Zet hier een paar foto'sOké ik laat nog iets weten![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zet hier een paar foto'sOké ik laat nog iets weten![]()
Niet genoeg weerstand (ding dat je tegen je achterwiel moet klemmen ) ?
Denk het dan ook niet. Voorste kettingblad nog ok?Het is een Tacx Flux S, ik vermoed dat ik hier geen weerstand op moet afstellen?
Lijkt me ook aan het voorste tandwiel te liggen ipv aan het achterste

Ik heb nog geen wijzigingen aangebracht aan m'n derailleur2 vragen door elkaar is nogal verwarrend
@dwiniks veranderd aan de fiets terwijl het wiel eruit was?
@den_als het vooraan is moest je dit toch ook op de weg al beginnen te voelen?
Misschien achterderailleur beetje fijnstellen voor op de rollen, heb ik hier ook voor met men tacx neo
: ik zit al een poosje met een tikkend geluid dat uit de regio van mijn crankstel komt (enkel bij rotaties). Ik dacht daarom dit WE pedalen er eens af te halen & opnieuw in te vetten + crankstel er af te halen & in te smeren met lagervet.
De dag voor de diefstal was letterlijk mijn eerste echte ritje in plaats van op Zwift 
Onderhoud is niet echt moeilijk.. Een nieuwe ketting leggen, nieuwe remblokjes of een nieuwe casette steken kan iedereen. En er zijn al veel fietsenmakers die er aan werken. Hier en daar is er nog 1 die je weigert, maar dan ga je gewoon naar deze die het wel doet.Mijn fiets is jammer genoeg gestolen op vakantie in Italië. Het was geen superduur ding, maar het is wel zuur want ik fiets nog maar 4 maanden en mijn fiets was dus maar 4 maanden oudDe dag voor de diefstal was letterlijk mijn eerste echte ritje in plaats van op Zwift
Ik had de Van Rysel EDR AF 105 van 1100 euro, een vrij goeie basisfiets voor beginners lijkt me.
Racefiets EDR AF 105 zwart
Racefiets EDR AF 105 zwart aan €900. Omdat voor Van Rysel prestaties tellen, is deze lichte fiets (8,8 kg) gemaakt voor snelheid. Een toegankelijk model met aluminium frame, vork in carbon/alu, Shimano 105-groep en Fulcrum R6-wielen.www.decathlon.be
Nu kriebelt het natuurlijk direct om een nieuwe te kopen. Ik zou dezelfde kunnen kopen sure, maar mijn gedachten zweven toch ook geregeld eens naar de meer klassieke / bekendere merken. Helaas gaan die dan wel eerder richting ~1500 euro voor min of meer dezelfde specs.
Zijn er nog interessante fietsen tussen de 1000 en de 1500 euro met een full 105 set? Zijn er interessante merken voor zulke beginnersfietsen?
Ik ben wel fan van Canyon bijvoorbeeld, maar ik merk dat die enkel online te bestellen zijn. Hoe zit dat dan met onderhoud, wil elke fietsenmaker dat doen?
Het probleem is ook een beetje de levertermijn zeker? Bij Decathlon weet ik dat ik die fiets een week later kan hebben. Bij andere merken kan dat misschien uitlopen en ik heb niet direct zin om een half jaar te wachten
Mijn fiets is jammer genoeg gestolen op vakantie in Italië. Het was geen superduur ding, maar het is wel zuur want ik fiets nog maar 4 maanden en mijn fiets was dus maar 4 maanden oudDe dag voor de diefstal was letterlijk mijn eerste echte ritje in plaats van op Zwift
Ik had de Van Rysel EDR AF 105 van 1100 euro, een vrij goeie basisfiets voor beginners lijkt me.
Racefiets EDR AF 105 zwart
Racefiets EDR AF 105 zwart aan €900. Omdat voor Van Rysel prestaties tellen, is deze lichte fiets (8,8 kg) gemaakt voor snelheid. Een toegankelijk model met aluminium frame, vork in carbon/alu, Shimano 105-groep en Fulcrum R6-wielen.www.decathlon.be
Nu kriebelt het natuurlijk direct om een nieuwe te kopen. Ik zou dezelfde kunnen kopen sure, maar mijn gedachten zweven toch ook geregeld eens naar de meer klassieke / bekendere merken. Helaas gaan die dan wel eerder richting ~1500 euro voor min of meer dezelfde specs.
Zijn er nog interessante fietsen tussen de 1000 en de 1500 euro met een full 105 set? Zijn er interessante merken voor zulke beginnersfietsen?
Ik ben wel fan van Canyon bijvoorbeeld, maar ik merk dat die enkel online te bestellen zijn. Hoe zit dat dan met onderhoud, wil elke fietsenmaker dat doen?
Het probleem is ook een beetje de levertermijn zeker? Bij Decathlon weet ik dat ik die fiets een week later kan hebben. Bij andere merken kan dat misschien uitlopen en ik heb niet direct zin om een half jaar te wachten

Inderdaad het geval, wel eerst de "kraag" die de voorspanning losmaken, of je kan wel eens brokken maken bij het terug installeren. Crankset ook voorzichtig losmaken, want SRAM gebruik gegolfde en massieve vulringen om hun uitlijning goed te krijgen, dat je weet wat waar gaat.Lijkt mij een eenvoudig klusje om die los te draaien via de (linker)crankarm met een inbus.