De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Als je je hartslagzones niet juist weet dan kun je niet trainen op hartslag. En 220- je leeftijd klopt totaal niet.

Ik ben 37 en mijn max zit op 202 bpm. Rust dan weer 52 dus mijn max en rust ligt zeer ver uit elkaar. Als ik een rit doe met gemiddeld 160 hartslag dan zit ik nog in zone 3 te rijden.

Ik heb lang getraind met die regel van 220- leeftijd en ik ging geen meter vooruit in zone 2. Ook nogal logisch want mijn zone 2 lag meer dan 20 slagen hoger dan wat ik dacht.

Ik heb komende week een inspanningstest gepland. Omdat ik momenteel ook maar gewoon uitga van wat ik denk. Ik ben heel curieus naar de resultaten.

Altijd veel gesport (4x/week competitievoetbal), maar sinds 2 maanden ook begonnen met fietsen want lopen bewon wat saai te worden.
Ik fiets iets van een 60 a 70km per week, maar sinds 2 weken krijg ik tijdens het fietsen pijn aan de buitenkant van mijn rechterknie. Tis eerder net onder de knie, iets meer aan de binnenkant, daar waar de kuit start/eindigt. Nog mensen die dit al gehad hebben? Verkeerde positie/klikpedalen verkeerd afgesteld? Langs links geen last. Zowizo morgen even langs de dokter

Altijd veel gesport (4x/week competitievoetbal), maar sinds 2 maanden ook begonnen met fietsen want lopen bewon wat saai te worden.
Ik fiets iets van een 60 a 70km per week, maar sinds 2 weken krijg ik tijdens het fietsen pijn aan de buitenkant van mijn rechterknie. Tis eerder net onder de knie, iets meer aan de binnenkant, daar waar de kuit start/eindigt. Nog mensen die dit al gehad hebben? Verkeerde positie/klikpedalen verkeerd afgesteld? Langs links geen last. Zowizo morgen even langs de dokter
Laat zeker iets weten! Ik heb dat ook gehad, aan de linkerkant, ik denk dat het dezelfde plaats is. Nuja, pijn, bij mij eerder "licht storend", maar zeker wel merkbaar. Ik heb rustig door gedaan en is dat vanzelf weggegaan. Of ik daar goed aan gedaan heb, is misschien iets anders, daarmee : Ik hoor het graag. :)

:unsure:

Kan aan plaatjes liggen die slecht staan, welke heb je? Of anders ook gewoon aan stabiliteit van de knie ofzo heb ook wel ineens last van mijn linkerknie (al komt het vooral tijdens lopen tot uiting)

Bij mij is het de linkerheup. Ik hoop ook dat het weg gaat, nu zal er misschien toch minder gereden worden door de slechte dagen dat ze geven dus kan ik het even laten rusten. Maar zoniet zal ik ook iets moeten zoeken om aan te passen. Is ook pas een pijn die vanaf +-40km begint. En ik zet er mij wel vaak over, maar goed is dat niet denk ik.

Kan ook zijn dat je lichtjes moet wennen. Had ik ook met mijn nieuwe schoenen. De plaatjes stonden wss niet helemaal hetzelfde als vroeger. Maar gewoon wat rustiger gereden een maand en het is voorbij gegaan.

Ook je cadans hoog genoeg houden want ik heb in het begin echt enorm last gehad van mijn knieën omdat mijn cadans veel te laag was. Dst is echt iets dat je moet leren en het duurt wel een tijdje voor je je kracht leert kwijt geraken met een hogere cadans.

Gisteren jullie advies opgevolgd qua bandendruk voor gravelroute. Uiteindelijk die calculator gebruikt en daarop afgestemd. Ging perfect. 72 km doorheen het Zoniënwoud gereden, goed voor 800 hm. Pittig maar voldaan. Stijve benen vandaag :p

Wat zijn de aanraders qua GEMAKKELIJK te leggen buitenbanden?
Vorige week een klein scheurtje in mijn GP5000. Maar heb toen serieus liggen vloeken om die er op te krijgen (ERE research explorator 45 wielen).

Nu weet ik niet goed wat doen.
-Meteen 2 nieuwe gemakkelijkere buitenbanden kopen?
-Toch terug voor GP5000 gaan en binnenkort de voorste band vervangen als die versleten is?
-Fiets moet ook op onderhoud. Bij FM binnen doen met platte band en hun de GP laten steken en de rest laten nakijken?

Gisteren jullie advies opgevolgd qua bandendruk voor gravelroute. Uiteindelijk die calculator gebruikt en daarop afgestemd. Ging perfect. 72 km doorheen het Zoniënwoud gereden, goed voor 800 hm. Pittig maar voldaan. Stijve benen vandaag :p
Top :)

In het Zoniënwoud heb ik ook nog ene op het programma staan : https://www.deparcoursbouwer.cc/post/plugplug-zoniënwoud-crossen-door-de-bossen

101km 1200hm.
De gpx is daar gratis te downloaden.

Dacht dit weekend te gaan maar de voorspellingen zien er maar belabberd uit.

Volgens mensen hier kan je die er gemakkelijk op leggen met je handen! Dus succes
Ik ben er helemaal gene held in.
Maar die banden heb ik op mijne woon-werk fiets (koersfiets) en die gaan er poepsimpel of en af?

Of ligt misschien ook hard aan de wielen? Want op de koersfiets heb ik nog nooit moeten suggelen.

Top :)

In het Zoniënwoud heb ik ook nog ene op het programma staan : https://www.deparcoursbouwer.cc/post/plugplug-zoniënwoud-crossen-door-de-bossen

101km 1200hm.
De gpx is daar gratis te downloaden.

Dacht dit weekend te gaan maar de voorspellingen zien er maar belabberd uit.
Awel, het is die dat ik heb gedaan, maar de korte versie. Van bij mij thuis was het nog eens 18 km op en af naar huis. Hebben vroeger afgerond en afgeklokt op 72 km. Wou eerst de 101 km doen maar da's echt nog te pittig voor mij. Wel zalige rit! Echt van genoten.

Terug
Bovenaan