De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik lees en hoor eigenlijk niets anders dan goeie dingen over die 530 (en 830). Maar ook de Wahoo ELEMNT Bolt v2 is proper. Je ziet het, ik twijfel ook nog :tongue:
 
grootste probleem met gsm is batterij. Ik ben eens met een volle batterij vertrokken voor een winterrit en na 30min volledig plat.
een powerbank zal wat kunnen verlengen maar plaats het maar eens allemaal op de fiets :p
De bolt v2 navigeert naart schijnt niet terug naar de route als je er van afgeweken bent. Is toch een groot minpunt.
De Wahoo elemnt roam zal ook wel heel goed zijn, maar voor dat geld heb je ook een edge 830.
 
grootste probleem met gsm is batterij. Ik ben eens met een volle batterij vertrokken voor een winterrit en na 30min volledig plat.
een powerbank zal wat kunnen verlengen maar plaats het maar eens allemaal op de fiets :p
De bolt v2 navigeert naart schijnt niet terug naar de route als je er van afgeweken bent. Is toch een groot minpunt.
De Wahoo elemnt roam zal ook wel heel goed zijn, maar voor dat geld heb je ook een edge 830.
Ik gebruik al jaar en dag de Bolt, en ervaar dat totaal niet als een minpunt. Gewoon even uitzoomen en jezelf terug navigeren naar de route (of rondom de omleiding). Bij GPS'en die die functie wel hebben probeert hij u nogal vaak terug op de route te sturen waar de weg bv. onderbroken is. 'Please make a U-turn' en dat soort toestanden, dan heb ik liever geen navigatie.
 
Geef mij ook maar gewoon de route op kaart zonder echte navigatie. Als er bijvoorbeeld wegenwerken zijn en je moet even een blokje om maken heb ik geen nood aan een gps die me wil terugsturen, en dan ook nog eens begint in te zoomen zodat ik geen overzicht meer heb. Dan wil ik gewoon op mijn kaart kunnen kijken hoe ik weer op de route geraak.

Ik heb een 830. Touch is wel handig om alles in te stellen, werkt ook prima... tenzij het begint te regenen. Dan sta je er alleen voor 🤷🏻‍♂️
 
grootste probleem met gsm is batterij. Ik ben eens met een volle batterij vertrokken voor een winterrit en na 30min volledig plat.
een powerbank zal wat kunnen verlengen maar plaats het maar eens allemaal op de fiets :p
De bolt v2 navigeert naart schijnt niet terug naar de route als je er van afgeweken bent. Is toch een groot minpunt.
De Wahoo elemnt roam zal ook wel heel goed zijn, maar voor dat geld heb je ook een edge 830.
Bolt v2 navigeert wel terug. v1 niet.
 
Hoe verschuif je de kaart eigenlijk op de toestellen zonder touchscreen? Ik heb bij AS adventure al een keer wat gedrukt op bvb de 530 en Roam, maar kan het niet meteen vinden. Uitzoomen lukte dan wel prima. Maar gelukkig lijkt de snelheid ( ook van de 830) al wel een pak beter dan die op mijne 810.
 
Ik kom hier ook nog eens met een technische vraag. Nog steeds over piepende remmen…
Is al 3x binnen geweest bij de fietsenmaker: de eerste keer hebben ze de remmen gekuist. De tweede keer de remblokken vervangen. De derde keer de remblokken nog eens vervangen en de remschijf ook. Dan is dat voor een week opgelost geraakt maar dan terug naar de piepende remmen. Behalve een andere fietsenmaker zoeken, wat kan ik nog doen?
Proberen inrijden zoals al gezegd - eventueel eens met een stukje schuurpapier over de remplaatjes gaan om dat te bespoedigen. Als dat noppes is, is er ook een kans dat er een lek is aan de pistons, waardoor de lekkende olie elke keer in piepende remmen resulteert. Zeldzaam en gemakkelijk te missen tijdens een herstelling, maar niet onmogelijk. Zeker als het gepiep pas tijdens of na een eerste rit opduikt toch eens in deze richting kijken.
 
