De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dagelijks mss de canyon outlet in de gaten houden of zoals hier al vermeld Wim Devos volgen op Facebook.

Of ergens een goeie 2dehands proberen op de kop te tikken. Ik merk dat er vaak corona fietsers beginnen hun nieuwe fietsen te verkopen.
Het aanbod is vrij triest om eerlijk te zijn :P
Ik weet ook niet wanneer canyon met zijn nieuwe lijn afkomt. Ik bedoel dan met R8100.
Heb wel nog even tijd om de kat uit de boom te kijken. Maar ook niet eeuwig natuurlijk :P

Heb een wervelfractuur dus kan niet zonder korset zitten of stappen. De schade valt al bij al nog mee, het nog veel erger, maar het is lastig omdat het de beweeglijkheid serieus beperkt.

Seizoen is inderdaad gedaan, maar ik had net 2 weken geleden een suito gekocht om wat deftig te zwiften in de winter. Dat zal nu dus ook niet meer lukken. :wallbash:

En als ik kijk naar de huidige prijzen van fietsen dan wordt ik ook allesbehalve vrolijk :p
Vooral omdat ik graag gewoon terug Di2 zou willen.
Is het overzetten van uw Di2 geen optie? Bij mtb is het vaak toch gemakkelijk om een groepset over te zetten als de derailleur nog recht en heel is.

Het was ochtend en ik reed rechtdoor in een straat zonder fietspad. Een wagen sloeg de straat in op mijn rechterkant en had mij niet gezien en reed mij dus vol aan.
Bevond jij je op een voorrangsweg of had die wagen voorrang als die van rechts kwam? Kan je dan wel rekenen op een verzekering als je in fout bent (indien het geen voorrangsweg ).

Vele autobestuurders lijken dwars door fietsers te kijken als ze van rechts komen. Het enige waar ze voor stoppen zijn auto´s. Hoeveel keer ik al heb moeten remmen terwijl ik op een voorrangsweg rijdt voor een auto die van rechts komt... Sommige kijken je dan nog aan met een blik alsof ze nog nooit een fietser gezien hebben.

Mijn zoontje wil graag beginnen koersen maar als ik er aan denk dat hij dan constant in ons vlaanderen op pad moet sta ik er toch niet echt voor te springen.

Jaja dat is gewoon starten met platte banden, en ook als een bloemzak op je fiets zitten.
Lekke band 1 en 2 of 3 was ook dezelfde persoon. Als ik dan na het herstellen zag hoe die band opgepompt was, daar zat volgens mij geen 4 bar in. En het was een grote stevige gast, daar durf ik geld op zetten dat die nog een keer lek gereden is.

Plat rijden op glas ofzo, dat is pech. Lekrijden op een heel slechte betonbaan, dat is eigen fout he.
Ze vroegen om goed op tijd te komen, ze waren beter met een vloerpomp iedereen afgegaan om te zien dat de banden tenminste hard stonden.
Een collega van me rijdt in een wielerclub waar een "materiaalmeester" de fietsen voor vertrek controleert, onder meer voor bandendruk. Die willen km maken, en onderweg geen tijd verliezen.
Bij ons in de club is voor wat banden vervangen betreft de regel heel eenvoudig: er zijn enkele mensen die daar zeer handig in zijn, en die doen dat dus. Wij gaan als groep niet wachten op mensen die daar zelfs 5 min+ over doen om dat op te lossen.

Bevond jij je op een voorrangsweg of had die wagen voorrang als die van rechts kwam? Kan je dan wel rekenen op een verzekering als je in fout bent (indien het geen voorrangsweg ).

Vele autobestuurders lijken dwars door fietsers te kijken als ze van rechts komen. Het enige waar ze voor stoppen zijn auto´s. Hoeveel keer ik al heb moeten remmen terwijl ik op een voorrangsweg rijdt voor een auto die van rechts komt... Sommige kijken je dan nog aan met een blik alsof ze nog nooit een fietser gezien hebben.

Mijn zoontje wil graag beginnen koersen maar als ik er aan denk dat hij dan constant in ons vlaanderen op pad moet sta ik er toch niet echt voor te springen.

