Gisteren en vandaag de Bohemian Border Bash gereden. Gravelevent in Tsjechië, net over de Duitse grens, in de Bohemen. >70 km & >1100hm en >160 km met >2600 hm (gps gaf er ruim 3000 maar niet zeker of dat correct is). Uitgelezen streek voor gravel, bossen, heuvels, zotte zandsteenformaties, Elbevallei etc.
Nauwelijks kunnen fietsen dit jaar maar kunnen terugvallen op een door de jaren opgebouwde dankzij andere sporten opgebouwde conditie, dus nog niet al te kapot. Mits interesse wil ik er nog wel wat over uitwijden, in ieder geval nen aanrader! Heb - zot als ik ben - ook mijne kodak (formaat baksteen) meegetroond dus links en rechts nog wat mooie plaatjes kunnen maken.
Ook best content dat ik met nen 'old school' 3x9 groepset rondreed (50-30 bij 11-36, Sora & Deore door elkaar gekletst), het extra bereik was geen luxe. Had ook een verende stuurpen geïnstalleerd maar die dempblokjes verschuiven blijkbaar na te veel schokken, ga ik eens nader moeten bekijken, stuurpen kon op het einde echt 12° op en neer quasi zonder weerstand, nogal brak naar krachtoverbrenging toe.