De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zo een sportful hotpack is een goed regenjasje en kun je klein opvouwen.

Minder betaalbaar is een castelli perfetto die ideaal is voor zulk weer (zolang het geen uren aan een stuk giet). Kun je dragen van 0-15 graden, is waterafstotend en heel ademend.

Is niet echt een regenjas maar meer een tussenseizoen jasje maar met de juiste onderlaag kun je die in de winter ook dragen.

Als je die ooit voor een 120 euro kan vinden (gebeurd wel regelmatig in solden en vooral in de zomer)moet je die direct kopen. Het is mijn meest gedragen kledingstuk dat ik heb.
Bedankt voor de tips.
Perfetto werd hier eerder al eens gesuggereerd, wel nog niet in promo tegengekomen op internet.
Die sportful moet ik eens bekijken, je hebt er precies een aantal varianten van.
Natuurlijk ook weer weinig in voorraad :oink:

Das Fleisch war schwach!!!

full_2021_grizl-cf-sl-7_2712_gn-bu_P5.png

Ik heb nog tot half juli om te ijsberen over deze toch wel onverantwoorde aankoop, waarna alles weer vergeten gaat zijn!

Ook een mooie aanduiding op het frame tot waar ik verwacht in de modder vast te zitten deze winter.

Qua geometrie: de facto niets. De Grizl heeft een paar millimeters hogere stack, en een halve centimeter langere wielbasis vergeleken met de Grail.
Maar de Grail wordt nu inderdaad meer in de markt gezet als de "allround racer voor zowel op asfalt, hardpack & lichte gravel", waarbij snelheid primeert, en de Grizl als iets (s)lomere alleskunner waarbij de focus toch meer licht op het offroaden op gravel, zware gravel & milde trails, ten koste van pure snelheid op het asfalt.
Ik heb zelf gemerkt dat het rijden op onverhard zoveel leuker is, dat een verminderde efficiëntie op het asfalt niet echt een nadeel is in mijn geval. Dan zijn de voordelen van 50mm tire clearance (fijn voor in de winter, dat niet alles volloopt met modder) en de hardpoints om wat extra spul mee te kunnen nemen écht wel grote voordelen. Plus het is van 2019 geleden dat ik nog eens ZO verkocht was van een kleurenschema van Canyon. Ik rij ook maar met een zilveren Grail rond omdat dat de minst lelijke van de 2 kleuren is.

Volgende week richting Marche en Flamenne. Iemand tips voor leuke toertjes in de streek?

Als het überhaupt al mogelijk gaat zijn om te fietsen met dat weer :sop:

Zo een sportful hotpack is een goed regenjasje en kun je klein opvouwen.

Minder betaalbaar is een castelli perfetto die ideaal is voor zulk weer (zolang het geen uren aan een stuk giet). Kun je dragen van 0-15 graden, is waterafstotend en heel ademend.

Is niet echt een regenjas maar meer een tussenseizoen jasje maar met de juiste onderlaag kun je die in de winter ook dragen.

Als je die ooit voor een 120 euro kan vinden (gebeurd wel regelmatig in solden en vooral in de zomer)moet je die direct kopen. Het is mijn meest gedragen kledingstuk dat ik heb.
Is er eigenlijk een ideale webshop waar er ook cm's bij de kledingmaten geplaatst worden?

Ook al is het met gratis versturen en retour, ik vind dat zo zuur en tijdverlies om met compleet foute maten te zitten. Ieder merk doet precies maar iets (zowel qua grootte als vorm).

Is er eigenlijk een ideale webshop waar er ook cm's bij de kledingmaten geplaatst worden?

Ook al is het met gratis versturen en retour, ik vind dat zo zuur en tijdverlies om met compleet foute maten te zitten. Ieder merk doet precies maar iets (zowel qua grootte als vorm).
denk dat je bij merk zelf moet kijken voor die afmetingen

Tzelfde hier, zeker als beginner de laatste dagen niet veel kunnen rijden door dat stront weer.
Koud geen probleem maar regen vermijd ik toch ook liever.
Ik doe het ook nog altijd voor plezier en niet om een koers te rijden.
Als de voorspelling blijft zoals ze is kan ik straks eindelijk nog eens op de fiets springen voor een toertje van 50km om 17.00 na het werk.

Ondanks de annulatie van de BeMC trek ik er toch 4 dagen op uit naar La Roche deze week.
Al 2 jaar kijk ik er naar uit. En tgaat gewoon 1 modderpoel vol gevaar zijn 😭😭

Gigantisch blij dat ik mijn smart trainer heb. Wat een rotweer voortdurend. Een van mijn beste investeringen ooit

Regen deert mij op zich niet (ik heb een lange scoutscarrière achter de rug, ik ben het gewoon van doornat te zijn), maar het is gewoon écht slijtig aan het materiaal als je door de vuiligheid moet ploegen. Normaal geen probleem, maar aangezien je nu echt niet aan vervangonderdelen kunt komen...

Het is ook geen wedstrijd, dus als het nat ligt, snij ik bochten toch ook maar voorzichting en trager aan.

Tgoh...

mountain-bike-rider-crashes-full-body-into-mud-bath.jpg

En als ge brokken maakt, probeer nu maar eens vervangonderdelen te vinden.
sinds ik de laatste keer ijsvorming op het jaagpad heb gehad bij zonsopgang, ben ik toch ook minder fan geworden van koud weer en racefietsen. Had ik toen geen help op gehad had ik barsten in de kop ipv in de helm

Ja heb mijn garage wat heringericht zodat ik beter koers kan kijken terwijl ik op de rollen zit
Zaterdag zowel Giro als GP Vermarc aan het kijken tijdens intervaltraining :D

Terug
Bovenaan