Het was gewoon in een woonstraat. Wij reden beide in de woonstraat en gingen elkaar dus kruisen. We kruisen elkaar ter hoogte van een straat op mijn rechterkant waar de wagen dus gewoon indraait terwijl ik rechtdoor rij.
Dus geen sprake van voorrang aan rechts. :p

Bij cube zijn de 2022 agree's toch met 12-speed Shimano (of SRAM)
Dan moet je natuurlijk wel met een cube rijden :(
En daar heb ik nu niet zoveel zin in :(

Het was gewoon in een woonstraat. Wij reden beide in de woonstraat en gingen elkaar dus kruisen. We kruisen elkaar ter hoogte van een straat op mijn rechterkant waar de wagen dus gewoon indraait terwijl ik rechtdoor rij.
Maar wel van een blinde otter achter dat stuur...
Dan moet je natuurlijk wel met een cube rijden :(
En daar heb ik nu niet zoveel zin in :(
Ik zou beginnen met je een spoedig herstel toe te wensen.
Verder zou ik in jouw geval overwegen om op 2dehands.be uit te kijken naar een fiets die je interesseert. Je hebt nu toch enkele weken de tijd. Die fiets kan je dan terug verkopen wanneer je wel jouw 'droomfiets' hebt kunnen vangen.

Als ik bij pakweg bmc, trek of scott kijk dan zie ik daar toch overal 2022 modellen met de nieuwe 12sp groepen? Alleen is de kans klein dat je die al over enkele weken kan oppikken. Ik heb op instagram wel een emonda (dacht ik) met dura ace 12sp zien passeren bij een winkel in Tessenderlo 😛
Een 2dehands zoeken en die volgend jaar weer verkopen lijkt me inderdaad de beste optie.

Als ik bij pakweg bmc, trek of scott kijk dan zie ik daar toch overal 2022 modellen met de nieuwe 12sp groepen? Alleen is de kans klein dat je die al over enkele weken kan oppikken. Ik heb op instagram wel een emonda (dacht ik) met dura ace 12sp zien passeren bij een winkel in Tessenderlo 😛
Een 2dehands zoeken en die volgend jaar weer verkopen lijkt me inderdaad de beste optie.
Ik zie bij trek/ BMC en scott nog veel 2022 modellen met de mechanische ultegra hoor :P

Ah , had het me verkeerd voorgesteld. Spoedig herstel

Sinds kort heb ik zwift en nu ondervind ik een probleem. Na 5x probleemloos connectie met mijn nieuwe trainer en alles een normale werking heb ik bij mijn laatste keer opnieuw probleemloos kunnen koppelen zowel power als controllable maar als ik aan het rijden ben voel ik niks van weerstand van de trainermotor de slope difficulty staat nochtans op max. Ik rij dus op mijn grootste verzet rond en kan bijna niet boven de 200watt duwen en heb geen weerstand zowel op het vlakke als tijdens beklimmingen. Ik heb reeds alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zowel via pc als smartphone gekoppeld en geprobeerd en telkens het zelfde. Wie kan me helpen want ik ben redelijk radeloos op het moment.

Sinds kort heb ik zwift en nu ondervind ik een probleem. Na 5x probleemloos connectie met mijn nieuwe trainer en alles een normale werking heb ik bij mijn laatste keer opnieuw probleemloos kunnen koppelen zowel power als controllable maar als ik aan het rijden ben voel ik niks van weerstand van de trainermotor de slope difficulty staat nochtans op max. Ik rij dus op mijn grootste verzet rond en kan bijna niet boven de 200watt duwen en heb geen weerstand zowel op het vlakke als tijdens beklimmingen. Ik heb reeds alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zowel via pc als smartphone gekoppeld en geprobeerd en telkens het zelfde. Wie kan me helpen want ik ben redelijk radeloos op het moment.
Zit je mss gewoon in ERG modus te rijden?

Welke rollen zijn het?
Met de app van de fabrikant werkt het wel goed?

Het ergste wat kon gebeuren is bij deze gebeurd.
Aangereden met de fiets…
Zowel fiets als man natuurlijk perte-totale. Zal een week of 6 niet kunnen fietsen. Niet dat het uitmaakt want ik heb bij deze toch geen fiets meer, en als ik zo kijk naar de beschikbaarheid van fietsen dan lijkt het mij sterk dat ik in 2021 nog een kilometer kan fietsen…
Echt om te rotten!
Wa maat hebt ge? Ik heb nog nen 2XL AL Canyon staan in Beveren die niet gebruikt wordt...

Terug
Bovenaan