De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik ken er te weinig van, wiel zit er volgens mij normaal in, draait goed, zit goed tussen de remschijven ... Laagste en hoogste versnelling wil hij niet nemen.
 
2 vragen door elkaar is nogal verwarrend 😀

@dwiniks veranderd aan de fiets terwijl het wiel eruit was?
@den_als het vooraan is moest je dit toch ook op de weg al beginnen te voelen?
Misschien achterderailleur beetje fijnstellen voor op de rollen, heb ik hier ook voor met men tacx neo
 
2 vragen door elkaar is nogal verwarrend 😀

@dwiniks veranderd aan de fiets terwijl het wiel eruit was?
@den_als het vooraan is moest je dit toch ook op de weg al beginnen te voelen?
Misschien achterderailleur beetje fijnstellen voor op de rollen, heb ik hier ook voor met men tacx neo
Ik heb nog geen wijzigingen aangebracht aan m'n derailleur
 
Zelfklusvraag 386 :p: ik zit al een poosje met een tikkend geluid dat uit de regio van mijn crankstel komt (enkel bij rotaties). Ik dacht daarom dit WE pedalen er eens af te halen & opnieuw in te vetten + crankstel er af te halen & in te smeren met lagervet.

Ik heb dit crankstel. Lijkt mij een eenvoudig klusje om die los te draaien via de (linker)crankarm met een inbus. Zie ik iets over het hoofd en/of zijn er zeker zaken waarop ik hierbij moet letten?
 
Zit wat met hetzelfde probleem, crank as is net vervangen, dus zal wel aan de pedalen liggen vermoed ik? Vooral bij het duwen kraakt het van tijd.
 
Mijn fiets is jammer genoeg gestolen op vakantie in Italië. Het was geen superduur ding, maar het is wel zuur want ik fiets nog maar 4 maanden en mijn fiets was dus maar 4 maanden oud 😭 De dag voor de diefstal was letterlijk mijn eerste echte ritje in plaats van op Zwift :tongue:

Ik had de Van Rysel EDR AF 105 van 1100 euro, een vrij goeie basisfiets voor beginners lijkt me.


Nu kriebelt het natuurlijk direct om een nieuwe te kopen. Ik zou dezelfde kunnen kopen sure, maar mijn gedachten zweven toch ook geregeld eens naar de meer klassieke / bekendere merken. Helaas gaan die dan wel eerder richting ~1500 euro voor min of meer dezelfde specs.

Zijn er nog interessante fietsen tussen de 1000 en de 1500 euro met een full 105 set? Zijn er interessante merken voor zulke beginnersfietsen?

Ik ben wel fan van Canyon bijvoorbeeld, maar ik merk dat die enkel online te bestellen zijn. Hoe zit dat dan met onderhoud, wil elke fietsenmaker dat doen?

Het probleem is ook een beetje de levertermijn zeker? Bij Decathlon weet ik dat ik die fiets een week later kan hebben. Bij andere merken kan dat misschien uitlopen en ik heb niet direct zin om een half jaar te wachten
 
Mijn fiets is jammer genoeg gestolen op vakantie in Italië. Het was geen superduur ding, maar het is wel zuur want ik fiets nog maar 4 maanden en mijn fiets was dus maar 4 maanden oud 😭 De dag voor de diefstal was letterlijk mijn eerste echte ritje in plaats van op Zwift :tongue:

Ik had de Van Rysel EDR AF 105 van 1100 euro, een vrij goeie basisfiets voor beginners lijkt me.


Nu kriebelt het natuurlijk direct om een nieuwe te kopen. Ik zou dezelfde kunnen kopen sure, maar mijn gedachten zweven toch ook geregeld eens naar de meer klassieke / bekendere merken. Helaas gaan die dan wel eerder richting ~1500 euro voor min of meer dezelfde specs.

Zijn er nog interessante fietsen tussen de 1000 en de 1500 euro met een full 105 set? Zijn er interessante merken voor zulke beginnersfietsen?

Ik ben wel fan van Canyon bijvoorbeeld, maar ik merk dat die enkel online te bestellen zijn. Hoe zit dat dan met onderhoud, wil elke fietsenmaker dat doen?

