De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Het ergste wat kon gebeuren is bij deze gebeurd.
Aangereden met de fiets…
Zowel fiets als man natuurlijk perte-totale. Zal een week of 6 niet kunnen fietsen. Niet dat het uitmaakt want ik heb bij deze toch geen fiets meer, en als ik zo kijk naar de beschikbaarheid van fietsen dan lijkt het mij sterk dat ik in 2021 nog een kilometer kan fietsen…
Echt om te rotten!

Aangereden met de fiets…
Zowel fiets als man natuurlijk perte-totale. Zal een week of 6 niet kunnen fietsen. Niet dat het uitmaakt want ik heb bij deze toch geen fiets meer, en als ik zo kijk naar de beschikbaarheid van fietsen dan lijkt het mij sterk dat ik in 2021 nog een kilometer kan fietsen…
Echt om te rotten!
ne maat van mij heeft hetzelfde meegemaakt en heeft een prijselijke fiets gevonden bij Wim De Vos. Alle andere fietsenmakers hadden enkel nog high-end fietsen (+5000€) in zijn maat.

Aangereden met de fiets…
Echt om te rotten!
Shit man, niet goed. Sterkte! Hopelijk na 6 weken terug de oude zonder bijkomende complicaties.

Aangereden met de fiets…
Echt om te rotten!

Ongelooflijk kut zeg. Beterschap gewenst!

Ik rijd minstens 80% van mijn afstanden tegenwoordig aan de vaart of jaagpad. Als je 250+km/week fiets heb je wekelijks minstens 1 à 2 keer voor dat je bijna wordt aangereden lijkt het, vooral als je na de werkuren gaat als mensen wat vermoeider achter het stuur zitten. Eigenlijk echt niet verantwoord maar ja...

Hier nog nooit krampen gehad. Ik zou ook eens willen weten wat het precies is :biglaugh:

Maar wel al ettelijke keren me volledig leeg gereden/gelopen. Serieus spierpijn ondervonden.
Enkel die beruchte krampen blijven steeds achterwege. Volgens mij is dit ook deels aangeboren zeker

Zal zeker een bepaalde aanleg voor zijn plus misschien kortere spieren of iets dergelijk?

Ik heb nu de laatste circa 3 weken maar 1 of 2 dagen niet gesport en dan ben ik er echt wel gevoelig voor. Zeker gezien waarvan ik kwam enkele maanden terug. Deze week maandag fietsen, dinsdag lopen, woensdag fietsen, donderdag zwemmen en vandaag lopen. Elke dag foamen, beetje stretchen, extra elektrolyten nemen, veel water drinken, ... Het lopen en zwemmen heb ik pas terug opgenomen en dat maakt het natuurlijk niet beter. En ik had donderdag tijdens het zwemmen echt vreselijke kramp opeens in mijn hamstrings.

Er moeten idd mensen zijn die niet goed weten wat krampen zijn want dan ga je echt niet lekker naar de kant zwemmen of tegen je benen roepen dat ze niet moeten janken. :tongue: Dan ga je eerder even kopje onder zodat je hopelijk voldoende kan ontspannen zodat het over gaat. Op de fiets kan ik het hebben na bijzonder hard tempo en als ik dan plots van de fiets moet stappen bijv. Maar over het algemeen heb ik het altijd erger gehad met zwemmen en ik denk de meeste mensen wel? Aanrader dus! :tongue:

Aangereden met de fiets…
Echt om te rotten!
Shor man, is inderdaad een van men grootste vrezen. Verl lichamelijke schade dan toch als je 6 weken niet kan fietsen. Veel beterschap. ‘T is een heel erg magere troost, maar ‘t seizoen is bijna gedaan, dus er is tijd genoeg om rustig te genezen nu.

Vreselijk. Vooral als je lichamelijk iets voor hebt. Hopelijk snel terug in orde!

Zijn er hier die om fietsprestatie te verbeteren ook aan krachttraining voor benen doen? Ik zou dit willen doen om spiermassa te verhogen. Ik heb van nature nogal dunne beentjes.

Vreselijk. Vooral als je lichamelijk iets voor hebt. Hopelijk snel terug in orde!

