De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Update: een collega wist in ieder geval met zekerheid dat de auto-industrie uit gaat van ongesmeerde bouten, da's zo ongeveer het meest sluitende antwoord dat ik tot nog toe heb.
Mijn beperkte research leverde (vnl. van mtbr.com) hetzelfde resultaat op...Dat wil zeggen dat we alles veel te vast zetten 😆

ps: zonet eerste rit met de gravelbike (Fearless Warlock, 700x45, 2.2 bar) achter de kiezen. Een vlakke route waarvan 50/50 onverhard met veel draaien en keren. Die heb ik zéker al 20 keer gedaan met de MTB (HT & Fully) en de verharde delen ook vaak met de racer. Op 25 segmenten heb ik 19 “prestaties” waarvan 12 PR.

jep. Ik ben overtuigd. 28.2 gemiddeld op zo’n route (45km), waar ik met de Lux toch echt moet knallen om 26 te halen.

(Had 20 minuten voordien een heerlijke durum mix binnengeknald, tijdens de lunch een pizza met een karafje wijn en ‘s ochtends 2 chocoladekoeken en een zakje zure beertjes. De omstandigheden waren dus ook nog suboptimaal)

Ik heb een paar maanden geleden een Assos Mille GT broek gekocht, maar toch niet 100% tevreden van. Heb vooral meer last van schuren dan bij mijn andere broeken.
Ben dus opzoek naar een nieuwe broek voor de echt lange ritten. Aanraders?
Ik ben super content van mijn castelli endurance. Dit weekend 110km en zo goed als geen last. Daarnet nog eens kort ritje van 45km met mijn bioracer en had weer veel meer last.

28.2 gemiddeld op zo’n route (45km)
Amai, da's flink doorgekreffeld. Ik vind mezelf al een flinke jongen dat ik aan 22 gemiddeld geraak (maarja, het terrein is hier nu ook wel anders).

Gisteren de Grizl eens over wat meer MTB-minded stroken gejaagd terwijl MrsFingers met de Exceed volgde. Echt wel een meer offroad-capabele² fiets dan de Grail, toch een paar PR's gereden op de zwaardere stroken, stuurt ook wel met iets meer vertrouwen. En uiteraard veel sneller dan een MTB op de lichte offroad en bergop. Stuur ook 1.5cm lager gezet, deed al erg veel aan de houding en het vertrouwen. Juist dat 90mm stuurpennetje is toch nét wat te kort, eens zien dat ik ergens een 100mm 1 1/4" stuurpen kan vinden.

Alleen die 45mm Schwalbe G-One bites weet ik niet. Ben grote fan van de 40mm versie, maar die 45mm (ondanks hetzelfde noppenpatroon) hebben precies toch minder grip. Nu rij ik nog wel met binnenbanden, 't zal misschien beteren met tubeless zodat ik wat lager in druk kan gaan.

(² ook fijn dat alle Grizl's al voorzien zijn voor een interne dropper-post, de US-versie komt zelfs met eentje reeds geïnstalleerd)

Oh1xaD2.jpeg

sUVXYqk.jpeg

Laatst bewerkt:
Aangezien de UCI de gravelscene nog niet verkloot heeft mag dat allemaal! 'k zie het mezelf nog niet gebruiken, maar volgens mensen is het blijkbaar dat eens je met een dropper gereden hebt, je echt niets anders meer wil.

Ook ontdekt dat de flatmount van de voorvork hoger staat dan bij de Grail. Dus ipv een 140/160mm rotoroptie, is er hier een 160/180mm rotoroptie.

ps: zonet eerste rit met de gravelbike (Fearless Warlock, 700x45, 2.2 bar) achter de kiezen. Een vlakke route waarvan 50/50 onverhard met veel draaien en keren. Die heb ik zéker al 20 keer gedaan met de MTB (HT & Fully) en de verharde delen ook vaak met de racer. Op 25 segmenten heb ik 19 “prestaties” waarvan 12 PR.

jep. Ik ben overtuigd. 28.2 gemiddeld op zo’n route (45km), waar ik met de Lux toch echt moet knallen om 26 te halen.

