De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik kom daar regelmatig, ook bij valavond. Fraai fietspad, en nu niet echt iets dat mijn onveiligheidstrigger doet afgaan. Is vaak toch wat volk op straat daar, dus je bent zelden alleen-alleen.

Voor de klimgeiten uit het Leuvense. Nu de Moskestraat de Moskostrade geworden is, is er een waardige vervangstrook opgedoken: de Nieuwelaan in Sint-Agatha-Rode... Een straat die na 1989 is aangelegd, en daarom niet in de COTACOL staat.

Straat ligt in een woonwijk, en is maar langs 1 kant te bereiken. De baan tussen Sint Agatha Rode & Ottenburg, daar aan het kapelletje afslaan in de Zesdagmaalstraat, en dan de wijk in rijden, waar je begroet wordt door dit. Kasseien liggen er "trapvormig" bij zoals op de Muur van Geraardsbergen.
Lange kasseiweg dat beetje bergop gaat precies in vrij goeie staat?

Beetje zoals dit

"Beetje bergop" bedriegt lelijk door de vervorming van de Streetview-lens, het gaat tegen 20% omhoog in het begin, om dan uit te vlakken naar ~10%. Op het einde zit er nog een stukje vals plat in, wat de gemiddelde hellingsgraad wat vriendelijker doet uitvallen. Bijkomende lastigheid is dat het vlak na een scherpe bocht naar rechts is, en direct omhoog, dus je begint echt op een trage snelheid.

Kasseien liggen er "aanvaardbaar" bij (zonder grote spleten of missende stukken), maar 't bolt voor geen meter door het wasbordprofiel.

"Beetje bergop" bedriegt lelijk door de vervorming van de Streetview-lens, het gaat tegen 20% omhoog in het begin, om dan uit te vlakken naar ~10%. Op het einde zit er nog een stukje vals plat in, wat de gemiddelde hellingsgraad wat vriendelijker doet uitvallen. Bijkomende lastigheid is dat het vlak na een scherpe bocht naar rechts is, en direct omhoog, dus je begint echt op een trage snelheid.

Kasseien liggen er "aanvaardbaar" bij (zonder grote spleten of missende stukken), maar 't bolt voor geen meter door het wasbordprofiel.
Strava route zegt 12% max, ok meer als mijn voorbeeld maar valt nog mee :p

Het verbaast mij dat het hier nog niet gaat over het filmpje dat gisterenavond circuleerde op facebook over een wielertoerist die in schorisse zogezegd een mindervalide vrouw en haar man zou hebben aangevallen omdat er te weinig plaats was.
Veel haatreacties op de wielrenner, maar ik vind het verhaal toch maar weer bizar.
Bitter weinig informatie, lijkt mij wel een overdreven reactie met de vraag "vinde gij da normaal, en hem krapuul noemen" dat die persoon niet eerst of express iets zou gedaan hebben om het uit te lokken. Puur van te weinig plaats ga je zo geen vragen stellen.

Kheb een domme vraag: uw shifters naar binnen plaatsen op een koersfiets, hoe doe je dat? Klopke op geven? :crazy:

Kheb een domme vraag: uw shifters naar binnen plaatsen op een koersfiets, hoe doe je dat? Klopke op geven?

Er zit een inbusbout onder de rubbers van je shifters. Die een beetje lossen en dan kan je ze normaal wel wat verschuiven. Als je stuurlint strak zit bestaat de kans dat je ze nauwelijks kan verplaatsen. Naar boven/onder is nagenoeg onmogelijk zonder het stuurlint los te maken.

lever_drop_1.jpg

Laatst bewerkt:
Voor de klimgeiten uit het Leuvense. Nu de Moskestraat de Moskostrade geworden is, is er een waardige vervangstrook opgedoken: de Nieuwelaan in Sint-Agatha-Rode... Een straat die na 1989 is aangelegd, en daarom niet in de COTACOL staat.

Straat ligt in een woonwijk, en is maar langs 1 kant te bereiken. De baan tussen Sint Agatha Rode & Ottenburg, daar aan het kapelletje afslaan in de Zesdagmaalstraat, en dan de wijk in rijden, waar je begroet wordt door dit. Kasseien liggen er "trapvormig" bij zoals op de Muur van Geraardsbergen.
Ik heb me een route uitgetekend met de nieuwe Moskesstraat en die Nieuwelaan, to be continued :p.
Mijn knie is na een maand nog altijd niet 100% dus het zal nog niet voor meteen zijn.

Ik heb deze onlangs eens opgereden. Net nadat ik de smeysberg opgereden was, dus ik heb daar even mijn peren gezien.

Mijn laatste twee workouts op zwift telkens problemen. De ene keer plots alle sensoren die wegvallen en nu net blijft heel het spel gewoon haperen.
Ik kom echt zot van zo'n dingen :angry::angry::angry:

Kledijvraagje, ik draag normaal large als shirt en ik zie dat mijn vest een medium is. Die large truitjes zitten goed spannend. Volgens de maattabel van Bodhi moet ik een small kopen aangezien mijn borstkas 92cm meet. Dit lijkt me toch volledig fout ? Ook op de tabel van Craft lijkt het alsof ik de volledig foute maat draag. Iemand ervaring met kleding van Bodhi en hoe groot of klein deze uitvallen ?

Voor de mensen die aan het loeren zijn op een Canyon Endurace. 27/4/21 (dat is dus morgen) rond de klok van 11h worden de nieuwe fietsen gelost. Zelfde frame, nieuwe kleuren & afmontages... En ik heb zo'n vermoeden dat ge ERG snel gaat moeten zijn.

QxUAkle.png

Ik denk niet dat ik de Smeys in mijn leven al 5x omhoog ben gereden :D. Bij een rondje Overijse is het gewoon vaak zo dat ik eerder rond Huldenberg rijd.

Als je de grote baan pakt en 1 straatje meer richting Leuven omhoog rijdt, dan heb je een baantje dat een beetje kronkelt. Dat is al een pak aangenamer, zal ook wel met het visuele aspect te maken hebben dat het niet recht omhoog gaat.

Terug
Bovenaan