratie gedaan met de elite app want dat is toch wat rommel zo op het eerste zicht. Morgen eens met een fris hoofd naar kijken maar connectie maken was al een huzarenstuk.

- Nog een ANT+ dongle nodig want blijkbaar kan mijn garmin HS-meter niet meer bij het bluetooth-signaal. Iemand een aanrader voor een goeie en niet te dure ANT+ dongle?
 
Terug
Bovenaan