Het probleem is ook een beetje de levertermijn zeker? Bij Decathlon weet ik dat ik die fiets een week later kan hebben. Bij andere merken kan dat misschien uitlopen en ik heb niet direct zin om een half jaar te wachten
Onderhoud is niet echt moeilijk.. Een nieuwe ketting leggen, nieuwe remblokjes of een nieuwe casette steken kan iedereen. En er zijn al veel fietsenmakers die er aan werken. Hier en daar is er nog 1 die je weigert, maar dan ga je gewoon naar deze die het wel doet.

Levertermijnen zijn een ramp van alle merken.. Anders eens de outlet in de gaten houden van canyon of als je geluk hebt hebben ze wel iets in je maat.
 
Mijn fiets is jammer genoeg gestolen op vakantie in Italië. Het was geen superduur ding, maar het is wel zuur want ik fiets nog maar 4 maanden en mijn fiets was dus maar 4 maanden oud 😭 De dag voor de diefstal was letterlijk mijn eerste echte ritje in plaats van op Zwift :tongue:

Ik had de Van Rysel EDR AF 105 van 1100 euro, een vrij goeie basisfiets voor beginners lijkt me.


Nu kriebelt het natuurlijk direct om een nieuwe te kopen. Ik zou dezelfde kunnen kopen sure, maar mijn gedachten zweven toch ook geregeld eens naar de meer klassieke / bekendere merken. Helaas gaan die dan wel eerder richting ~1500 euro voor min of meer dezelfde specs.

Zijn er nog interessante fietsen tussen de 1000 en de 1500 euro met een full 105 set? Zijn er interessante merken voor zulke beginnersfietsen?

Ik ben wel fan van Canyon bijvoorbeeld, maar ik merk dat die enkel online te bestellen zijn. Hoe zit dat dan met onderhoud, wil elke fietsenmaker dat doen?

Het probleem is ook een beetje de levertermijn zeker? Bij Decathlon weet ik dat ik die fiets een week later kan hebben. Bij andere merken kan dat misschien uitlopen en ik heb niet direct zin om een half jaar te wachten

Levertermijnen zullen natuurlijk iets anders zijn
 
Mijn lease is bijna afgelopen. Klever x speed heb ik mijn vader cadeau gedaan voor zijn verjaardag.
Nu stilaan kijken naar een nieuwe om te leasen.
Ik ben er alleen nog niet uit als ik opnieuw voor speedpedelec ga of toch maar eens een nieuwe MTB.
Met mtb minder geneigd om eens met de fiets te gaan werken natuurlijk. Of het moet een emtb zijn. Maar daar ken ik niets van
 
Hier al een tijdje de canyon grail op het oog. Vandaag in stock in mijn maat, dan opeens uitverkocht net voor ik mijn bestelling kon afronden. Hopelijk binnenkort nog eens een kans, zo balen nu.
 
Deze week onverwacht mijn mtb verkocht. Een kameraad van een kameraad zocht dringend een mtb, amper iets te vinden in zijn maat en wat hij wou, en aangezien ik een nieuwe spark in bestelling heb wist die kameraad dat de mijne uiteindelijk weg mocht.
In principe was ik van zin pas later te verkopen maar er beginnen alweer tt's van de kalender te vallen, in de wintermaanden rijd ik sowieso amper met de mtb dusja. Heel mooie prijs gehad zonder gezeik via 2dehands.
Dan rijden we maar verder op de koersfiets (heb nog een 26" staan ook) en hopen dat die spark niet pas tegen kerst 2022 geleverd wordt 🙈
 
Risky!

Lijkt mij een eenvoudig klusje om die los te draaien via de (linker)crankarm met een inbus.
Inderdaad het geval, wel eerst de "kraag" die de voorspanning losmaken, of je kan wel eens brokken maken bij het terug installeren. Crankset ook voorzichtig losmaken, want SRAM gebruik gegolfde en massieve vulringen om hun uitlijning goed te krijgen, dat je weet wat waar gaat.
 
Terug
Bovenaan