De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Elodie was een spurtster. Dus puur explosiviteit, geen uithouding...
Ja, zover was ik ook al. Maar Elodie weet bijvoorbeeld wel wat het is om een gestructureerd trainingsschema te volgen. Diepgaan, keihard trainen, ... Dat lichaam weet wat het is om af te zien. Dat merk je ook in die interviews met Elodie en Jeroom dat zij direct die volledige focus terug heeft. Bovendien heeft zij ook na haar carrière lange afstanden gelopen, niet competitief misschien, maar het kan maar helpen. Uithouding lijkt me ook gemakkelijker te trainen dan sprintsnelheid, maar ik kan me vergissen.

Oh, maar getik kan werkelijk van overal komen waar torsie op komt te staan bij het rijden. Ik heb mij ooit eens weken triestig gezocht naar een kraakske dat verscheen bij het rijden, ook bij het uit het zadel rijden... Alles nagelopen wat plausibel was... EN...HET...GING...NIET...WEG! Weet je wat het was? De zadelpen die kraakte in het frame. Blijkbaar flexte het frame net voldoende om wat speling met de zadelpen te geven.
Zeker met een carbon kader, dat is een klankkast van jewelste. En neem daar nog bij dat je vaak enkel al fietsend gekraak hoort (door alle bijgeluiden heen en zonder mogelijkheid om met je oor dichtbij de bron van gekraak te komen tenzij je een slangenmens bent) en het wordt al snel een enerverende zoektocht. Elk boutje is daarbij een mogelijke verdachte.

Is het opgelost geraakt voor de wedstrijd of heeft het overleeft?
Heeft het overleeft.
Kabeltje ligt thuis. Had iemand het al laten gaan halen.
Straks eens kijken als het zo simpel is zoals het lijkt.

Kabel aan derailleur en schakelaar los maken.
Dan de kabel door het zwarte omhulsel er uit trekken.
Nieuwe er door steken.
Kabel op spanning zetten en derrie afstellen.

En dan naar de fm zodat hij het kan oplossen :p

Heeft het overleeft.
Kabeltje ligt thuis. Had iemand het al laten gaan halen.
Straks eens kijken als het zo simpel is zoals het lijkt.

Kabel aan derailleur en schakelaar los maken.
Dan de kabel door het zwarte omhulsel er uit trekken.
Nieuwe er door steken.
Kabel op spanning zetten en derrie afstellen.

En dan naar de fm zodat hij het kan oplossen :p
Knip de kabel op het einde wel met een deftige tool af als hij erdoor getrokken is. Een gewone kniptang is eigenlijk een no-go..

over anti-rafel dopkes gesproken: is dat gewoon de kabel samendrukken, er in steken en dan toeknijpen met een tang?

niet samendrukken maar, indien nodig, samendraaien.

En dan inderdaad, insteken en toeknijpen. Er bestaan speciale tangen voor, of kabeltangen met een uitsparing die precies daarvoor dient. Je wil namelijk 1 of 2 serieuze kneepjes geven, maar met een universele of kniptang zit je er wel héél snel door. Met een nijptang lukt dat eigenlijk niet.

EDIT: Er zijn er ook, toch al een aantal keer gezien op jijbuis, die de kabel dippen in een tubetje secondelijm, en géén dopke gebruiken. Ziet er wel slick uit en werkt ook gewoon goed.

Laatst bewerkt:
Heb het met enige tang in huis samengeknepen, was dat of kwijt of FM had dat vergeten installeren.

Wiel binnengestoken, volgens 'help center' op website Ridley is het nog onder garantie bij hen

Uiteindelijk zonder veel horten of stoten la cannibale uitgereden afgelopen zaterdag. Enkel serieus afgezien op het maanlandschap in de laatste kilometers, maar dat is niet meer dan normaal na zoveel km's in de benen. Achteraf heel blij dat ik voldoende gellekes mee had, want heb er heel wat verbruikt. Het was serieus warm en ik kreeg na een tijd niets meer gekauwd.

Inmiddels ook de mont ventoux langs de drie kanten gedaan en via malaucène is imo toch echt het mooiste. Zeker 's ochtends wanneer je de zon ziet opkomen :love:. Wel blijft Bédoin in mijn ogen moeilijker (voornamelijk 'mentaal' dan).

Op naar een nieuwe uitdaging!

Iemand ervaring of reviews gelezen over de nieuwe fietstrainer op de markt 'dare2ride fuego' het zou in Nederland ontwikkeld worden is zeer stil en je krijgt veel voor zijn prijs. Als je wat zoekt heb je hem voor 550 incl shipping.

Ik dacht mijzelf te belonen met carbon wielen, maar anderzijds kan ik even goed een MTB kopen (staat al even op de wishlist).

Any thoughts over de grand canyon 6? Lijkt me proper afgemonteerd, wel aan de zware kant (maar niet onlogisch gezien het budget).

Terug
Bovenaan