De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Nu ga ik mij de komende maanden gewoon wat focussen op lage intensiteit, niet op de cijfertjes letten en gewoon genieten zolang het goed weer blijft en zodoende terug wat basis opbouwen.
Uiteindelijk is het vooral doen waar je goesting in hebt. Sinds vorige week op Zwift terug wat races beginnen rijden. Vandaag ook eentje gestart, wie zat er bij de b's? Rojas van Movistar :biglaugh:.
40km op de buitenste banen van New York, beetje op en af dus. Eerste 35km zelf een paar keer aangevallen omdat het vrij traag ging. En dan ging Rojas. Ik als enige daar achter. Manman, lang geleden dat ik nog zo afzien heb, hartslag 190 aangetikt.
Tussen kilometer 3 en 1 alle kopwerk gedaan, die lepe profs he. Ik wou voorkomen dat de rest terugkwam en het is niet dat ik anders wel kans maakte. De laatste kilometer begon hij dan constant 8 a 9w/kg te rijden, tot een sprint is het dus niet echt meer gekomen :ROFLMAO:. Goeie training, dat wel!

Intervals zijn lang geleden. Vorige winter en voorjaar wel geregeld via zwift. Dan deed ik elke week minstens 2 trainingen en een groepsrit achter de pacer (toen pacer C nog makkelijker te volgen was).
Nu ga ik mij de komende maanden gewoon wat focussen op lage intensiteit, niet op de cijfertjes letten en gewoon genieten zolang het goed weer blijft en zodoende terug wat basis opbouwen.
Misschien een domme vraag, maar is je verzet te klein? :D Ik durf op 11/28 ook de koppenberg niet op :p

Uiteindelijk is het vooral doen waar je goesting in hebt. Sinds vorige week op Zwift terug wat races beginnen rijden. Vandaag ook eentje gestart, wie zat er bij de b's? Rojas van Movistar :biglaugh:.
40km op de buitenste banen van New York, beetje op en af dus. Eerste 35km zelf een paar keer aangevallen omdat het vrij traag ging. En dan ging Rojas. Ik als enige daar achter. Manman, lang geleden dat ik nog zo afzien heb, hartslag 190 aangetikt.
Tussen kilometer 3 en 1 alle kopwerk gedaan, die lepe profs he. Ik wou voorkomen dat de rest terugkwam en het is niet dat ik anders wel kans maakte. De laatste kilometer begon hij dan constant 8 a 9w/kg te rijden, tot een sprint is het dus niet echt meer gekomen :ROFLMAO:. Goeie training, dat wel!

En waarom rijdt die bij de b's....
Al zo een oud zeer in Zwift, en zo eenvoudig op te lossen.
Idd ik ben geschrapt geweest bij de b's (toen rollen foute wattages gaven), en dan waren er in mixed nog b's voor mij die niet geschrapt werden :lol:

Stevig ritje na huis vandaag. Ik wou onder het half uur thuis zijn maar het is me niet gelukt. Blijven steken op iets meer dan 32 km/h gemiddeld. Nog nét wat te zwak naar mijn goesting. Ik was wel grotendeels van de rit 35 aant rijden, maar de eerste km's zijn altijd een pak trager en dan hier en daar afremmen en stoppen int verkeer..

Volgens mijne Garmin wel een heel goei training met een 4,5 rating aeroob..
Morgen rustdag of misschien een klein looptoerke.

@Mixhell : krampen & verzuring is echt normaal als je wat harder begint te fietsen. "shut up legs, your fine" vind ik altijd echt toepasselijk en klopt ook wel. Zelfs met verzuring kan je nog een heel eindje blijven fietsen.
Een hongerklop is wat anders. Dan is het over & out en kan je tegen 18 à 20 km/h naar huis bollen :p

Laatst bewerkt:
Ik kan op 1 hand tellen hoeveel maal ik krampen heb gehad de afgelopen 10 jaar.. Ik durf ook beweren dat ik in die jaren voldoende zware ritten gereden heb 😅

Zag er toch onaangenaam druk uit, vooral op de smeys/moskes.

Ik kan op 1 hand tellen hoeveel maal ik krampen heb gehad de afgelopen 10 jaar.. Ik durf ook beweren dat ik in die jaren voldoende zware ritten gereden heb 😅
Ik kan dat echt enorm snel hebben. Zelfs als ik eens 'doorduw' met de gewone fiets over een brug, voel ik mijn benen direct opblazen. Als ik op de trappers loop hetzelfde. Kan nu ook wel liggen aan het feit dat ik een zittend beroep heb en de benen altijd wat strammer voelen hierdoor.

krampen hebben toch ook vooral te maken met water/eten hoor. Als je op een zomerrit van 100km niets drinkt, hoe goed je conditie ook is, heb je het sowieso vlaggen.

Mineralen, zouten, water en ook magnesium kunnen dat wel tot een minimum beperken.

En hoeveel x heb je over de limiet gefietst?
Is dat niet net de truc, niet er over gaan?

Ik heb mij al veel leeg/perte totale gereden, dan nog geen kramp.

Enige kramp die ik me kan herinneren is Marmotte 2018 waar het ongelooflijk warm was, toen had ik een kramp net voor bocht 3.

Voor alle duidelijkheid: bij krampen hebben we het over spieren die echt samentrekken en dat je er (even) niets meer mee kan doen? Pijnlijke of oververmoeide benen zijn geen krampen.

Ik heb dat meestal na het fietsen. Laatste keer was op restaurant na ‘s ochtends een stevige rit op zwift te hebben gereden. Gewoon even verkeerde bewegen tijdens het verschuiven van mijn stoel en knal, kramp in mijn bovenbeen. Dan zit je daar schoon met 1 been omhoog aan uwe chateaubriand 😀

Voor alle duidelijkheid: bij krampen hebben we het over spieren die echt samentrekken en dat je er (even) niets meer mee kan doen? Pijnlijke of oververmoeide benen zijn geen krampen.
Ja segggg :biglaugh:

Ik denk dat we kunnen stellen dat krampen voor de ene niet hetzelfde is als krampen voor de andere.

bij echte kramp ga je niet meer kunnen fietsen op dat moment, dat is gewoon stoppen en voet aan grond. Als ik dan minuutje w8 en wa drink kan ik weer verder tot ander been aan de beurt is :D

Hier nog nooit krampen gehad. Ik zou ook eens willen weten wat het precies is :biglaugh:

Maar wel al ettelijke keren me volledig leeg gereden/gelopen. Serieus spierpijn ondervonden.
Enkel die beruchte krampen blijven steeds achterwege. Volgens mij is dit ook deels aangeboren zeker

Terug
Bovenaan