De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

MIjn ballen schreeuwen nog in afschuw bij de short van decathlon! Ooit eens na 25 km huiswaarts gekeerd omdat ik vreesde voor mijn vruchtbaarheid. Heb vorige week een castelli broek op futurum in korting gekocht en daarmee 120 km gedaan dit weekend. Zit wel goed maar toch wel de limiet denk ik. Vriend van mij kocht een assos broek, kost een fortuin maar echt hemels blijkbaar.

Ik heb op futurum twee assos broeken gekocht tijdens zo demarrageactie. De ene ipv 190 maar 107 eur betaald (stond aan 132 en dan nog bon van 25eur die je met strava kon krijgen) en de andere 82 ipv 130 (ook met bon van 20 eur nog eens af). Moet ook wel zeggen dat ik tussen die eerste en tweede assos broek ook nog eens echt een enorm verschil merk. Bij de eerste veel meer compressie nog, kwaliteitsvollere bretellen, betere aansluiting ter hoogte van buik, ... Maar die goedkoopste is ook echt top voor die prijs.

Dat is inderdaad waar ik naar zoek: de middenweg.


Ben van Gent, dus dat is ongeveer 1u30 rijden. Thx voor de tip!

Nu is deze in promo: https://www.futurumshop.nl/assos-mille-gt-fietsbroek-kort-zwart-heren.phtml

Gebruik nog een bon van 20eur en je betaalt 84 euro.


Helm en bril trouwens ook zo gekocht. Beiden respectievelijk 125 en 70 euro en maar 90 en 45 betaald. Besparingen lopen toch serieus op zo en je zit toch met uitstekend spul.

Ben in juni begonnen met broekjes van 30 euro van amazon en was goed voor eerste weken voor weinig kilometers. Maar uiteindelijk wel door zo'n broekje weken last gehad van klein abces door ingegroeid haartje... Nu grijp ik nooit meer naar die broeken natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat snap ik ook niet, die zijn eerste test was dubbel.
Of die zijn rollen zijn slecht gecalibreerd :unsure:

Nu goed binnen virtueel is wel niet zelfde dus beetje onnozel imo

Dat lijkt mij inderdaad nog het meest logisch. Dan zien we volgende week dat OJH verhaal gaat halen bij de begeleiding en *trommelgeroffel* blijkt dat zijn trainer falikant verkeerd afgesteld staat. En hij zat ook in tijdritpositie denk ik dus zal ook wel nog wennen zijn om er de wattages uit te krijgen.
 
En hij zat ook in tijdritpositie denk ik dus zal ook wel nog wennen zijn om er de wattages uit te krijgen.
Jah ... Maar 160watt duwen voor een kerel van 80kg die dagelijks traint?
Die moet toch los boven de 350watt gaan na 4maanden intensief trainen? Zeker wanneer hij 310watt omslagpunt had voor hij zijn trainingen begon.
 
Heb uiteindelijk snel beslist om voor de fiets te gaan.

Ik heb het volgende kunnen onderhandelen:
  • 2 bidonhoudertjes van Cannondale zelf (twv 26€)
  • SPD shimano 105 (twv 110€)
  • servicepakket (twv 60€), ook al is dat voor hen niet echt een verlies
  • precision bike fit aan 50% (122,5€ ipv 245€)

De pedalen, maar vooral de bikefit wilde ik wel omwille van mijn rughistorie. Die fit duurt 2,5u. Dus het is wat vergelijkbaar met het aanbod bij bv. Energy Lab.

Misschien niet het onderste uit de kan gehaald, maar op zich wel blij met het pakket.
 
Kijk, ik ben veel-koper bij Ali, dus ik ben zeker niet anti. Maar alles, letterlijk àlles is fake.

Alles.

Denk je nu echt dat ze een truitje perfect kunnen namaken maar labels en barcodes niet? Kijk maar eens naar die "shimano" groepen* die ze net onder de marktprijs verkopen. Fake, maar gewoon extreem goeie fake.
Heel veel van die shimano onderdelen net onder de marktprijs zijn niet fake. Gewoon aangekocht in OEM verpakking die veel fietshandelaars binnenkrijgen. Mijn dura-ace remschijven vorig jaar daar gekocht voor 105 euro en er is daar niks fake aan. De truitjes, brillen en dergelijke zijn uiteraard fake.
Een verdeler van een merk bvb zal vaak onderdelen enkel in plastiek verpakking binnenkrijgen rechtstreeks via shimano ipv met karton om uit te stallen.
De kans op namaak is echter wel heel groot das een feit
 
Heb uiteindelijk snel beslist om voor de fiets te gaan.

