De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand hier die al eens een Komoot route gereden heeft ? Ik zou hier in Oostenrijk Komoot willen gebruiken maar moet een 30€ betalen voor de wereldmap, aangezien ik de routes op mijn Garmin moet zetten heb ik geen andere keuze.

Welke alternatieven gebruiken jullie of is Komoot aan te raden ?
 
Nu doen jullie mij twijfelen of ik het toch niet zou aangeven aan de fietsenmaker :p Nu echt storen doet het mij niet eigenlijk. Als ik echt mag kiezen, liever niet natuurlijk, maar denk nu niet dat ze daar iets gaan kunnen aan doen of dat dat een reden is om hem binnen te doen?
 
Iemand hier die al eens een Komoot route gereden heeft ? Ik zou hier in Oostenrijk Komoot willen gebruiken maar moet een 30€ betalen voor de wereldmap, aangezien ik de routes op mijn Garmin moet zetten heb ik geen andere keuze.

Welke alternatieven gebruiken jullie of is Komoot aan te raden ?
Daarnet toevallig een kort ritje (40-ish kilometer) van Komoot "overgetekend" in Strava, was 5 minuutjes werk. Maar dat zal wel wat meer werk zijn voor langere en moeilijkere ritten natuurlijk :tongue:. Beetje lame maar soit, ik wou ook geen 30 euro betalen om misschien eens één ritje te doen.
 
Nu doen jullie mij twijfelen of ik het toch niet zou aangeven aan de fietsenmaker :p Nu echt storen doet het mij niet eigenlijk. Als ik echt mag kiezen, liever niet natuurlijk, maar denk nu niet dat ze daar iets gaan kunnen aan doen of dat dat een reden is om hem binnen te doen?
Bel hem eens op en vertel/vraag het hem, zou ik zeggen.
 
Dat is toch gewoon zo een finish waar er geen lak op ligt maar gewoon vernis waardoor je die aftekeningen ziet van de carbon matten?
 
Iemand hier die al eens een Komoot route gereden heeft ? Ik zou hier in Oostenrijk Komoot willen gebruiken maar moet een 30€ betalen voor de wereldmap, aangezien ik de routes op mijn Garmin moet zetten heb ik geen andere keuze.

Welke alternatieven gebruiken jullie of is Komoot aan te raden ?
Ik gebruik komoot steeds om mijn routes uit te tekenen (België) en ben hier wel tevreden van :D
 
Nu doen jullie mij twijfelen of ik het toch niet zou aangeven aan de fietsenmaker :p Nu echt storen doet het mij niet eigenlijk. Als ik echt mag kiezen, liever niet natuurlijk, maar denk nu niet dat ze daar iets gaan kunnen aan doen of dat dat een reden is om hem binnen te doen?
Zoals gezegd komt dat bij veel merken voor als er geen lak over is. Ik heb dat ook al gezien bij canyon, bmc, cube en dus vermoedelijk vele andere.
Als jij de fiets wil inruilen zal hij daar wel geen probleem mee hebben zeker. De vraag is of jij er een probleem van maakt om tot volgende zomer te wachten 🙂
 
Komoot is wel een aanrader, vind ik. Je kan meteen zien wat voor ondergrond je kan verwachten. Heel gemakkelijk dat je te veel straat of te veel onverhard kan vermijden afhankelijk wat je rijdt.
 
En dat is te vertrouwen? Indien wel, zeker een pluspunt.
Dat klopt toch aardig is mijn ervaring. Ik maak al mijn routes in komoot.
 
Iemand hier die al eens een Komoot route gereden heeft ? Ik zou hier in Oostenrijk Komoot willen gebruiken maar moet een 30€ betalen voor de wereldmap, aangezien ik de routes op mijn Garmin moet zetten heb ik geen andere keuze.

Welke alternatieven gebruiken jullie of is Komoot aan te raden ?
Daarnet toevallig een kort ritje (40-ish kilometer) van Komoot "overgetekend" in Strava, was 5 minuutjes werk. Maar dat zal wel wat meer werk zijn voor langere en moeilijkere ritten natuurlijk :tongue:. Beetje lame maar soit, ik wou ook geen 30 euro betalen om misschien eens één ritje te doen.
Ik heb de wereldmap, TBT maakt het voor mij veel nuttiger dan Strava (en daar zijn routes ook betalend)
 
Ik heb net een nieuwe ketting volledig ontvet (laten weken in aangelegende dasty) om straks te squirten. Is het normaal dat die wel nog een beetje 'plakt' (maar er dus geen olie/vettigheid meer afkomt)?
 
Ik heb net een nieuwe ketting volledig ontvet (laten weken in aangelegende dasty) om straks te squirten. Is het normaal dat die wel nog een beetje 'plakt' (maar er dus geen olie/vettigheid meer afkomt)?

Mag niet meer plakken en moet als metaal op metaal klinken als je die beweegt.
Ik gebruik wasbenzine (puur) en laat die daar in weken. Na een paar uur kap ik de wasbenzine weg en dan opnieuw.
 
Terug
Bovenaan