De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik ga morgen mijn racefiets binnen brengen voor een onderhoudsbeurt.
Het ding heeft 3 jaar stilgestaan. (2 jaar bij de vorige eigenaar, 1 jaar bij mezelf)
Wat kan/mag ik verwachten qua onderhoudskost?

- Mogelijks nieuwe banden
- Mogelijks nieuwe remblokjes
- Mogelijks nieuwe ketting
 
Ik ga morgen mijn racefiets binnen brengen voor een onderhoudsbeurt.
Het ding heeft 3 jaar stilgestaan. (2 jaar bij de vorige eigenaar, 1 jaar bij mezelf)
Wat kan/mag ik verwachten qua onderhoudskost?

- Mogelijks nieuwe banden
- Mogelijks nieuwe remblokjes
- Mogelijks nieuwe ketting
Krijg uw foto's niet geopend...
Banden afhankelijk van keuze
Nieuwe ketting en cassette wss dan? Tss 100 en 200 wss
 
en hopen dat die spark niet pas tegen kerst 2022 geleverd wordt 🙈
Dapper😱 Ik moet er niet aan denken om maanden zonder mtb te zitten. En de oude 26 wil ik echt niet terug in dienst gaan nemen. Die dient enkel nog voor de boodschappen in het dorp. Heb er zelfs staander op gemonteerd😆
Ik hoop op levering November, maar je moet geluk hebben. Er zijn er heel veel in voorbestelling en nog niet de helft kan bij de eerste levering uitgeleverd worden. Indien je er dus niet bij bent is het zoiezo wachten tot ergens in 2022. Scott geeft momenteel geen levertermijn omdat ze het zelf niet weten wegens onderdelen tekorten. Ik heb mijn Spark de dag na release besteld. Ik hoop dus dat ik bij de gelukkigen ben🤞
 
Risky!


Inderdaad het geval, wel eerst de "kraag" die de voorspanning losmaken, of je kan wel eens brokken maken bij het terug installeren. Crankset ook voorzichtig losmaken, want SRAM gebruik gegolfde en massieve vulringen om hun uitlijning goed te krijgen, dat je weet wat waar gaat.
Bedankt voor de reply, maar ik heb werkelijk geen idee wat je met die eerste zin bedoelt, sorry :unsure:.
 
Ff voor de duidelijkheid, moet ik de cassette op de tacx vervangen of aan de fiets iets? Ik ga sebiet naar de fietsenwinkel
De cassette op je tacx. Je fiets heeft een schakelaar met bijvoorbeeld 9 klikjes, die kan niet plots 11x gaan klikken gewoon omdat je er een 11sp cassette op zet.
 
Dapper😱 Ik moet er niet aan denken om maanden zonder mtb te zitten. En de oude 26 wil ik echt niet terug in dienst gaan nemen. Die dient enkel nog voor de boodschappen in het dorp. Heb er zelfs staander op gemonteerd😆
Ik hoop op levering November, maar je moet geluk hebben. Er zijn er heel veel in voorbestelling en nog niet de helft kan bij de eerste levering uitgeleverd worden. Indien je er dus niet bij bent is het zoiezo wachten tot ergens in 2022. Scott geeft momenteel geen levertermijn omdat ze het zelf niet weten wegens onderdelen tekorten. Ik heb mijn Spark de dag na release besteld. Ik hoop dus dat ik bij de gelukkigen ben🤞
Dapper of dom, time will tell 😛.
November hoeft voor mij niet, zolang het voor 1 april is, dus ik geef ze nog respijt...

Er is een spark experience tour, ik kan volgende week zondag gaan. Misschien valt hij kei hard tegen en kan ik toch nog naar iets anders uitkijken 😅

Er zijn op tal van plaatsen tickets te winnen.

https://www.vojomag.nl/news/wedstrijd-kom-samen-met-vojo-de-nieuwe-scott-spark-testen/
 
Dapper of dom, time will tell 😛.
November hoeft voor mij niet, zolang het voor 1 april is, dus ik geef ze nog respijt...

Er is een spark experience tour, ik kan volgende week zondag gaan. Misschien valt hij kei hard tegen en kan ik toch nog naar iets anders uitkijken 😅

Er zijn op tal van plaatsen tickets te winnen.

https://www.vojomag.nl/news/wedstrijd-kom-samen-met-vojo-de-nieuwe-scott-spark-testen/
Dat van die experience tour had ik nog niet opgevangen, nice. Heb ook men kans gewaagd.
Hoe ben jij erin geslaagd om binnen te geraken? :)
Ben zeker benieuwd naar je ervaring ermee.
 
Nieuwe kleurtjes voor de Inflite CX-fietsen... Frikandel-Orange 🤦‍♂️ Schone livrei, maar die naam...


full_2021_inflite-cf-sl-6_3020_P21_P5.png
 
De cassette op je tacx. Je fiets heeft een schakelaar met bijvoorbeeld 9 klikjes, die kan niet plots 11x gaan klikken gewoon omdat je er een 11sp cassette op zet.
Is dit een goede cassette?

 
Is dit een goede cassette?


Ik weet niet of uw derailleur lang/groot genoeg gaat zijn voor die cassette, zie wat meer info hier: https://www.mantel.com/blog/be/derailleur-capaciteit
 
Ff voor de duidelijkheid, moet ik de cassette op de tacx vervangen of aan de fiets iets? Ik ga sebiet naar de fietsenwinkel
Ik zou uwe fiets meepakken, en uwe tacx.

Zodat die eens kan kijken.
Want wij gaan er hier maar van uit dat uw fiets een 9 speed is omdat ge vanvoor 3 plateaus hebt.
Maar zeker zijn wij daar niet van.

Ge moet eigenlijk gewoon dezelfde cassette van uw fiets kopen voor op de tacx.
 
Ik zou uwe fiets meepakken, en uwe tacx.

Zodat die eens kan kijken.
Want wij gaan er hier maar van uit dat uw fiets een 9 speed is omdat ge vanvoor 3 plateaus hebt.
Maar zeker zijn wij daar niet van.

Ge moet eigenlijk gewoon dezelfde cassette van uw fiets kopen voor op de tacx.

Fietsenmaker zei ook dat het een 9-speed is. Vanmorgen binnen gebracht voor een klein onderhoudje.
 
Dat van die experience tour had ik nog niet opgevangen, nice. Heb ook men kans gewaagd.
Hoe ben jij erin geslaagd om binnen te geraken? :)
Ben zeker benieuwd naar je ervaring ermee.
Via een kameraad die in de sector werkt.
Ik zal zeker iets laten weten hoe het geweest is :).
 
Terug
Bovenaan