Quil-stem of een moderne compressie-stuurpen? Want als je vork zichzelf losdavert wil dat met een moderne stem zeggen dat je stuurpen over de stuurbuis schuift. Als je een carbonnen vork hebt heeft zo’n star-nut er sowieso geen plaats in (cervelo, looking at you, en neen epoxy is geen oplossing), da’s een veel te zware piekbelasting. Dan heb je een “expander-plug” nodig, die in de binnenkant van de stuurbuis zit, over een paar cm diepte. Dat geeft minder piek-belasting door het grotere contact-oppervlak, en bovendien een extra stevigheid voor waar je stuurpen zichzelf vastklemt (die expander-plug zit dus ter hoogte van je stuurpen, idealiter) zodat je stuurbuis niet samengeperst wordt door de klemspanning van de stuurpen. De vork wordt eigenlijk puur op zijn plaats gehouden door de klemspanning van de stuurpen, de topcap dient louter om de initiële voorspanning op het balhoofd te zetten, waarna je de stuurpen vastklemt, en die klem dan de opspanning draagt.