De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hier was shwalbe one TLE ook de band waar er een paar cm niet in de bead wilde, met wat silicone op het stugge stuk uiteindelijk goed gekregen. De achterband van diezelfde one TLE ging er dan weer op als een droom.

Met de shwalbe one pro TLE ook nooit problemen gehad.

Hier ook, wel nog met velgen waar het niet de bedoeling was om tubeless te gaan :unsure:

Harder oppompen en dan wat hulp van de duimen en het is goed gekomen.

Vreemd. Ik heb dezelfde banden hier (One TLE 28mm), en inderdaad, initieel zit daar een deuk in, en moet je hard pompen (of was/zeep) gebruiken om die geseat te krijgen. Maar eens een tijdje op druk gestaan te hebben, blijft die geseat, ook met de band volledig afgelaten (dus de band komt niet los van het velgbed). Welke velgen heb je, en met een haak of een rechte zijwand?
Zijn hooked rims

Ik heb DT Swiss R511-velgen.
Om de Pro One TLE hier op te krijgen was dat een nachtmerrie.
Als ik mijn band leeg laat lopen dan 'plopt' de band naar binnen toe en loopt de sealant er gewoon uit.
Dat is gewoon een nachtmerrie om dat er terug op te krijgen, je kan die eigenlijk niet oppompen...

En met een 'deuk' bedoel je een lichte slag in de band?
Dat heb ik namelijk voor bij mijn voorste band...

Afgelopen weekend muc-off wet lube op mijn ketting gesmeerd omdat het normaal gezien ging regenen. Natuurlijk geen regen te zien met een gitzwarte ketting tot gevolg.
Ik krijg het er bijna niet meer af :oink:

Dasty, daar krijg je alles afgepoetst. Gewoon zien dat het niet op uw lak terecht komt.

(Pure Dasty is zowat de stevigste niet-industriële ontvetter die je kunt kopen, en eigenlijk veel te zwaar voor gebruik aan fietsen. Ik gebruik 50% verdunde voor mijn dagdagelijkse ontvetwerkzaamheden (werkt niet goed op mijn buik helaas :/). Pure Dasty alleen als ik een nieuwe ketting helemaal moet ontvetten voor een wax-based smeermiddel te kunnen gebruiken, of een deep-clean van mijn cassette of kettingbladen, en dan ook maar kort laten inwerken en afborstelen).

Gewone pro one’s gingen er hier vlot op. Ik hoorde bij het oppompen wel geen duidelijke ‘plop’ (geluidje als de banden zich ‘zetten’). Kan dat kwaad?

Als de band overal mooi gelijk zit, is dat goed. Mijn G-One's ploppen ook niet bij het seaten, de One 28mm achteraan ook niet, en vooraan dan weer wel.

Dasty, daar krijg je alles afgepoetst. Gewoon zien dat het niet op uw lak terecht komt.

(Pure Dasty is zowat de stevigste niet-industriële ontvetter die je kunt kopen, en eigenlijk veel te zwaar voor gebruik aan fietsen. Ik gebruik 50% verdunde voor mijn dagdagelijkse ontvetwerkzaamheden (werkt niet goed op mijn buik helaas :/). Pure Dasty alleen als ik een nieuwe ketting helemaal moet ontvetten voor een wax-based smeermiddel te kunnen gebruiken, of een deep-clean van mijn cassette of kettingbladen, en dan ook maar kort laten inwerken en afborstelen).
Awel. Ik heb eens twee bussen besteld maar kreeg na lang wachten een mail dat de zending beschadigd was :unsure:
Dan maar gewone Cycleon ontvetter besteld.

Ge haalt dat toch gewoon in de Wibra (wel even uzelf verkleden, je wil niet toevallig een oude bekende tegenkomen op de stoep). 11€/5 liter.

Trainen op een fietstrainer via Zwift is toch wel afzien. Lang geleden dat ik nog zo gezweet heb. Loop vooral in de val dat ik mijn tempo ni blijf rijden
Goeie ventilator? das echt het belangrijkste. Heb me daar int begin serieus aan mispakt.

Goeie ventilator? das echt het belangrijkste. Heb me daar int begin serieus aan mispakt.
Yup, open zetten van de ramen hielp wel beetje (met circulatie voor en achter) maar nog niet ideaal. Maar op zich eens goe zweten kan ook geen kwaad natuurlijk

Yup, open zetten van de ramen hielp wel beetje (met circulatie voor en achter) maar nog niet ideaal. Maar op zich eens goe zweten kan ook geen kwaad natuurlijk
Je moet echt goed gekoeld worden, je lichaam oververhit en prestatie is onmogelijk. Bovendien helemaal niet leuk om zo te trainen. Ramen openzetten deed ik ook int begin maar was niet genoeg. Als je lang en comfortabel op zwift wil zitten heb je ventilators nodig :)

Terug
Bovenaan