Ik heb het volgende kunnen onderhandelen:
  • 2 bidonhoudertjes van Cannondale zelf (twv 26€)
  • SPD shimano 105 (twv 110€)
  • servicepakket (twv 60€), ook al is dat voor hen niet echt een verlies
  • precision bike fit aan 50% (122,5€ ipv 245€)

De pedalen, maar vooral de bikefit wilde ik wel omwille van mijn rughistorie. Die fit duurt 2,5u. Dus het is wat vergelijkbaar met het aanbod bij bv. Energy Lab.

Misschien niet het onderste uit de kan gehaald, maar op zich wel blij met het pakket.
Ik denk dat dat in de huidige markt toch behoorlijk dicht bij het onderste van de kan zit hoor...
 
Dat is toch zeer mooi bekomen, eerder dit jaar kreeg ik op alles een 'njet' wat ik probeerde te bedingen.
Enkel zo een fietsstandaard heb ik eruit gekregen, alle accessoires gewoon bijbetalen, zelfs het belletje van 5€ niet gratis gekregen.
Wisten ook wel dat als ik het niet was de volgende dag iemand anders die fiets wel ging kopen bij wijze van spreken.
 
Heb uiteindelijk snel beslist om voor de fiets te gaan.

Ik heb het volgende kunnen onderhandelen:
  • 2 bidonhoudertjes van Cannondale zelf (twv 26€)
  • SPD shimano 105 (twv 110€)
  • servicepakket (twv 60€), ook al is dat voor hen niet echt een verlies
  • precision bike fit aan 50% (122,5€ ipv 245€)

De pedalen, maar vooral de bikefit wilde ik wel omwille van mijn rughistorie. Die fit duurt 2,5u. Dus het is wat vergelijkbaar met het aanbod bij bv. Energy Lab.

Misschien niet het onderste uit de kan gehaald, maar op zich wel blij met het pakket.
Ik denk dat je niet veel dieper kan hoor :P
Enkel met die pedalen had ik al gezegd dat je een mooie geste had gehad.
 
Yep. ‘t is gedaan met Alibestellingen. Enkel als ze vanuit een EU land kunnen leveren is het nog een optie, maar ik heb de app al verwijderd :)

Ali heeft zich aangesloten bij IOSS (import one stop shop) wat wil zeggen dat ze nu wel btw afhouden en die doorstorten naar het de overheid van het desbetreffende land. Alle prijzen op ali zijn nu dus incl BTW en daardoor vallen de 15euro administratieve kosten gewoon weg. Als het pakje van buiten de EU komt zou je onder de 150 euro ook nooit meer extra kosten hebben nu. Daarboven wel 32 euro + een % afhankelijk van de goederen (die info heb ik van een ali-makersgroep, en iedereen lijkt dit toch te bevestigen).

Ik heb de de laatste maand ook terug redelijk wat kleine zaken besteld bij ali en heb nooit extra kosten moeten betalen. Verzending is in vergelijking met vroeger ook stukken beter geworden waardoor ik het net veel interessanter vind om te bestellen op ali.

Er zit idd veel fakebrol op ali, maar shops zoals een farsports, flyxii, etc heb ik toch allemaal goede ervaringen mee. Is geen fake, maar zijn gewoon lokale merken
 
Jah ... Maar 160watt duwen voor een kerel van 80kg die dagelijks traint?
Die moet toch los boven de 350watt gaan na 4maanden intensief trainen? Zeker wanneer hij 310watt omslagpunt had voor hij zijn trainingen begon.
Ik weet niet hoe lang jij denkt dat iemand aan omslagpunt kan rijden maar geen 2u
Theoretisch is dat dus een uur, maar op parcours als in Tokio ga je anders indelen: Bergop ga je er (serieus) boven, op vlakke en afdaling onder
Gaat je sneller aan de meet brengen dan egaal te rijden. Zie bv https://www.bestbikesplit.com/
Heb uiteindelijk snel beslist om voor de fiets te gaan.

