Mr.Fingers
Well-known member
't Is gemakkelijk verdiend geld... Moet misschien ook maar eens geld vragen voor de routes die ik maak.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
mag ik hem teruggeven dan?'t Is gemakkelijk verdiend geld... Moet misschien ook maar eens geld vragen voor de routes die ik maak.

Ik heb beiden.Hello,
Goeie deals volgens jullie? Zou meer voor de Grail gaan.
![]()
Grail AL 7.0
De nieuwste Shimano GRX600 gravel groepset matcht perfect met deze aluminium gravel bike. Dankzij de doordachte ergonomie en combinatie van een 34-cassette met 46/30 crank klim je soepel naar boven op iedere klim.www.canyon.com
![]()
Grizl CF SL 8
Het avontuur lacht je toe. Laat alles vallen en rij het tegemoet met de Grizl CF SL 8. Deze gravelfiets combineert stabiele stuureigenschappen en comfort over lange afstanden waardoor jij je door niets meer laat tegenhouden.www.canyon.com
Zou voor woon-werk zijn met de mooie dagen (33km enkel) + als ik eens iets anders wil dan MTB.
Ofwel deze maar dan puur voor woon-werk
![]()
Thx, zal kijken om die te bestellen dan is al een tijdje in mijn radarIk heb beiden.
Voor woon-werk sowieso de Grail, no doubt about it. De Grizl is daar echt te plomp voor.
Voor "iets anders als de MTB" zou ik ook voor de Grail gaan, da's echt een gravelracer, de Grizl is wat gezapiger.

Lees ik tussen de lijnen door dat je er een ietsiepietsie spijt van hebt?Ik heb beiden.
Voor woon-werk sowieso de Grail, no doubt about it. De Grizl is daar echt te plomp voor.
Voor "iets anders als de MTB" zou ik ook voor de Grail gaan, da's echt een gravelracer, de Grizl is wat gezapiger.

Neen, want ik heb geen MTB, en ik merkte dat waar ik te vinden was van terrein, ik toch tegen de limieten van wat een Grail aankan begon aan te lopen, terwijl ik het snelheids-aspect van die fiets op asfalt/lichte offroad ook niet volledig benutte. De Grizl sluit veel beter aan bij mij noden puur door zijn specificaties en rijgedrag. Maar als je al een MTB hebt (zeker een racey XC hardtail), dan zou een Grizl weinig toevoegen. Bovendien is de demping achteraan met dat carbon frame echt subliem.Lees ik tussen de lijnen door dat je er een ietsiepietsie spijt van hebt?
GRX600 - 1 by!Ik denk dat het een combinatie is van een nieuwe positie, langere cranks en dikkere banden (dus grotere omtrek), maar ik kon gisteren absoluut mijn tempo niet vinden, ondanks een identieke groepset met identieke verhoudingen. MrsFingers met haar Grail reed me op iedere sector absoluut het snot voor mijn ogen.
Het voelde aan alsof alles een halve versnelling zwaarder was. Nuja, het is allemaal nog nieuw, dus er zal sowieso nog wel wat ontwenning/gewenning bij komen kijken. Ook al is het maar een paar mm verschil, door de wondereterreurwereld van de driehoeksmeetkunde zorgt dat wel voor een redelijk verschil in de minimale/maximale hoeken van je knieën en bekken, en hoe korter de benen, hoe meer uitgesproken het effect. Als je eens 20 minuten tijd hebt, moet je dit maar eens bekijken.
Maareh, als jij liever 175mm cranks hebt, en ik 172.5, kunnen we misschien iets voor elkaar betekenen, 't is toch ook GRX-600 hé?
Dat maakt geen fluit uit, de spider is hetzelfde. Soit, ik hoor het wel.GRX600 - 1 by
2022: Mr. Fingers koopt een hardtail. Wat een verbetering qua comfort tov de gravel.Lees ik tussen de lijnen door dat je er een ietsiepietsie spijt van hebt?
Ik had daar ook een afkeer van, maar nu bevalt me dat wel. Technische afdalingen tussen wortels, rotsen in de beek in Houffalize. Genieten.
Omdat ge met de foute velo rijdt daarvoor

Dan kan je beter de vwb en cycling vlaanderen ritten doen, die kosten maar 5€.Als ik dat lees is zo 20e voor zo een proximus cycling tour precies niet veel geld. Daar krijg je alles afgepijld, om de zoveel tijd een bevoorrading (zodat je niet alles zelf moet meenememn) en nog wat ambiance aan start en finish.
Zeker in een vlaamse ardennen zijn er toch al massa's routes? Bv de gratis routes die afgepijld staan van de ronde van vlaanderen, zowiezo al zeer mooi!