De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ook niet super aero qua geometrie (als ik het goed heb)
Is dan ook geen aero fiets natuurlijk maar een klimfiets. :P
Maar qua geometrie is het inderdaad een iets comfortabelere positie. Maar dat gaat wel niet ten koste van de prestaties. Want het is wel een heel stijf frame dat heel snel is. Presteert heel goed in de windtunnel, en is goedgekeurd door EF.

Iemand weet van een goedkoper alternatief voor een front mount geschikt voor de Garming Edge Explore? Voor de originele betaal je al snel €40, er zijn veel goedkopere versies beschikbaar maar het is niet helemaal duidelijk of deze geschikt zijn voor de edge explore. Ervaringsdeskundigen?

Ook al 210 gehaald tijdens de beklimming van de Catsberg en ik eerste wou boven zijn met onze club. Had hem wat verkeerd ingedeeld en was precies langer dan ik me herinnerde :D Maar dan niet willen opgeven en dan haal je zulke hartslagen.

T was gewoon een flauw mopje omwille van de sandwichen, rijsttaart en eclair hoor.

Ik eet standaard eigenlijk altijd te weinig en beklaag me dat ook vaak. En zo‘n lange tochten doe ik (nog?) niet, met de gravel en mtb meestal maar rond de 60 - 70 km.
Eclairs zijn fantastisch :)
Van zodra ik begon met meer intensief te trainen, begon ik ook meer te eten op de fiets. Voor ritjes van 50-60km is het voor mij eigenlijk niet nodig om onderweg iets te eten (hoewel ik voor de zekerheid altijd wel iets meeneem). Van zodra het over de 60 gaat, verplicht ik mezelf om iets te eten. Voor echt heel stevige ritten met lange duur, probeer ik om het uur iets te eten.

Hartslag van 190, op de fiets? Wel stevig! Denk niet dat ik dat zou halen.

Was alweer vierde avond op rij dat ik reed vanavond maar wou toch nog eens pushen.

Kan ik hieruit ruw schatten wat mijn FTP is? Is dat dan 0.95 van die beste 20min power van 220? Dat lijkt mij zo laag? Wel pas na een km of 10 echt hard beginnen rijden dus die totaliteit van die 27,5 is nu niet echt accuraat.
ik zou gokken dat uw FTP toch ruim boven de 300 ligt als je zoiets kan presteren. Natuurlijk veel te veel variabelen die daar een invloed op hebben, maar gezien je hartslag is dat nog niet eens tot het gaatje gaan (avg vgl. met max)

Heb sinds zondag een enorm irritant getik/gekraak dat schijnbaar uit mijn crank komt. Vooral als ik me terug op gang wil trekken (zowel rechtopstaand als in het zadel) hoort ge het echt hard en voelt het soms ook wat schokkerig aan.

In het verleden ook al wel eens gelijkaardig getik gehad en toen opgelost door m'n pedalen terug in te vetten. Dat heb ik nu net eens opnieuw gedaan en moet nog eens testen of dat iets heeft uitgehaald. Maar bij het invetten merkte ik ook op dat er op beide pedalen precies redelijk veel speling zit. Veel meer speling dan bijvoorbeeld pedalen die ik nog in de kast heb liggen of op de fiets van de vriendin.

Ben ik gewoon aan nieuwe pedalen toe of is dit normaal en valt dat met gereedschap op te lossen of zo? (ik vermoed van niet maar wil toch graag even verifiëren)

Amai, nuttige comment.

Normaal vind je dit gewoon bij je activiteit, bij show more.
Maar hangt er vanaf welke sensoren je allemaal gebruikt tijdens je activiteit vermoed ik.

En ook enkel bij een abo inderdaad.
Thanks! Vreemd, ik zie dat allemaal niet en ik betaal. Op de gewone fiets geen powermeter of cadansmeter, maar op mijn smart trainer wel en dat heb ik allemaal nog nooit gezien :headshake:

Thanks! Vreemd, ik zie dat allemaal niet en ik betaal. Op de gewone fiets geen powermeter of cadansmeter, maar op mijn smart trainer wel en dat heb ik allemaal nog nooit gezien :headshake:
Ik weet niet wat je juist linkt met strava, maar kan ook aan de instellingen of permissions van de registrerende app liggen.

Terug
Bovenaan