Ik heb het volgende kunnen onderhandelen:
  • 2 bidonhoudertjes van Cannondale zelf (twv 26€)
  • SPD shimano 105 (twv 110€)
  • servicepakket (twv 60€), ook al is dat voor hen niet echt een verlies
  • precision bike fit aan 50% (122,5€ ipv 245€)

De pedalen, maar vooral de bikefit wilde ik wel omwille van mijn rughistorie. Die fit duurt 2,5u. Dus het is wat vergelijkbaar met het aanbod bij bv. Energy Lab.

Misschien niet het onderste uit de kan gehaald, maar op zich wel blij met het pakket.
Spd-sl bedoel je wss, moest je schoenen kopen is dat wel belangrijk. SPD is mtb
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toch dikwijls moeten lachen met Elodie en Otto-Jan. Heel herkenbaar hoe ge zo ellendig van uwe fiets stapt na een zware sessie op de rollen. Met die 160 watt verschoot ik toch ook. Dat was nu wel over bijna 2u, maar dat zou toch een stuk hoger mogen zijn als je 'semi-professioneel' aan 't trainen bent.
 
Ik weet niet hoe lang jij denkt dat iemand aan omslagpunt kan rijden maar geen 2u
Theoretisch is dat dus een uur, maar op parcours als in Tokio ga je anders indelen: Bergop ga je er (serieus) boven, op vlakke en afdaling onder
Natuurlijk kan je geen 2u uw omslagpunt aanhouden.
Maar de tijdrit was 44km met een 700 of 800 tal hoogtemeters....
Wanneer je omslagpunt 300watt is, en 4 maanden traint onder goeie begeleiding, dan verwacht ik toch dat hij nu een omslagpunt heeft tegen 340-350watt.
Pak dan dat hij 300 watt kan aanhouden voor 1u20. En dat zou dan ook zijn tijd moeten zijn. En geen 2u.
Naar mijn gevoel natuurlijk... Maar zoals hij zelf al aangaf was hij veel te snel gestart. We mogen ook niet vergeten dat hij al serieus afgevallen is, wat zijn wattages natuurlijk ook beïnvloeden.


Ik ben echt benieuwd naar volgende week. Volgens mij zal hij het super doen
 
Natuurlijk kan je geen 2u uw omslagpunt aanhouden.
Maar de tijdrit was 44km met een 700 of 800 tal hoogtemeters....
Wanneer je omslagpunt 300watt is, en 4 maanden traint onder goeie begeleiding, dan verwacht ik toch dat hij nu een omslagpunt heeft tegen 340-350watt.
Pak dan dat hij 300 watt kan aanhouden voor 1u20. En dat zou dan ook zijn tijd moeten zijn. En geen 2u.
Naar mijn gevoel natuurlijk... Maar zoals hij zelf al aangaf was hij veel te snel gestart. We mogen ook niet vergeten dat hij al serieus afgevallen is, wat zijn wattages natuurlijk ook beïnvloeden.


Ik ben echt benieuwd naar volgende week. Volgens mij zal hij het super doen
Uw verwachtingen zijn veel te hoog.
Otto Jan was duidelijk al een ijverige fietser. Dan gaat hij niet zoveel meer vooruit gaan.

Bij Elodie verwacht ik een veel grotere stijging. Vanavond de tweede aflevering eens bekijken dan :)
 
Uw verwachtingen zijn veel te hoog.
Dat kan ook natuurlijk :scream:
Ik projecteer gewoon zijn situatie op mij persoonlijk.
Oktober/november is meestal zowat uitbollen na een intensieve zomer. Mijn piek ligt dus al ff achter me.
Wanneer ik dan mijn zwift terug aansluit en een ramptest doe, en dit vergelijk met mijn waardes die ik 2 a 3 maanden later trap. Dan valt hier bij mij toch wat over te zeggen...

In mijn geval is het ook een beetje zoals dikke mensen die moeten vermageren. De eerste weken gaat het super snel, en dan vlakt de curve wat af. Enfin, 50 watt was inderdaad misschien wat te hoog gegrepen. Misschien was hij reeds op zijn best voor hij begon aan zijn uitdaging.
 
Van 300w naar 225w en nu 2u aan 164w :crazy:.
Daar klopt toch vanalles niet. 164w voor 2u is zelfs nog niet eens losrijden ale.

Ik begrijp dat ze met dit programma op een breder publiek mikken dat niks met wattages heeft, maar hoe ze nu bepaalde wattages naar buiten brengen is toch gewoon je reinste onzin. En straks het wk rijden tegen 39 gemiddeld.
 
Terug
Bovenaan