De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

da's nog een ideetje: show your paincave

(ik ben nogal trots op die van mij, vandaar :D)
Gewoon garage die meer opgeruimd is, wat planken aan de muur gehangen voor gerief en oud meubelke verplaatst waarop ik laptops kan zetten
Meer is het niet :D

Nu nog een fan kopen die ik vanop afstand kan bedienen

Dan doe ik het tóch! +/- 13m2 FIETSEN!!

De werkzijde met "inspiratiehorizon" (en veeeel nieuwe shimanodoosjes rechts, voor het nieuwe project)
work.jpg

de painzijde met rockerplate (nog wat afwerking hier en daar)
rocker.jpg

Perfecte hoogte voor een ontspannen nek (ik zet eigenlijk altijd Streamz/Netflix op het grootste scherm). Het kleine scherm is een Lenovo Thinkpad Yoga, dus doet ook dienst als tablet, maar wordt meestal met het draadloos keyboard/muis bestuurd al fietsend. 2 ventilatoren op een afstandbediening ("op de vrekken @Bubble )

POV-2.jpg

Panootje: Buizen worden nog volledig weggewerkt maar ik wacht nog op de installatie van mijn laadpaal, en die zal ook langs daar lopen.
Recycled rubber flooring, comfy maar je verliest best geen vijsjes :D
pano.jpg

Amai mooi kamertje!
Werkbank enzo allemaal zelf gemaakt?
Dat was een rek dat een vriend van mij had gemaakt in mijn studententijd :) Ik heb er dan vorige week wel een uitbreiding aan gezet om wat meer oppervlakte te hebben al sleutelend. Dat type houtbewerking, en daarmee bedoel ik het het-steekt-niet-zo-nauw-type, kan iedereen eigenlijk he. Een cirkelzaag en boormachine zijn wel eerder musthave dan luxe 😄.

Leuke atelier! Damn, wat verlang ik daar ook naar...
Vorige zomer nog nieuwe schijfremmen op de mtb gemonteerd, in de living. Slecht idee :nono:

Pfff internet staat er ondertussen al vol van.
Maar wie heeft hier ervaring met de Mt Ventoux op de mtb? Ik twijfel nog over bandenkeuze...

Sowieso laat ik mijn racing ralph/ray liggen om de eerste dag omhoog te vlammen en offroad af te dalen. Echter speelt ergens in mijn achterhoofd om eens zot te doen en te gaan voor een cinglés du mont ventoux (aan alle 3 de kanten op één dag). En hiervoor twijfel ik toch echt naar de zo licht en snel mogelijke band.

Leuke atelier! Damn, wat verlang ik daar ook naar...
Vorige zomer nog nieuwe schijfremmen op de mtb gemonteerd, in de living. Slecht idee :nono:

Pfff internet staat er ondertussen al vol van.
Maar wie heeft hier ervaring met de Mt Ventoux op de mtb? Ik twijfel nog over bandenkeuze...

Sowieso laat ik mijn racing ralph/ray liggen om de eerste dag omhoog te vlammen en offroad af te dalen. Echter speelt ergens in mijn achterhoofd om eens zot te doen en te gaan voor een cinglés du mont ventoux (aan alle 3 de kanten op één dag). En hiervoor twijfel ik toch echt naar de zo licht en snel mogelijke band.
Goede vraag, volg ik op. Wij gaan deze zomer ook naar de voet van de Mt Ventoux op vakantie en wil hem ook eens doen, maar ook op de mtb. Ik volg voor de bandenkeuze!

Goede vraag, volg ik op. Wij gaan deze zomer ook naar de voet van de Mt Ventoux op vakantie en wil hem ook eens doen, maar ook op de mtb. Ik volg voor de bandenkeuze!
Ik zit daar ook komende zomer (laatste 2 weken van juli)! Cinglés du Ventoux staat op de planning, maar daarvoor neem ik wel racefiets mee, daar begin ik met mijn fully niet aan.. Zijn slicks dan niet de beste keuze sowieso?
Ik neem ook de mtb wel mee om hem ook eens offroad te doen (off-road naar boven zal zwoegen worden).
Hebben jullie ginder al wat leuke tracks gevonden toevallig voor de mtb?

@poeperman: welke fans zijn dat?
de Honeywell HT-900E

Geen afstandsbediening, maar wel 3 standen met een draaiknop. Dus je kan ze in een bepaalde stand laten staan en dan aanzetten via een stopcontact op afstand. Zo doe ik het: de hoge op standje 1, en als het echt nodig is knal ik degene op de vloer erbij op standje 2.

Mooie dingetjes voor de prijs!

Ik ben op zoek naar een fietsendrager voor op trekhaak.
Iemand aanraders prijs/kwaliteit? Liefst voor 4 fietsen, al weet ik niet dat een standaard trekhaak dat aankan?
Mijn oog is al gevallen op die Amber IV van de Lidl.

Eigenlijk is er maar een optie voor dat soort dragers: Thule. 't Kost was, maar dan heb je ook wat.

Naar draagvermogen toe moet je kijken wat het CoC van je wagen zegt met betrekking tot neerwaartse last op de trekhaak, en of er een verschil is tussen neerwaartse last door een aanhangwagen, of door een drager. Ik geloof dat die in de grootteorde van ~50kg is, dus 4 fietsen zal nipt zijn.

Ik zit daar ook komende zomer (laatste 2 weken van juli)! Cinglés du Ventoux staat op de planning, maar daarvoor neem ik wel racefiets mee, daar begin ik met mijn fully niet aan.. Zijn slicks dan niet de beste keuze sowieso?
Ik neem ook de mtb wel mee om hem ook eens offroad te doen (off-road naar boven zal zwoegen worden).
Hebben jullie ginder al wat leuke tracks gevonden toevallig voor de mtb?
Hoe doe je des cingles 'officieel' eigenlijk ? want er is een stempelkaart dat je dan ergens moet halen ?

Diegene van jullie die wel gaan fietsen in de regen, hebben jullie speciale spatborden/overschoenen om de voeten en de bips droog te houden?

Ik heb zelf een paar getest van de Decathlon (jaja, hier ben ik weer) maar ik heb eindelijk iets bij hun gevonden (helaas) dat echt niet werkt. Bips en rug blijft relatief droog, maar de schoenen worden zeik- en zeiknat.

Wat zijn jullie aanraders om zo droog mogelijk te blijven tijdens regenweer?

Diegene van jullie die wel gaan fietsen in de regen, hebben jullie speciale spatborden/overschoenen om de voeten en de bips droog te houden?

Ik heb zelf een paar getest van de Decathlon (jaja, hier ben ik weer) maar ik heb eindelijk iets bij hun gevonden (helaas) dat echt niet werkt. Bips en rug blijft relatief droog, maar de schoenen worden zeik- en zeiknat.

Wat zijn jullie aanraders om zo droog mogelijk te blijven tijdens regenweer?
Ik had vroeger op de winter woon-werk koersfiets sks raceblade pro spatborden. Daar blijf je relatief droog mee.

Terug
Bovenaan