De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Met welke pedalen reed je ervoor? Is het kleinere oppervlak niet minder leuk of goed?

Ik wil ook stilaan kijken voor nieuwe want mijn huidige look pedalen zijn echt al heel oud. Het schoenplaatje maakt soms ook zo een piep geluid. Nog nooit met time gereden
Time heeft toch juist een groter oppervlak?
 
Met welke pedalen reed je ervoor? Is het kleinere oppervlak niet minder leuk of goed?

Ik wil ook stilaan kijken voor nieuwe want mijn huidige look pedalen zijn echt al heel oud. Het schoenplaatje maakt soms ook zo een piep geluid. Nog nooit met time gereden
Zoveel verschil qua oppervlakte lijkt er mij toch niet te zijn? Daarvoor reed ik met Look, de reden weet ik niet meer maar ik weet wel nog dat ik 2x op relatief korte tijd nieuwe Look pedalen gekocht en het beu was.
 
Gisteren en vandaag de Bohemian Border Bash gereden. Gravelevent in Tsjechië, net over de Duitse grens, in de Bohemen. >70 km & >1100hm en >160 km met >2600 hm (gps gaf er ruim 3000 maar niet zeker of dat correct is). Uitgelezen streek voor gravel, bossen, heuvels, zotte zandsteenformaties, Elbevallei etc.

Nauwelijks kunnen fietsen dit jaar maar kunnen terugvallen op een door de jaren opgebouwde dankzij andere sporten opgebouwde conditie, dus nog niet al te kapot. Mits interesse wil ik er nog wel wat over uitwijden, in ieder geval nen aanrader! Heb - zot als ik ben - ook mijne kodak (formaat baksteen) meegetroond dus links en rechts nog wat mooie plaatjes kunnen maken.

Ook best content dat ik met nen 'old school' 3x9 groepset rondreed (50-30 bij 11-36, Sora & Deore door elkaar gekletst), het extra bereik was geen luxe. Had ook een verende stuurpen geïnstalleerd maar die dempblokjes verschuiven blijkbaar na te veel schokken, ga ik eens nader moeten bekijken, stuurpen kon op het einde echt 12° op en neer quasi zonder weerstand, nogal brak naar krachtoverbrenging toe.
 
Time heeft toch juist een groter oppervlak?
Inderdaad!
Op het eerste zicht leken de pedalen smaller en langer. Maar heb nu zo een vergelijking foto voor mij en inderdaad even breed en langer, dus gewoon groter oppervlak.
Zijn wel beesten van cleats precies :P
Lijkt me niet vlot om mee te stappen.
 
Inderdaad!
Op het eerste zicht leken de pedalen smaller en langer. Maar heb nu zo een vergelijking foto voor mij en inderdaad even breed en langer, dus gewoon groter oppervlak.
Zijn wel beesten van cleats precies :p
Lijkt me niet vlot om mee te stappen.
Oppervlakte zou de grootse zijn van de gekende fiets pedalen. En cleats gevoeliger voor vuil en slijtage van erop te wandelen.

Maar slechter dan speed play kan op die vlakken niet. Bij mij is het om de float te doen, bij spd sl geeft die te veel weerstand en look kan dan piepen.
 
160 watt is wel bijna letterlijk niets doen als je iet of wat getraind bent.
Met nulpunten erbij is het natuurlijk iets anders (en de logica zegt natuurlijk dat het ook zo was), al snap ik niet waarom je de benen zou stilhouden in een afdaling op de rollen. Misschien kreeg hij niet genoeg weerstand van de trainer, dat kan wel. 'k Zou niet weten hoe het allemaal werkt op BKool

Als je het parcours gratis kan narijden wil ik dat zeker eens doen.
Het enige valabele argument is inderdaad onvoldoende weerstand. Als je je trainer weerstand op 100% zet dan kan je in afdalingen moeilijk veel bijtrappen.

Maar dan nog... 160W avg, en dan echt uitgewrongen zijn, das beschamend. Ik was zeer onder de indruk van de 310W FTP bij die eerste test maar dit?

Vraag we sterk af of zehier niet gewoon aan het angle shooten zijn om op het WK toch een top resultaat te hebben...
 
owowowowowow. Da's een klein werkske bij een fiets met volledig externe bekabeling. Als uw kabels in het frame lopen, dan is dat wel een behoorlijke operatie.
Valt toch goed mee? Hij moet alleen de kabel vervangen, niet de volledige kabel+behuizing dus die laatste kan gewoon blijven zitten en dan de kabel erdoor duwen (wat super vlot gaat aangezien die gewoon door de behuizing schuift).
 