Geen expert op vlak van piepende remmen, maar kan je iets meer vertellen van het type remschijf en welke blokjes je er hebt insteken (organic, semi-metallic of metallic)?
Heb je uw remblokken deftig ingeremd?
De remschijf is een SM-RT70S. De remblokken die ik had gestoken waren organische maar nadien heeft de fietsenmaker die dus nog eens vervangen en weet niet welke. Met rode plaatjes, dat zie ik wel :tongue: die is dan ingeremd op een toestel in de winkel en nadien heb ik dat ook nog liggen doen dus zou daar niet aan mogen liggen denk ik. Mss dan toch een olielek zoals hier gesuggereerd wordt.
 
Mss dat er olie lekt?

Cube heeft hun AMS vernieuwd, 2 versies: XC en downcountry.
Jammer dat ze altijd maar zeer beperkt aantal opties hebben (3 en 2 als ik het goed heb)
 
Ik lees en hoor eigenlijk niets anders dan goeie dingen over die 530 (en 830). Maar ook de Wahoo ELEMNT Bolt v2 is proper. Je ziet het, ik twijfel ook nog :tongue:
Bolt v2 heb ik er wel al gezien op Instagram die kapot waren van in de regen te rijden dus is toch iets niet goed met de waterdichtheid
 
Hoe verschuif je de kaart eigenlijk op de toestellen zonder touchscreen? Ik heb bij AS adventure al een keer wat gedrukt op bvb de 530 en Roam, maar kan het niet meteen vinden. Uitzoomen lukte dan wel prima. Maar gelukkig lijkt de snelheid ( ook van de 830) al wel een pak beter dan die op mijne 810.
Bij Garmin moet je zo op het handje/vierkantje klikken tussen d e +- van het zoomen. Dan unlock je de kaart en kan je slepen.

Verwacht wel geen snelle performance. Bij mijn 820 moet je soms geduld hebben
 
Iemand bekend met de webshop


?

Ben op zoek naar bontrager XR2 banden.
Moeilijk te vinden. Daar hebben ze die maar ken de webshop niet.

Als iemand ne bekende weet waar die XR2 te verkrijgen is mag het ook laten weten.
 
Hoe verschuif je de kaart eigenlijk op de toestellen zonder touchscreen? Ik heb bij AS adventure al een keer wat gedrukt op bvb de 530 en Roam, maar kan het niet meteen vinden. Uitzoomen lukte dan wel prima. Maar gelukkig lijkt de snelheid ( ook van de 830) al wel een pak beter dan die op mijne 810.
Voor de 530:

Als je op je kaart zit knop rechtsboven duwen, pan/zoom, zoek op kaart.
Dan kom je op de kaart terecht waar je al geweest bent qua zoomen, links onder kan je dan in en uitzoomen zoals de tekens aangeven. Rechts boven zie je 3 puntjes, 1 wit en 2 zwarte. In het begin is het bovenste wit, dat is zoomen, als je op de knop rechtsboven duwt wordt het tweede wit en veranderen de knoppen linksonder naar omhoog/omlaag ipv zoom in/uit, nog eens rechtsboven drukken en ze worden links/rechts.
 
Zoomen op de 530 is echt een merde. Dat was op mijn Wahoo toch veel makkelijker.
Voor de rest wel heel tevreden van de 530, zeker sinds de laatste update.
 
Iemand bekend met de webshop


?

Ben op zoek naar bontrager XR2 banden.
Moeilijk te vinden. Daar hebben ze die maar ken de webshop niet.

Als iemand ne bekende weet waar die XR2 te verkrijgen is mag het ook laten weten.
1 ster op trustpilot.

Ook nog gevonden op 12gobiking. Daar dan maar besteld.
 
Terug
Bovenaan