De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Bioracer Spitfire getest na aanraden hier, voor 62 euro opgepikt bij AS Adventure. Toffe zeem inderdaad, zeker goeie kwaliteit overall. Bretellen wel wat aan de korte kant waardoor het wat neiging heeft tot spannen aan de juwelen en snijden in de lies. Ik veronderstel dat dat wel zal beteren als het wat rekt, Doltcini spande de eerste keer ook oncomfortabel hard.
 
Bioracer Spitfire getest na aanraden hier, voor 62 euro opgepikt bij AS Adventure. Toffe zeem inderdaad, zeker goeie kwaliteit overall. Bretellen wel wat aan de korte kant waardoor het wat neiging heeft tot spannen aan de juwelen en snijden in de lies. Ik veronderstel dat dat wel zal beteren als het wat rekt, Doltcini spande de eerste keer ook oncomfortabel hard.
Of dat buikje zit in de weg :unsure:
 
Iemand ervaring of reviews gelezen over de nieuwe fietstrainer op de markt 'dare2ride fuego' het zou in Nederland ontwikkeld worden is zeer stil en je krijgt veel voor zijn prijs. Als je wat zoekt heb je hem voor 550 incl shipping.
Interessant...
Ken hem ook niet.
Niet echt veel van terug te vinden. Op YouTube wel een geluidstest. 55Db (dat is echt wel stil).
 
Bioracer Spitfire getest na aanraden hier, voor 62 euro opgepikt bij AS Adventure. Toffe zeem inderdaad, zeker goeie kwaliteit overall. Bretellen wel wat aan de korte kant waardoor het wat neiging heeft tot spannen aan de juwelen en snijden in de lies. Ik veronderstel dat dat wel zal beteren als het wat rekt, Doltcini spande de eerste keer ook oncomfortabel hard.
Hoe groot ben je?
Doltcini is toch de grootste B-rommel die er bestaat? :wtf:

Doe mij maar gewoon een goeie broek. Comfort daar heb ik wel wat geld voor over. Ik heb nu een lange en korte set van Gobik, dat kan in aanraden. Performance gericht en heel nauwaansluitend. Maar heerlijk om mee te rijden.
 
Ik dacht mijzelf te belonen met carbon wielen, maar anderzijds kan ik even goed een MTB kopen (staat al even op de wishlist).

Any thoughts over de grand canyon 6? Lijkt me proper afgemonteerd, wel aan de zware kant (maar niet onlogisch gezien het budget).
"Amai, da's wel heel zwaar." Of je het daarvoor moet laten is een andere zaak.
Ik vermoed dat waar voor je geld binnen die prijsklasse heel gelijklopend zal zijn tussen alle merken.

Mijn eerste fiets was alvast een heel gelijkaardige. En die heeft de passie voor het mountainbiken toch ook aangewakkerd.

Ik vind dat je er weinig mis mee kan doen. Nieuw is leuk.
En wil je intensiever gaan mountainbiken dan koop je een nieuwe duurdere voor het betere werk.
Geen buyer's remorse omdat je een vele te dure fiets hebt, terwijl je hem amper gebruikt.


edit: Hoe vaak gaat dat geleuter over broeken en zeemvellen nog passeren?
 
Als ze hem in Nederland ontwikkelt hebben moeten ze toch eens snel op Aliexpress kijken. Lijkt nogal hard op jetblack, thinkrider of xplova als je het mij vraagt. De betere Ali trainers.
550x425.jpg

dare2ride-fuego-10-smart-bike-trainer-1.jpg


Iemand ervaring of reviews gelezen over de nieuwe fietstrainer op de markt 'dare2ride fuego' het zou in Nederland ontwikkeld worden is zeer stil en je krijgt veel voor zijn prijs. Als je wat zoekt heb je hem voor 550 incl shipping.
 
Ali trainers? :D Is dat iets waard? :D
Dcrainmaker had er zo is één getest, kwam er niet slecht uit dacht ik.
De vraag is natuurlijk of ze ook duurzaam zijn over de jaren heen, krijgen ze frequent updates, zowel van het merk als van de 3rd party apps? Doet Zwift evenveel moeite voor zo'n merk om de compabiliteit te blijven garanderen vs tacx of wahoo?
 
Ik dacht mijzelf te belonen met carbon wielen, maar anderzijds kan ik even goed een MTB kopen (staat al even op de wishlist).

Any thoughts over de grand canyon 6? Lijkt me proper afgemonteerd, wel aan de zware kant (maar niet onlogisch gezien het budget).
Inderdaad aan de zware kant. Maar dat is niet zo een supergroot probleem.
Achteras is QR en geen steekas. Dat is ook niet zo een groot probleem.
Vooras lijkt me wel steekas te zijn. Zie het niet direct in de specs staan. Vooraan raad ik toch wel een steekas aan.
Voorvork is een goedkope suntour. Maar niet echt een idee of dat slecht is.


Ge gaat u daar zeker mee kunnen amuseren.
 
Inderdaad aan de zware kant. Maar dat is niet zo een supergroot probleem.
Achteras is QR en geen steekas. Dat is ook niet zo een groot probleem.
Vooras lijkt me wel steekas te zijn. Zie het niet direct in de specs staan. Vooraan raad ik toch wel een steekas aan.
Voorvork is een goedkope suntour. Maar niet echt een idee of dat slecht is.


Ge gaat u daar zeker mee kunnen amuseren.

Bedankt voor de feedback!

Zoals @Arkaine opmerkt zijn de specs in deze prijsklasse blijkbaar zeer gelijkaardig. Ik vind bv. niet meteen in deze klasse steekassen terug (bv. bij Trek of Scott, ook beide knappe fietsen trouwens).
 
Je mag altijd wat info per pb sturen :wink:. Ik heb ook mijn ht verkocht toen ik een gravel-fiets had gekocht, maar nu jeukt het weer. Ik vind het altijd zo zonde om met de fully in de modder te gaan baggeren.

Ik heb geen platen meer in de verkoop staan momenteel. Wat had jij toen van mij gekocht?
 
Je mag altijd wat info per pb sturen :wink:. Ik heb ook mijn ht verkocht toen ik een gravel-fiets had gekocht, maar nu jeukt het weer. Ik vind het altijd zo zonde om met de fully in de modder te gaan baggeren.

Ik heb geen platen meer in de verkoop staan momenteel. Wat had jij toen van mij gekocht?

Denk Aphex Twin, Jon Hopkins (immunity?) en nog wat moois, zou eens moeten kijken thuis.

Die mountainbike was half lachend, foto van topic Bikeporn hieronder.
Lig zelf wat in de knoop want hoe weinig ik hem ook gebruik, tis wel een leuk beestje om als reserve te hebben (voor bikepack, ooit eens een MTB weekend,...) Daarvoor zal de gravelfiets waarschijnlijk soms wel te kort schieten.

IhGOTE2.png
 
Je mag altijd wat info per pb sturen :wink:. Ik heb ook mijn ht verkocht toen ik een gravel-fiets had gekocht, maar nu jeukt het weer. Ik vind het altijd zo zonde om met de fully in de modder te gaan baggeren.

Ik heb geen platen meer in de verkoop staan momenteel. Wat had jij toen van mij gekocht?
Elke fiets is zonde om te gebruiken in modder!
 
Terug
Bovenaan