(Had 20 minuten voordien een heerlijke durum mix binnengeknald, tijdens de lunch een pizza met een karafje wijn en ‘s ochtends 2 chocoladekoeken en een zakje zure beertjes. De omstandigheden waren dus ook nog suboptimaal)
Mooi! Dan hoef ik mij eindelijk niet meer in te houden :)

Gisteren de Grizl eens over wat meer MTB-minded stroken gejaagd terwijl MrsFingers met de Exceed volgde. Echt wel een meer offroad-capabele² fiets dan de Grail, toch een paar PR's gereden op de zwaardere stroken, stuurt ook wel met iets meer vertrouwen. En uiteraard veel sneller dan een MTB op de lichte offroad en bergop.
Vorig weekend reed ik met de gravelfiets (een scott speedster, dus niet de ruigste van den hoop) een stuk over de mtb-route van Gavere met een mtb in mijn kielzog. In een off-road afdaling ging die mij vlotjes voorbij, maar zodra het weer wat bergop ging haalde ik die zonder enige extra inspanning zo weer in.
Als ik met de fully op weg ben, knal ik ook gewoon overal over en door. Met de gravel moet je toch weer meer lijn kiezen en alerter zijn op de ruwere passages.

Wat ik vooral haat hier in de streek, zijn die spoortjes van een band breed, goed uitgesleten en gras opzij. Voor je het weet ga je daar otb. Zeker nu na die natte maar drukke winter, zijn die sporen dieper dan ooit...

Ja, die diepe "karrensporen" zijn degoutant, zeker als ze wat dichtgegroeid zijn en je dus eigenlijk niets ziet. Niet zo zeer vanwege het OTB-gevaar (ik rij daar wat te voorzichtig voor), maar omdat je binnen de kortste keren met je pedaal weer ergens blijft achter haken (ik kom dan ook vaak thuis met een fijne dwarsdoorsnede van de flora van de rit in mijn SPD-pedaal geplet. Die paden probeer ik dan ook te vermijden, idem voor de echt grove sectoren.

Castelli endurance

Ik ben super content van mijn castelli endurance. Dit weekend 110km en zo goed als geen last. Daarnet nog eens kort ritje van 45km met mijn bioracer en had weer veel meer last.

Ik ga deze eens proberen.
Wou hiervoor mijn reward gebruiken die ik heb verdiend door in april de Castelli Flanders Challenge op strava te voltooien, maar de website om je coupon te ontvangen werkt niet. Ik geef mijn gegevens in maar er gebeurt niets wanneer ik op submit klik. Dit was toch een reward van 25%, te gebruiken tot 14/6.

Heeft iemand anders toevallig zo'n reward voor Castelli die hij/zij niet meer gaat gebruiken?

Ik ga eens zien of ik die code nog kan vinden, momentje hé.

EDIT: kan zelfs geen code meer genereren :/. Ik zou die van Castelli gewoon een mailtje sturen (of via FB een berichtje), met dat je je code niet kunt gebruiken. Ze reageren doorgaan erg snel

Update: Ik heb ondertussen de code ontvangen via de customer support! Lijkt me wel een algemene code, dus als je ook nog van plan was om te bestellen, stuur maar een pm ;)

Update: Ik heb ondertussen de code ontvangen via de customer support! Lijkt me wel een algemene code, dus als je ook nog van plan was om te bestellen, stuur maar een pm ;)

Ik ben nu wel aant twijfelen om die ook te kopen. Nog geen €100, lijkt goeie deal :unsure:.

Mooi! Dan hoef ik mij eindelijk niet meer in te houden :)
Ik ben niet van het piemelmeten, dat wordt namelijk snel saai, maar euhm... ik zou toch nog eens goed kijken naar de gemiddeldes die jij gehaald hebt in de Ardennen. Scheelt een dikke 2-3km/u in mijn voordeel.
En bij mij was het ploeteren en bij jou in perfécte omstandigheden - maak er dus maar 4-5 km/u van.

Laat u niet zotmaken door uw Direto, daarmee had ik ook 4,5w/kg ;)

Ik ben niet van het piemelmeten, dat wordt namelijk snel saai, maar euhm... ik zou toch nog eens goed kijken naar de gemiddeldes die jij gehaald hebt in de Ardennen. Scheelt een dikke 2-3km/u in mijn voordeel.
En bij mij was het ploeteren en bij jou in perfécte omstandigheden - maak er dus maar 4-5 km/u van.

Laat u niet zotmaken door uw Direto, daarmee had ik ook 4,5w/kg ;)
Only one way to settle this:

=)

Terug
Bovenaan