Zijn er hier die om fietsprestatie te verbeteren ook aan krachttraining voor benen doen? Ik zou dit willen doen om spiermassa te verhogen. Ik heb van nature nogal dunne beentjes.
Veel heb je daar niet aan. Buiten dat je wat explosiever bent in het aanzetten.

Dan laat het maar want ik ben explosief genoeg :D

Iemand een goede tip voor fietslamp vooraan?
- 't is voor donkere ochtend en avondritten naar het werk op onverlichte paden.
- eenvoudig op en af de fiets te halen zodat ik er 's morgens niet mee lig te vodden om rond mijn stuur te krijgen

Shor man, is inderdaad een van men grootste vrezen. Verl lichamelijke schade dan toch als je 6 weken niet kan fietsen. Veel beterschap. ‘T is een heel erg magere troost, maar ‘t seizoen is bijna gedaan, dus er is tijd genoeg om rustig te genezen nu.
Heb een wervelfractuur dus kan niet zonder korset zitten of stappen. De schade valt al bij al nog mee, het nog veel erger, maar het is lastig omdat het de beweeglijkheid serieus beperkt.

Seizoen is inderdaad gedaan, maar ik had net 2 weken geleden een suito gekocht om wat deftig te zwiften in de winter. Dat zal nu dus ook niet meer lukken. :wallbash:

En als ik kijk naar de huidige prijzen van fietsen dan wordt ik ook allesbehalve vrolijk :P
Vooral omdat ik graag gewoon terug Di2 zou willen.

Rot man hopelijk snel weer beter!!
Komt de verzekering helemaal niet tussen?
Verzekering zal wel tussenkomen. Vraag is voor hoeveel natuurlijk en vooral ook wanneer.
Enkel mijn wielen waren al 800€ waard. Dus ja goed. Ik denk dat ik blij mag zijn als ik januari 2022 iets van geld zie.

Maar zoals straight-six zegt is vooral het gebrek aan beschikbare fietsen een probleem. Van zodra ik kan zal ik eens gaan rondhoren. Maar ik heb er geen goeie hoop in.

Verzekering zal wel tussenkomen. Vraag is voor hoeveel natuurlijk en vooral ook wanneer.
Enkel mijn wielen waren al 800€ waard. Dus ja goed. Ik denk dat ik blij mag zijn als ik januari 2022 iets van geld zie.

Maar zoals straight-six zegt is vooral het gebrek aan beschikbare fietsen een probleem. Van zodra ik kan zal ik eens gaan rondhoren. Maar ik heb er geen goeie hoop in.
Veel beterschap in ieder geval!

Hoe is het gebeurd?

Dan laat het maar want ik ben explosief genoeg :D

Iemand een goede tip voor fietslamp vooraan?
- 't is voor donkere ochtend en avondritten naar het werk op onverlichte paden.
- eenvoudig op en af de fiets te halen zodat ik er 's morgens niet mee lig te vodden om rond mijn stuur te krijgen
De lampjes van cateye klikken heel makkelijk op en af de fiets. Ook geen 36 standen lichtsterkte zonder nut uit-laag-hoog voor de koplamp en uit of aan voor het achterlicht.

Allez vandaag nog eens naar de spinning geweest. Ging al bij al goed.

In juni eerste keer amper 180w gemiddeld na jaren niet sporten. Nu 270w gem (45min) met 290w FTP ingesteld (nog niet getest wel, zal wellicht ietske meer zijn durf ik gokken).

Hopelijk deze winter boven de 300w en naar de 80kg toe. En dan volgende lente voor het eerst eens fit op de fiets zitten. :clap:

Het was ochtend en ik reed rechtdoor in een straat zonder fietspad. Een wagen sloeg de straat in op mijn rechterkant en had mij niet gezien en reed mij dus vol aan.
Dagelijks mss de canyon outlet in de gaten houden of zoals hier al vermeld Wim Devos volgen op Facebook.

Of ergens een goeie 2dehands proberen op de kop te tikken. Ik merk dat er vaak corona fietsers beginnen hun nieuwe fietsen te verkopen.

Terug
Bovenaan