Hangt van fiets tot fiets af. Er zijn fietsen waar de buitenkabels niet volledig door het frame lopen (om gewicht te besparen en wrijving te verminderen).
 
Heb je daar toevallig een linkje van?
Die van Garmin zijn lekker gestegen, 2 jaar terug voor 65euro op Amazon.de nog te koop volgens mij (nu terug 72-75 maar toen ik nog eens keek onlangs voor +80euro).

60euro incl verzending:

 
Elodie dicht ik eigenlijk nog wel een kans toe. In Imola reden er 9 vrouwen minder dan 40km per uur gemiddeld. De laatste finisher haalde zelfs geen 35 per uur. Dat moet toch haalbaar zijn met een topsport achtergrond en een specifieke voorbereiding? Cruciaal is natuurlijk wel hoe snel je met die tijdritfiets vertrouwd bent.

Otto-Jan, da's inderdaad minder realistisch. Het algemene niveau bij de mannen is gewoon een stuk hoger.
Elodie was een spurtster. Dus puur explosiviteit, geen uithouding...
 
Doen jullie iets rond de klem van het fietsenrek bij een carbon fiets, en zoja wat?
Zo'n Thule carbon frame protector, dat zou de krachten wat meer verdelen... Mijn drager heeft ook van die accutight draaiknoppen die stoppen bij een bepaald koppel, maar sowieso draai ik die niet te vast.
 
Gisteren en vandaag de Bohemian Border Bash gereden. Gravelevent in Tsjechië, net over de Duitse grens, in de Bohemen. >70 km & >1100hm en >160 km met >2600 hm (gps gaf er ruim 3000 maar niet zeker of dat correct is). Uitgelezen streek voor gravel, bossen, heuvels, zotte zandsteenformaties, Elbevallei etc.

Nauwelijks kunnen fietsen dit jaar maar kunnen terugvallen op een door de jaren opgebouwde dankzij andere sporten opgebouwde conditie, dus nog niet al te kapot. Mits interesse wil ik er nog wel wat over uitwijden, in ieder geval nen aanrader! Heb - zot als ik ben - ook mijne kodak (formaat baksteen) meegetroond dus links en rechts nog wat mooie plaatjes kunnen maken.

Ook best content dat ik met nen 'old school' 3x9 groepset rondreed (50-30 bij 11-36, Sora & Deore door elkaar gekletst), het extra bereik was geen luxe. Had ook een verende stuurpen geïnstalleerd maar die dempblokjes verschuiven blijkbaar na te veel schokken, ga ik eens nader moeten bekijken, stuurpen kon op het einde echt 12° op en neer quasi zonder weerstand, nogal brak naar krachtoverbrenging toe.
Die ziet er idd wel cool uit. Ik heb wel wat foto's zien passeren op instagram. Ik dacht dat de BBB een race was, maar blijkbaar dus ook 'gewone' ritten. Zeker geïnteresseerd om je ervaringen te lezen. Jammer dat het toch altijd zo ver is, dit soort events.
 
Als er ZO veel speling op je pedalen zit, dan zijn je lagers kapot, en is vervangen inderdaad de enige optie.

Het leek aanvankelijk opgelost met ff er andere pedalen op te zetten die nog in de kast lagen (sowieso al minder getik bij het optrekken wel) maar na een uur toch terug wa getik afhankelijk van hoe ik kracht op de pedalen zet. Maar bij thuiskomst ook gemerkt dat er wat speling zit op de cassette ... Niet veel maar het is er toch. Dus probleem bevindt zich daar denk ik.

Even geprobeerd die nog nen halve draai terug goed wat vaster te zetten maar dat verandert niets qua speling dus ik vrees misschien iets aan de body van m'n achterwiel. Vanavond cassette er eens af halen en kijken waar de speling zit.

Daarnaast zijn m'n Speedplay Zero pedalen zonet geleverd dus die vandaag ook eens monteren se :-)
 
Oh, maar getik kan werkelijk van overal komen waar torsie op komt te staan bij het rijden. Ik heb mij ooit eens weken triestig gezocht naar een kraakske dat verscheen bij het rijden, ook bij het uit het zadel rijden... Alles nagelopen wat plausibel was... EN...HET...GING...NIET...WEG! Weet je wat het was? De zadelpen die kraakte in het frame. Blijkbaar flexte het frame net voldoende om wat speling met de zadelpen te geven.
 
Terug
Bovenaan